Κόστος 3 δισ. ευρώ για τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση στην Καλαμαριά

Κόστος 3 δισ. ευρώ για τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση στην Καλαμαριά

Μόλις λίγες ημέρες απομένουν μέχρι την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, που έχει αναδείξει 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα και κόστισε συνολικά 3 δισ. ευρώ, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια ξενάγησης σε δημοσιογράφους. Οι παριστάμενοι είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν στους 18 υπερσύγχρονους συρμούς και να πραγματοποιήσουν το 17λεπτο υπόγειο ταξίδι από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

«Ένα εμβληματικό έργο για τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται. Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ, το οποίο θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 250.000 πολίτες», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας. Πρόσθεσε ότι το έργο αυτό είναι κρίσιμης σημασίας για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών και επισκεπτών της πόλης.

Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ο υπουργός υπογράμμισε ότι τα ευρήματα που ανακαλύφθηκαν «ξεπερνούν τα 300.000», με πολλά από αυτά να εκτίθενται ήδη σε διάφορους σταθμούς. Για τον Σταθμό Βενιζέλου, υπογράμμισε ότι «θα αφορά σε μια μεγάλη έκπληξη για όλους σχετικά με τη σύνδεση των αρχαίων με τη λειτουργία του μετρό».

Αναφορικά με την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο υπουργός ανέφερε ότι η λειτουργία της, μαζί με τους πέντε σταθμούς, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, ανακοινώθηκε ότι τα εγκαίνια της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης προγραμματίζονται για τις 30/11 από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας, με την υπηρεσία προς το επιβατικό κοινό να είναι δωρεάν για «έναν επαρκή χρονικό διάστημα», όπως δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας. Αξιοσημείωτο είναι ότι έχουν επιβεβαιώσει την παρουσία τους στη Θεσσαλονίκη οι ξένοι ομόλογοί του από Γερμανία, Κύπρο και Σλοβακία.

Οι δημοσιογράφοι, μαζί με τον υπουργό και άλλους αξιωματούχους, επισκέφτηκαν και το Κέντρο Ελέγχου του μετρό Θεσσαλονίκης στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας, το οποίο λειτουργεί ως «καρδιά» και «μυαλό» του έργου, ενημερώνοντας δέκα φορές το δευτερόλεπτο για την τοποθεσία των συρμών.

Loading

Play