Μαθητές Γυμνασίου υλοποιούν ρομπότ για την αφήγηση της «Οδύσσειας»

Μαθητές Γυμνασίου υλοποιούν ρομπότ για την αφήγηση της «Οδύσσειας»

Ένα εκπαιδευτικό ρομπότ καλείται να αφηγηθεί αποσπάσματα από την «Οδύσσεια» μέσα στη σχολική αίθουσα όπου διδάσκεται το ομηρικό έπος, προγραμματίζουν μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Μετά τη χρήση και εφαρμογή γνώσεων προγραμματισμού και εκπαιδευτικής ρομποτικής, το ρομπότ, με την ονομασία DuckyCode, που αναπτύχθηκε από την ομώνυμη spin-off εταιρεία του ΑΠΘ, αναλαμβάνει το ρόλο του αφηγητή. Οι μαθητές και οι μαθήτριες οργανώνουν το «ταξίδι» του Οδυσσέα σε έναν ειδικά σχεδιασμένο χάρτη, ξεπερνώντας προκλήσεις και εμπόδια.

Η παραπάνω διαδικασία υλοποιείται με τη χρήση εκπαιδευτικής ρομποτικής στο πλαίσιο ερευνητικής παρέμβασης του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με στόχο να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία. Σύμφωνα με τα ευρήματα, φαίνεται ότι μέσω του εκπαιδευτικού ρομπότ οι μαθητές προσεγγίζουν την «Οδύσσεια» με έναν διαδραστικό τρόπο που συνδυάζει την τεχνολογία με την αφήγηση και τη δημιουργική σκέψη.

Η πρωτοβουλία υλοποιείται πειραματικά στα σχολεία της Θεσσαλονίκης (Γυμνάσιο Μυγδονίας, 4ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου, 13ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, 2ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, 5ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου) και διαρκεί από τις 15 Νοεμβρίου 2024 έως τις 10 Απριλίου 2025.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΑΠΘ, η έρευνα, την οποία συντονίζει η υποψήφια διδάκτορας Μαρία Παλιούρα, υπό την επίβλεψη του Αν. Καθηγητή Θεοδόσιου Σαπουνίδη, καταδεικνύει ότι η χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να ενισχύσει τη μαθησιακή εμπειρία, αυξάνοντας τα κίνητρα, τον ενθουσιασμό, τον ψηφιακό γραμματισμό και τη συνεργατικότητα των μαθητών.

Σημειώνεται ότι το σύστημα DuckyCode αποτελεί μια υβριδική πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής και προγραμματισμού. Αποτελεί την εξέλιξη των συστημάτων CubesCoding και Robotiles, τα οποία έχουν ήδη διακριθεί σε διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς. Το DuckyCode περιλαμβάνει δύο υποσυστήματα: το πρώτο επιτρέπει τον προγραμματισμό με μαγνητικές εντολές χωρίς υπολογιστή, ενώ το δεύτερο αξιοποιεί γραφικά περιβάλλοντα μέσω υπολογιστή, κινητού ή ταμπλέτας. Στην παρέμβαση των σχολείων χρησιμοποιήθηκε το δεύτερο υποσύστημα, με τη παράλληλη χρήση υπολογιστών.

Loading

Play