Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, αποδίδει την μείωση του ημερήσιου αριθμού οχημάτων που εισέρχονται στην πόλη από τα δυτικά, σε σχέση με τα ανατολικά, στην ύπαρξη περισσότερων χώρων στάθμευσης στα δυτικά της Θεσσαλονίκης. Αυτό καταγράφεται στα στοιχεία της έρευνας του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.
«Μάλλον οι χρήστες των οχημάτων που εισέρχονται στην πόλη από τα δυτικά χρησιμοποιούν περισσότερο το μετρό γιατί υπάρχουν στην περιοχή εκείνη περισσότεροι χώροι στάθμευσης ώστε να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους», σημειώνει ο κ. Μπίλλιας, εξηγώντας τη διαφορά μεταξύ της μείωσης των οχημάτων που εισέρχονται από δυτικά, κατά 14%, σε σχέση με το χρονικό διάστημα πριν από τη λειτουργία του μετρό, και εκείνης των οχημάτων που εισέρχονται από ανατολικά, κατά 6%.
Αναφερόμενος στην ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπίλλιας επισημαίνει ότι «δεν ολοκληρώθηκε ακόμη η παρέμβαση στην οδό Ψελλού στη Νέα Ελβετία, όπου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία χώρος στάθμευσης τετρακοσίων αυτοκινήτων. Αυτό ακόμη δεν είναι έτοιμο, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν εκεί και να πάρουν το μετρό». Πιστεύει ότι όταν ξεκινήσει η λειτουργία του χώρου στάθμευσης, θα μειωθεί περισσότερο ο αριθμός των αυτοκινήτων που εισέρχονται στην πόλη.
Σε κάθε περίπτωση, ο αντιπεριφερειάρχης τονίζει ότι μειώθηκε κατά 10% η κίνηση στις οδούς 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Δημητρίου, Λαγκαδά, 26ης Οκτωβρίου και Λεωφόρο Νίκης. Η μέγιστη μείωση καταγράφεται από τις 8 ως τις 9 το πρωί και διαμορφώνεται σε ποσοστό 28% από τα δυτικά και 15% από τα ανατολικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ