Μείωση τιμών στο ελαιόλαδο: Οι προβλέψεις του Γενικού Διευθυντή του ΣΕΒΙΤΕΛ

Μείωση τιμών στο ελαιόλαδο: Οι προβλέψεις του Γενικού Διευθυντή του ΣΕΒΙΤΕΛ

Χαμηλότερα θα κοστίσει εφέτος στον καταναλωτή η προμήθεια του ελαιολάδου από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.

«Σύμφωνα με εκτιμήσεις η φετινή ελαιοκομική παραγωγή θα ανέλθει μεταξύ 220-230 χιλιάδων τόνων» είπε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γιώργος Οικονόμου, προσθέτοντας ότι κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την ομαλοποίηση της κατάστασης.

Αυτή η εικόνα πρόκειται να αλλάξει, καθώς οι παραγωγές σε όλες τις ελαιοπαραγωγικές χώρες επανέρχονται σε «φυσιολογικά» επίπεδα.

Ήδη, οι παραγωγοί πληρώνονται περί τα 8 ευρώ το λίτρο, όμως παράγοντες σημειώνουν ότι δεν θα διατηρηθεί αυτό το μομέντουμ. «Το παιχνίδι έχει έναν ευχαριστημένο και έναν δυσαρεστημένο. Αλλά πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάζουμε και τον καταναλωτή ο οποίος δυσκολεύεται να πληρώσει το λάδι στις σημερινές τιμές», είπε ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ.

«Πρέπει να αφήσουμε την αγορά να παίξει με την προσφορά και τη ζήτηση. Πέρυσι οι τιμές παραγωγού ξεπέρασαν τα 10 ευρώ και αυτή η αύξηση πέρασε και στον τελικό καταναλωτή» πρόσθεσε.

Αυτό θα βοηθήσει να μπει ξανά το ελληνικό ελαιόλαδο στο τραπέζι των οικογενειών, καθώς λόγω της εκτόξευσης των τιμών πέρυσι πολλά νοικοκυριά επέλεξαν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, όπως ηλιέλαια και σπορέλαια.

Η κατανάλωση ελαιολάδου υποχώρησε σε Ισπανία και Ιταλία κατά 18% με 20%. «Αυτό οφείλεται στην αύξηση της τιμής αλλά και στις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών», επισήμανε ο κ. Οικονόμου.

«Πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες κινήσεις για να μπει ξανά στο τραπέζι το ελληνικό ελαιόλαδο» κατέληξε.

Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, «Αυτά πρέπει να γίνουν για να αποκτήσει αξία το ελαιόλαδο».

Προκειμένου να δοθεί επιπλέον αξία στο προϊόν, «ο καταναλωτής θα πρέπει να ενημερωθεί για τα οφέλη που έχει το ελαιόλαδο στην υγεία του», είπε.

Οι έλεγχοι πρέπει να ενταθούν και ο «πράσινος χρυσός» να πωλείται τυποποιημένος και όχι χύμα και ανώνυμα.

«Εάν γίνουν όλα αυτά τότε οι όροι του ανταγωνισμού και η αγορά θα δουλέψουν από μόνοι τους» σημείωσε.

«Χρειαζόμαστε μια εθνική στρατηγική, κυρίως για τις εξαγωγές και την προβολή του προϊόντος» κατέληξε, τονίζοντας ότι όλοι πρέπει να συμβάλουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Loading

Play