«Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη λειτουργία του μετρό»
Η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, διευθύντρια Ερευνών του ΙΜΕΤ μίλησε στην ERT για το πως η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης συμβάλλει στη μείωση του κυκλοφοριακού.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και του Ζωντανού Εργαστηρίου Έξυπνης Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης από τις 30 Νοεμβρίου που το μετρό Θεσσαλονίκης τέθηκε σε λειτουργία, έχει καταγραφεί μείωση, μεταξύ άλλων στον αριθμό των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης.
Στους χρόνους αιχμής, έχουμε μείωση στους χρόνους διαδρομής των μεγάλων αξόνων, γύρω στα 4 λεπτά
«Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη λειτουργία του μετρό. Έχουμε μια σημαντική μείωση και στον αριθμό των αυτοκινήτων που μπαίνουν μέσα στο κέντρο της πόλης, έχουμε περίπου σώσει γύρω στις 12.000 αυτοκίνητα κάθε μέρα. Έχουμε πολύ μείωση στην κίνηση αυτοκινήτων στα δυτικά. Διαπιστώνουμε ότι έχουμε στις ώρες αιχμής μείωση στους χρόνους διαδρομής των μεγάλων αξόνων, γύρω στα 4 λεπτά. Αυτό σημαίνει πολύ μεγάλο κέρδος στον κόσμο σε ανθρωπο-ώρες» είπε αρχικά η κα Αϋφαντοπούλου.
«Βέβαια βλέπουμε και τα προβλήματα και τις δυσκολίες που έχουμε και που πρέπει να βελτιώσουμε, ανατολικά μπαίνουν 3.000-3.500 αυτοκίνητα περισσότερα στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του μετρό, από ανατολικά, από τη Βούλγαρη, ψάχνοντας να βρούνε που να παρκάρουν.
Από δυτικά είναι περισσότερα τα αυτοκίνητα που μειώθηκαν και αυτό συμβαίνει γιατί η απόσταση των δήμων από το σιδηροδρομικό σταθμό είναι μικρή, σε σχέση με τους ανατολικούς δήμους να φτάσουν στη Νέα Ελβετία κι επίσης εκεί οι άνθρωποι έχουν χώρο να σταθμεύσουν. Ενώ ανατολικά έχουμε αυτό το πρόβλημα, πρέπει γρήγορα να κάνουμε μια κίνηση για να δώσουμε χώρους στάθμευσης εδώ ανατολικά», είπε η κα Αϋφαντοπούλου.
«Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα βοηθήσει πάρα πολύ»
Ερωτηθείσα για το αν η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα βοηθήσει περαιτέρω στο κυκλοφοριακό, η κα Αϋφαντοπούλου είπε: «Θα βοηθήσει πάρα πολύ και αυτά τα στοιχεία που καταγράψαμε, καθώς είναι μεγάλη η ζήτηση από ανατολικά. Προβλέπεται 40.000 με 50.000 αυτοκίνητα να μειωθούν από την κεντρική περιοχή της Θεσσαλονίκης, όταν θα έχουμε και την επέκταση στην Καλαμαριά.
Τότε το μετρό θα μπορέσει να δίνει μια εναλλακτική και για μεγάλου μήκους μετακινήσεις, που τώρα συνεχίζουν να πηγαίνουν από την περιφερειακή, στην οποία δεν έχουμε δει κάποια αλλαγή, η κατάσταση είναι όπως την ξέρουμε, λόγω και των κατασκευών».