Μπαίνουν σε φουλ ρυθμούς οι εργάτες στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης, η επίσκεψη της διοίκησης στο έργο και το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα του 2023.
Στο σταθμό της Βενιζέλου έξι μήνες προβλέπει το χρονοδιάγραμμα για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, από την υπογραφή της υπουργικής απόφασης, με την οποία θα προβλέπεται η διαδικασία της μεταφοράς τους.
Παρόλου αυτά, στην κυβέρνηση αισιοδοξούν ότι οι εργασίες αυτές μπορούν να επισπευστούν κατά 3 έως 4 μήνες, με στόχο να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου σταθμού του μετρό μέσα στο προσεχή φθινόπωρο.
Ανοίγει ο δρόμος για την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων που περίμενε επί μήνες η κυβέρνηση για να γίνει το restart του πολύπαθου έργου, παρά το οριακό αποτέλεσμα της πρόσφατης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (13 ψήφους υπέρ και 12 κατά),.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει συλλογικότητες και φορείς της πόλης, ζητώντας την in situ διατήρηση των αρχαίων του σταθμού και αφού μεσολάβησε μια χαμένη οκταετία «πίσω –μπρος» σχεδιασμών που έφερε στα όριά του το έργο.
Ανεβάζει στο φουλ τους ρυθμούς στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης η απόφαση του ΣτΕ, που στόχος είναι να εκδοθεί μέχρι τα τέλη Μαΐου, αφού πλέον αίρονται όλες οι αβεβαιότητες που εμπόδιζαν την εξέλιξη του έργου.
Καταλήγοντας, το έργο που έχει αναλάβει ο συνεταιρισμός ΑΚΤΩΡ – Korres Engineering, όσο πιο νωρίς τρέξουν οι διαδικασίες, τόσο πιο γρήγορα θα ξεκινήσει η απόσπαση.
Τη μελέτη του αρχιτέκτονα Δημήτρη Κορρέ, η οποία εγκρίθηκε από το ΚΑΣ τον περασμένο Σεπτέμβριο.