Η έγκριση των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης θα συζητηθεί σε σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ)
Όπως επισημάνθηκε κατά τη χτεσινή πολύωρη σύσκεψη στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, η συζήτησ θα πραγματοποιηθεί σήμερα, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη.
Οι αρχαιολογικές εργασίες, διευκρινίστηκε, έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου, όπου η πρόοδός τους βρίσκεται στο 97%. Παράλληλα, οι εργασίες στη βασική γραμμή του έργου έχουν ολοκληρωθεί στο 82%, ενώ σε εκείνες στην επέκταση της Καλαμαριάς το ποσοστό ολοκλήρωσης ανέρχεται στο 84%.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης επισημάνθηκε ακόμα πως έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 υπερσύγχρονων συρμών του Μετρό και συνεχίζεται επιτυχώς η δοκιμαστική λειτουργία τους, ενώ προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός -και η αρμόδια επιτροπή ελέγχει τα δικαιολογητικά- για την προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών του.
«Στη σύσκεψη εργασίας συζητήθηκε η πορεία του έργου και διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξή του. Ειδικότερα, στη βασική γραμμή του έργου υπάρχει μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ παράλληλα ξεμπλόκαρε, μετά από αρκετά χρόνια, και πλέον υπογράφεται την ερχόμενη εβδομάδα η σύμβαση για τον υπολειπόμενο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στο έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης μετά το τέλος της σύσκεψης.
Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, η ικανοποιητική εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών και στους 18 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), η σταθερή και επιτυχημένη εξέλιξη των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων στο Τμήμα Συντριβάνι – Αμαξοστάσιο Πυλαίας, καθώς και η εξέλιξη των αρχαιολογικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και στον σταθμό Αγία Σοφία.
Η πρόοδος του έργου είναι -κατά την ίδια ανακοίνωση- πλέον ορατή και σε επίπεδο οδών καθώς έχει απελευθερωθεί και αποδοθεί στη πόλη το μεγαλύτερο μέρος των χώρων που καταλάμβαναν τα εργοτάξια του Μετρό.
«Προχωράμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στον προγραμματισμό που έχουμε κάνει και μένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Με πράξεις υλοποιούμε τη δέσμευση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και του Κώστα Καραμανλή, η Θεσσαλονίκη να έχει και μετρό και αρχαία, και διαψεύδουμε τις φωνές του διχασμού και της εσωστρέφειας. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε μπροστά για να έχει η πόλη μέχρι το τέλος του 2023 το πλέον σύγχρονο και λειτουργικό Μετρό σε όλη την Ελλάδα», κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.
Η σύσκεψη έγινε παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της ΑTTIKO ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Νίκου Κουρέτα, του διευθυντή Έργου της εταιρείας Μιλτιάδη Μπούγαλη, καθώς και του διευθυντή Έργου της αναδόχου κοινοπραξίας Παναγιώτη Κορακίτη.
Yπενθυμίζεται ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, περιλαμβάνει:
-13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)
-9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
-18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων
-Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση
-Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας
-Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης
-Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.
Δείτε επίσης: Ν. Καραγιαννακίδης: «Διάλογος με την Τουρκία δε σημαίνει απεμπόληση κυριαρχικών δικαιωμάτων»
- Η Ουκρανία ανακοινώνει το μπλοκάρισμα της διαμετακόμισης ρωσικού φυσικού αερίου
- Συρία: Κρίσιμη η άρση των κυρώσεων για την επιστροφή των προσφύγων, τονίζει ο Τζολάνι στη Βρετανία
- Η τεχνητή νοημοσύνη και οι ελληνικές στάσεις: φόβοι και προσδοκίες
- Εμανουέλ Μακρόν: Επίσκεψη στη Μαγιότ μετά την καταστροφική παρέμβαση του κυκλώνα Σίντο
- Βενιζέλος: Η κρίση της Δύσης είναι υπαρξιακή, όχι στρατηγική