Μικρή αύξηση σημείωσαν το 2018 οι δαπάνες για αγορά ενδυμάτων στην Ελλάδα

Μικρή αύξηση σημείωσαν το 2018 οι δαπάνες για αγορά ενδυμάτων στην Ελλάδα

Μικρή αύξηση σημείωσαν πέρυσι οι δαπάνες για αγορά ενδυμάτων στην Ελλάδα, συνεχίζοντας τη θετική τάση της τελευταίας διετίας, μετά από την κάθετη μείωσή τους, κατά 53,7%, στο χρονικό διάστημα 2008-2016, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ). Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών, που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το 2018 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών για αγορές (όχι μόνο για την ένδυση) κατέγραψε αύξηση 1,9% και ανήλθε σε 1.441 ευρώ, έναντι 1.414 ευρώ το 2017.

Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2018 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20,2%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 14,1%, οι μεταφορές με 13%, τα ξενοδοχεία- εστιατόρια- καφέ με 10,8%, η υγεία με 7,5% και στην έκτη θέση βρίσκονται οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8% επί του συνόλου. Οι δαπάνες για ένδυση – υπόδηση κατέγραψαν άνοδο κατά 2,2% το 2018. Στην δεκαετία της οικονομικής κρίσης, 2008-2018, οι μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά -32% (από 2.120 ευρώ το 2008 σε 1.441 ευρώ το 2018), ενώ ειδικά για τα ενδύματα, την περίοδο 2008-2016, σημείωσαν μείωση 53,7%.

Η τάση άρχισε να αλλάζει τη διετία 2017-2018, οπότε η κατανάλωση ενδυμάτων αυξήθηκε 3,2% ( 0,8% το 2017 και 2,2% το 2018). Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα το 2018 για την κατηγορία ένδυση- υπόδηση ανήλθε σε 390 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων- υποδημάτων στην Ελλάδα το 2018 ανήλθε σε 4,1 δισ. ευρώ. Το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης – υπόδησης εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αγγλία και η Ισπανία κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5%

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play