Νέα πνοή στην επιχειρηματικότητα του Έβρου μέσω επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής προς τον Πειραιά

Νέα πνοή στην επιχειρηματικότητα του Έβρου μέσω επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής προς τον Πειραιά

Μια καινοτόμος πρόταση που αποσκοπεί στη δημιουργία μιας πολυτροπικής και συνδυασμένης μεταφοράς, με πολλαπλά οφέλη κόστους για την κοινωνία, τις επιχειρήσεις και το περιβάλλον, εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανασυγκρότησης του Έβρου που εφαρμόζεται μετά την πυρκαγιά του 2023.

Η πρόταση προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών με πλοίο ro-ro της ακτοπλοΐας, με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, για τις εμπορικές επιχειρήσεις του συγκεκριμένου νομού από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε αυτό του Κερατσινίου.

Οι επιχειρήσεις που θα απολαμβάνουν τα οφέλη της μεταφοράς των προϊόντων θα πρέπει να έχουν ΑΦΜ νομού Έβρου, ενώ αν η προσπάθεια πετύχει και το μεταφορικό κόστος αξιολογηθεί σε θετικότερα επίπεδα με τα πλοία της ακτοπλοΐας, μπορεί στη συνέχεια να γίνει σε μόνιμη βάση, αλλά όχι πλέον με τη μορφή επιδότησης.

Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα είναι επιδοτούμενη για τρία χρόνια, ενώ αναμένεται να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός προκειμένου ακτοπλοϊκές εταιρείες να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής.

Η επιδότηση θα καλύψει την απόσταση μόνο από την Αλεξανδρούπολη έως τη Χίο, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς σε κάθε δρομολόγιο του πλοίου από το νομό Έβρου προς τον Πειραιά και αντίστροφα 70 μεγάλων φορτηγών (σύνολο 140).

Έως σήμερα, τα φορτηγά του συγκεκριμένου νομού διανύουν περίπου 800 με 900 οδικά χιλιόμετρα με προορισμό την Αττική. Το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προετοιμάζει τον διαγωνισμό, προκειμένου με το νέο έτος να υπάρξει ανάδοχος, ενώ υπάρχει ήδη συνεργασία με τις επιχειρήσεις της περιοχής για τον σχεδιασμό της εφαρμογής του μέτρου.

Η δωρεάν θαλάσσια μεταφορά των νταλικών από και προς το Λεκανοπέδιο της Αττικής θα συμβάλει στην μείωση του μεταφορικού κόστους των επιχειρήσεων του Έβρου.

Επιπλέον, η Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι αποκτούν εμπορευματική πρόσβαση και στις αγορές της Χίου και της Μυτιλήνης. Στόχος του εγχειρήματος είναι να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες των μεταφορών, όπως η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή και η συμφόρηση.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, οι εμπορευματικές μεταφορές συνεχίζουν να αυξάνονται και οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές προβλέπεται να αυξηθούν περίπου κατά 40% έως το 2030.

Η πολιτική μεταφορών της ΕΕ στοχεύει στη μείωση των οδικών μεταφορών προς λιγότερο ρυπογόνους και ενεργειακά αποδοτικότερους τρόπους μεταφοράς. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Συνδυασμένων Μεταφορών UIRR, οι συνδυασμένες μεταφορές στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 0,79% το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Σταδιακή ανάπτυξη ναυτιλιακού cluster στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Η εμπορική λειτουργία από 1ης Οκτωβρίου 2024 του Τερματικού Σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη έχει ήδη δημιουργήσει ένα ναυτιλιακό cluster στο λιμάνι.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προστέθηκε πρόσφατα στο διευρωπαϊκό δίκτυο και αποτελεί σημαντικό κόμβο στρατηγικής σημασίας.

Από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το τρίμηνο του καλοκαιριού του 2024 διακινήθηκαν πάνω από 110.000 επιβάτες και 14.000 οχήματα.

Η αύξηση των διακινούμενων επιβατών είναι της τάξης του 52% και των οχημάτων 125% σε σχέση με το 2019.

Loading

Play