Μπροστά σε νέα δεδομένα, αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για τα βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, βρίσκονται οι καταναλωτές καθώς ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας αλλά και οι αυστηροί έλεγχοι με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές. Ήδη στα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχουν τοποθετηθεί νέα ταμπελάκια στα προϊόντα κατ’ εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας που αναγράφουν αναλυτικά την τιμή πριν και μετά την έκπτωση, προκειμένου να είναι όλα πιο ξεκάθαρα στον καταναλωτή.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, με εξαίρεση κάποιες προσφορές που ήταν ήδη συμφωνημένο από πριν ότι μπορούν να διατηρηθούν στα ράφια μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, κατά 100% είναι σε ισχύ οι κανόνες του νέου Κώδικα Δεοντολογίας στα σούπερ μάρκετ. Ασφαλώς, το υπουργείο Ανάπτυξης θα ελέγχει τα ράφια και τις νέες προσφορές στο πλαίσιο της εφαρμογής των κανόνων του νέου Κώδικα Δεοντολογίας.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας αφορά στην επικοινωνία τιμής και έχει δύο βασικές αρχές. Όταν επικοινωνείται μια μείωση τιμής, η επικοινωνία θα γίνεται σε σχέση με την τιμή αναφοράς η οποία είναι η χαμηλότερη τιμή που πουλήθηκε αυτό το προϊόν τις τελευταίες 30 μέρες στο συγκεκριμένο κατάστημα.
Οι έλεγχοι από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ενισχύονται για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας. Οι έλεγχοι δεν θα είναι απλά για ενημέρωση και συστάσεις, αλλά θα οδηγούν σε αυστηρά πρόστιμα.
Επιπλέον, ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει ότι η αρχική τιμή από την οποία θεωρείται ότι γίνεται η έκπτωση είναι η χαμηλότερη τιμή στην οποία προσφερόταν το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες. Οι έμποροι δεν μπορούν πλέον να θεωρούν ως «αρχική τιμή» μία πολύ παλιά «φουσκωμένη τιμή» ή μία «προτεινόμενη λιανική τιμή».
Η εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας θα ενισχύσει την κατανόηση των προσφορών από τους καταναλωτές και αναμένεται να συμβάλλει στην αποφυγή παραπλανητικών πρακτικών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ