Με το 50% του στόλου του να αφορά σε νέα λεωφορεία, ο ΟΑΣΘ θα εισέλθει στη νέα χρονιά, ύστερα από τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης για την απόκτηση 159 επιπλέον οχημάτων από τη Γερμανία μέσω χρονομίσθωσης. Τη σύμβαση, διάρκειας 30 μηνών με έξι μήνες προαίρεσης, υπέγραψαν στα γραφεία του Οργανισμού στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, και ο διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας Med bus & truck center, Κώστας Παπαδάκης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.
Τα νέα λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης από την 1η Ιανουαρίου του 2025. Ο μέσος όρος ηλικίας τους υπολογίζεται στα 7,5 έτη, με 41 από τα 159 να είναι ολοκαίνουργια. Επιπλέον, μέσω της χρονομίσθωσης, ο ΟΑΣΘ θα αποκτήσει 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων και τρία ειδικού τύπου οχήματα για την δωρεάν μετακίνηση Ατόμων με Αναπηρία.
Ως αποτέλεσμα, από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα, δηλαδή ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση έτος. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε τη σημασία αυτού του βήματος για την ποσοτική και ποιοτική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.
Υπογραμμίζοντας τα βήματα που έχουν γίνει για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι έχει προμηθευτεί 110 ολοκαίνουρια ηλεκτρικά λεωφορεία και έχει προσλάβει 190 νέους οδηγούς, με στόχο την ενίσχυση της συχνότητας των διαδρομών. Σημείωσε ότι οι εισπράξεις του ΟΑΣΘ τον Οκτώβριο ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ, έναντι 1,7 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο.
Από τον Δεκέμβριο, το εισιτήριο στον ΟΑΣΘ θα μειωθεί στα 0,60 λεπτά από 0,90 λεπτά, ενώ το κόστος της μηνιαίας κάρτας θα είναι 16 ευρώ, από 27 ευρώ σήμερα. Αυτές οι τιμές θα ισχύσουν για έξι μήνες, όπως διευκρίνισε ο υπουργός.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική σε συνδυασμό με την ανανέωση του στόλου και την περιορισμένη εισιτηριοδιαφυγή θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας νέας συγκοινωνιακής πραγματικότητας στη Θεσσαλονίκη, προσφέροντας σύγχρονες και φθηνές αστικές συγκοινωνίες. Μετά την εξάμηνη ισχύ της νέας τιμολογιακής πολιτικής, θα γίνει αξιολόγηση της χρήσης των λεωφορείων και του μετρό για την πιθανή εφαρμογή ενιαίου εισιτηρίου.
Στη συζήτηση κατά την υπογραφή της σύμβασης επισημάνθηκε ότι στόχος είναι η αύξηση της χρήσης της συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, ενώ ανακοινώθηκε ότι θα γίνει παρουσίαση της πολιτικής κομίστρου από τον ΟΣΕΘ, τον ΟΑΣΘ και την Ελληνικό Μετρό ΑΕ.