Οδικό χάρτη για το έργο του Μετρό θα φέρει στην ΠΕΔ-ΚΜ η Αττικό Μετρό μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2020

Οδικό χάρτη για το έργο του Μετρό θα φέρει στην ΠΕΔ-ΚΜ η Αττικό Μετρό μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2020

Οδικό χάρτη με τις προτεραιότητες και τα χρονοδιαγράμματα που αφορούν το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα φέρει στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2020, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, όπως είπε ο ίδιος στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης, στο πλαίσιο αναλυτικής ενημέρωσης για το έργο. Παράλληλα αποφασίστηκε, ΠΕΔ-ΚΜ και Αττικό Μετρό να καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να προχωρήσει η ωρίμανση των μελετών για τις επεκτάσεις του Μετρό. 
    Νωρίτερα ο κ. Ταχιάος είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων, ότι η πρόοδος του έργου οδηγεί αναγκαστικά στην ολοκλήρωσή του τον Απρίλιο του 2023, ενώ τότε θα γίνει και ο σταθμός της Βενιζέλου. Η επέκταση στην Καλαμαριά θα παραδοθεί λίγο αργότερα καθώς, όπως είπε ο κ. Ταχιάος, “η επέκταση πρέπει να έρθει και να κολλήσει πάνω στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της βασικής γραμμής, άρα εκ των πραγμάτων η σύμβαση της Καλαμαριάς θα κλείσει 6 με 8 μήνες μετά τη σύμβαση της βασικής γραμμής”. 

Δεν είναι ορατή η επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη

Σχετικά με την επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, ζήτημα για το οποίο ρωτήθηκε από τον πρόεδρο της ΠΕΔ-ΚΜ Ιγνάτιο Καϊτεζίδη, ανέφερε ότι αυτή “δεν είναι ορατή στο άμεσο μέλλον γιατί δεν υπάρχει καμία δεσμευμένη πίστωση, ούτε μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας”. Εξήγησε, μάλιστα, ότι για οποιοδήποτε έργο με δανεισμό από τράπεζα ή ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρειάζεται μελέτη σκοπιμότητας, ώστε το έργο να είναι βιώσιμο και αυτή η μελέτη απαιτεί κυκλοφοριακά στοιχεία που δεν υπάρχουν. Πάντως γνωστοποίησε ότι “υπάρχει στον αέρα και είναι πιθανόν να τεθεί τις επόμενες μέρες μια συμφωνία -πλαίσιο που αφορά περισσότερες από μια συμβάσεις και έχει να κάνει με τις πρόδρομες εργασίες” για το θέμα αυτό.
    “Κυκλοφοριακή μελέτη θα ξαναγίνει. Πρόκειται να ανατεθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα και εφόσον δεν έχει εμπλοκές άλλου είδους θα ξεκινήσει η έρευνα την άνοιξη του 2020. Αποτέλεσμα θα έχει μετά από 22 μήνες. Αυτή είναι η μελέτη πάνω στην οποία θα στηριχτεί το σύνολο των παρεμβάσεων για τις συγκοινωνίες και θα μας δώσει το πώς πρέπει να αναπτυχθούν και οι σταθμοί του Μετρό στις επεκτάσεις. ‘Αλλου είδους μελέτη δεν υπάρχει” πρόσθεσε.  

Η επέκταση στην Καλαμαριά

Αναφορικά με τις επεκτάσεις στην Καλαμαριά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι τα έργα πολιτικού μηχανικού προχώρησαν πάρα πολύ, δεν δημοπρατήθηκαν τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα, τώρα βγήκαν δύο δημοπρασίες και παραλαμβάνεται η σιδηροδρομική υποδομή ενώ μένει να δημοπρατηθούν άλλες 7 εργολαβίες για να προχωρήσουν τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα. 

Ο σταθμός της Βενιζέλου

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι έχει γίνει ήδη μια συνάντηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου πολιτισμού την προηγούμενη Παρασκευή και θα ακολουθήσει άλλη μία μεθαύριο ενώ το αίτημα της Αττικό Μετρό είναι να ανακληθεί από το υπουργείο η προηγούμενη απόφαση του 2017, ως μη υλοποιήσιμη και με πάρα πολλά στοιχεία αμφιβολίας. Παράλληλα θα ζητηθεί η έγκριση μιας μελέτης η οποία έχει ως βάση της την προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτησή τους μετά την κατασκευή του σταθμού πριν την παράδοση σε λειτουργία. 
    Μεταξύ άλλων, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για το θέμα του σταθμού της Βενιζέλου δεν ήταν ορθόδοξες, υπογράμμισε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για κατάργηση του σταθμού της Βενιζέλου και τόνισε ότι αν δεν παραδοθεί στο σύνολό του το έργο, “οφείλουμε να επιστρέψουμε το σύνολο των επιχορηγήσεων που έχουν δοθεί και είναι 700 εκ. ευρώ όταν στη βασική γραμμή πληρώθηκαν 1 δισ. 260 εκ. ευρώ και ένα πολύ σημαντικό επίσης ποσό για την Καλαμαριά”. Χαρακτήρισε το Μετρό ως το μόνο έργο στην Ευρώπη που “πατάει” σε 3 κοινοτικά πλαίσια στήριξης και κατέστησε σαφές ότι πρέπει να είναι σε εμπορική λειτουργία το 2023. 
    Επίσης σημείωσε ότι μέσα σε 10 μέρες το πολύ θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία η οδός Βενιζέλου και οι διαβάσεις των πεζών, οι οποίες δεν πρόκειται να ξανακλείσουν και ανέφερε ότι έχουν γίνει υποδείξεις στον ανάδοχο του Μετρό να μπει σε πλήρη ανάπτυξη των εργοταξίων. 
    Από την πλευρά του, ο κ. Καϊτεζίδης, τόνισε ότι είναι έκδηλη η αγωνία της ΠΕΔ-ΚΜ για το έργο, δήλωσε ότι η πόλη ουσιαστικά δεν έχει συγκοινωνία ενώ το Μετρό κούρασε την πόλη χωρίς ακόμη να δώσει λύσεις. Υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν επεκτάσεις προς τα δυτικά και προς το αεροδρόμιο ενώ εξέφρασε τη στήριξη της ΠΕΔ-ΚΜ στις πρωτοβουλίες του υπουργείου και του Δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει η στάση της Βενιζέλου να έχουμε και Μετρό και αρχαία.  
     Με αφορμή την αποψινή του συνάντησή του με εκπροσώπους του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος σχετικά με το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο επισήμανε ότι οι άνθρωποι του ιδρύματος είναι απόλυτα συνεπείς στις εξαγγελίες, είχαν υποσχεθεί ότι ανά εξάμηνο θα επικαιροποιούνται και εκτίμησε ότι “η πόλη θα υποδεχτεί στο τέλος του 2023 ένα έργο στολίδι κατάκτηση για την πόλη μας που θα γράψει ιστορία για την περιοχή μας”. 
    Κατά τη συζήτηση που έγινε, το μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΔ-ΚΜ Ρία Καλφακάκου σημείωσε ότι το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε με λάθος τρόπο, είπε ότι υπήρξε ένα πολύ μικρό ποσό προβλεπόμενο για τη διαχείριση των αρχαίων σε μια πόλη με τεράστια ιστορία ενώ χαρακτήρισε τα ηλεκτρομηχανολογικά ως το ευκολότερο κομμάτι του έργου.

Π.Γ.

©Πηγή: amna.gr

Loading