Για τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης και τη θετική ανταπόκριση που έλαβε το σπουδαίο αυτό έργο, μιλάει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος. Όπως εξηγεί, «Προτεραιότητα έχει τώρα η επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025, και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, όπου η ανάγκη είναι μεγαλύτερη».
Ο κ. Ταχιάος αναφέρεται επίσης στα έργα στην Αττική, σημειώνοντας ότι θα εξεταστεί η πρόταση για την κατασκευή ενός μεγάλου οδικού άξονα από την Ελευσίνα στην Οινόη, που θα παρακάμπτει την Αττική.
Ακολουθεί συνέντευξη του Νίκου Ταχιάου στο ΑΠΕ/ΜΠΕ.
E: Όλοι είδαμε τη κοσμοπλημμύρα και τη λαχτάρα του κόσμου της Θεσσαλονίκης για το μετρό. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας, πόσος κόσμος έχει μπει μέχρι τώρα στο μετρό και ποια είναι η ημερήσια κυκλοφορία;
A: Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα μέσο μεταφοράς που περιμέναμε όλοι με μεγάλη ανυπομονησία. «Δεν έχουμε ακριβή αριθμητική εικόνα των επιβατών από τις πρώτες ημέρες, αλλά οι εικόνες που βλέπουμε από τα πρώτα δρομολόγια δείχνουν συρμούς πλήρης 450 ατόμων κάθε 3 λεπτά, που σημαίνει ότι ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται σημαντικά».
E: Εμφανίστηκαν κάποιες δυσλειτουργίες στην έκδοση των εισιτηρίων με τα αυτόματα μηχανήματα;
A: Το θέμα του εισιτηρίου του μετρό είναι περίπλοκο και απαιτεί την εμπλοκή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Στις πρώτες ημέρες είναι φυσικό να προκύπτουν προβλήματα που δεν μπορούσαν να εντοπιστούν σε τυπικές δοκιμές. Ωστόσο, λυπούμαι για αυτά και ζητώ συγγνώμη. Υπάρχει η δέσμευση να παραμένουν ανοιχτές οι πύλες των σταθμών σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα για να εξυπηρετούν τους πολίτες και τους επισκέπτες.
E: Πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα της κυκλοφορίας στην Θεσσαλονίκη από την λειτουργία του μετρό;
A: Είναι ακόμα νωρίς για να κάνουμε εκτιμήσεις. Χρειαζόμαστε χρόνο και για την αναδιαμόρφωση των λεωφορειακών γραμμών που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία στην πόλη. Η εικόνα της κυκλοφορίας θα βελτιωθεί με την ολοκλήρωση αυτών των μέτρων.
E: Υπήρξε κριτική ότι το μετρό δεν έχει σύνδεση με το αεροδρόμιο. Πότε προβλέπεται η σύνδεση αυτή;
A: Η επέκταση προς Καλαμαριά είναι προτεραιότητα, όπως και η σύνδεση με το αεροδρόμιο. Οι ανάγκες των πολιτών είναι αυτές που καθορίζουν την προτεραιότητα των έργων.
E: Ως Θεσσαλονικιός, πώς αισθάνεστε για το νέο μετρό;
A: Είμαι υπερήφανος για το μετρό Θεσσαλονίκης. «Είναι ένα υπερσύγχρονο και ασφαλές μέσο που αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης».
E: Ποια έργα αναμένονται στην Αττική;
A: Υπάρχουν πολλά έργα σε εξέλιξη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Το μετρό Θεσσαλονίκης ήταν ένα στοίχημα που κερδήθηκε.
E: Που βρισκόμαστε με τον οδικό κόμβο στο Σκαραμαγκά;
A: Είναι κρίσιμο για την αποσυμφόρηση της Αττικής και η ολοκλήρωση της χρηματοδότησής του είναι σε προτεραιότητα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ