“Επτά χρόνια μετά από την ανακάλυψη των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, ουσιαστικά είμαστε στο σημείο μηδέν” σημείωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104, 9 FM”, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), Πάρις Μπίλλιας, ερωτηθείς για το σημείο στο οποίο, από τεχνικής άποψης, βρίσκεται το ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ο κ.Μπίλλιας, που είναι και αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, εξέφρασε δε την εκτίμηση πως το κοινό της Θεσσαλονίκης “έβγαλε τα συμπεράσματά του, παρότι η διαδικασία κράτησε αρκετές ώρες”, σε σχέση με την ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που έλαβε χώρα το απόγευμα της Δευτέρας.
“Δεν έχουμε καταλήξει στη βέλτιστη λύση, δεν έχει προχωρήσει τίποτα στον σταθμό της οδού Βενιζέλου, έχουν αναζητηθεί και επιλεγεί λύσεις, οι οποίες δεν τελεσφόρησαν και αυτό λόγω του γεγονότος της ύπαρξης σημαντικών τεχνικών δυσκολιών. Για αυτό το λόγο δεν έχουμε αυτή τη στιγμή στα χέρια μας μια εγκεκριμένη μελέτη, με την οποία να γνωρίζουμε πώς θα κατασκευαστεί το έργο (σ.σ του σταθμού της οδού Βενιζέλου), πόσο θα κοστίσει και πότε θα ολοκληρωθεί” ανέφερε εν συνεχεία ο κ.Μπίλιας και πρόσθεσε: “νομίζω ότι από αυτές τις ανησυχίες ξεκίνησε και ο πρωθυπουργός και πήρε την απόφαση να αλλάξει ο τρόπος κατασκευής της Βενιζέλου”.
Απαντώντας στο κατά πόσον και -στον βαθμό που έχει ζητήσει και λάβει ενημέρωση το ΤΕΕ/ΤΚΜ- υπάρχουν οι κατάλληλοι σχεδιασμοί και οι μελέτες, ώστε να ολοκληρωθεί ο εν λόγω σταθμός δίχως την απόσπαση των αρχαιοτήτων, ο κ.Μπίλλιας ανέφερε: “Η πραγματικότητα είναι ότι από το 2017 που ελήφθη η απόφαση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων, δεν έχουμε -μετά από δυόμισι χρόνια- μια λύση, η οποία να είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να εφαρμοστεί, ότι τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας που πρέπει να διέπουν το συγκεκριμένο έργο, και ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε ορατό χρονικό διάστημα και με ένα εφικτό οικονομικό κόστος”.
Ερωτηθείς τέλος για το χρονοδιάγραμμα περάτωσης του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που επιλεγεί η μία ή άλλη από τις δύο τεχνικές κατευθύνσεις, ο κ.Μπίλλιας μίλησε για τελικό χρονικό ορίζοντα περάτωσης που έχει διαφορά δύο ετών. “Νομίζω ότι αν επιλεγεί η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης και μέχρι τέλος του χρόνου έχει πάρει την αντίστοιχη απόφαση, και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εγκρίνει με άλλα λόγια αυτή τη μέθοδο, στο τέλος του 2022 ή το πολύ στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα έχουμε ολοκληρωμένο στο σύνολο του έργου. Σε περίπτωση που επιλεγεί η λύση της κατά χώραν διατήρησης, το χρονοδιάγραμμα εκτιμώ πως θα πάει στο 2024 με 2025” ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ.