Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Δυο διακρίσεις για καινοτόμες εφαρμογές ρομποτικής

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Δυο διακρίσεις για καινοτόμες εφαρμογές ρομποτικής

Δύο σπουδαίες διακρίσεις ήρθαν για το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο πανελλήνιο διαγωνισμό «Education Leaders Awards 2021».

Διαγωνισμός αναφορικά με τις πρωτοποριακές δράσεις υποστήριξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που  έθεσε σε εφαρμογή κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων την περίοδο της πανδημίας.

Πιο ειδικά, το χρυσό βραβείο της κατηγορίας «Online και Εκπαίδευση Εξ Αποστάσεως» αφορά τη δράση του Τμήματος «Μεταβάλλοντας την παρακολούθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε συμμετοχή́, με το κοινωνικό́ ρομπότ Άλφα».

Η βίαιη μετάβαση από τη διά ζώσης στην εξ αποστάσεως μάθηση, για όλες τις βαθμίδες και τύπους εκπαίδευσης εξαιτίας των μέτρων που είχαν επιβληθεί, παρότι διεύρυνε τις δυνατότητες παρακολούθησης,ανέκυψαν ορισμένα εμπόδια στη συμμετοχή́ των εκπαιδευομένων στη διαδικασία της εκμάθησης.

Πιο ειδικά, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το ανθρωποειδές ρομπότ κοινωνικής αρωγής Άλφα λειτούργησε ως συν-διδάσκων σε εξ αποστάσεως on-Line προπτυχιακά́ μαθήματα του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής.

Το ρομπότ λειτούργησε υποστηρικτικά για τους στόχους και τις προσπάθειες των διδασκόντων, ενδυναμώνοντας το κοινωνικό́ πλαίσιο και την επικοινωνία εντός της τάξης, αλλά και συνεισφέροντας στη δημιουργία έξτρα κίνητρων συμμετοχής. 

Αυτή η εφαρμογή του ρομπότ κοινωνικής αρωγής Άλφα αναπτύχθηκε από ερευνητική ομάδα του εργαστηρίου εφαρμογών πληροφορικής και ρομποτικής στην εκπαίδευση και στην κοινωνία LIRES lab, κάτω από την καθοδήγηση του αναπληρωτή καθηγητή, Νικολάου Φαχαντίδη.

Όσο για τη δεύτερη διάκριση του ΠΑΜΑΚ, πρόκειται για το χάλκινο βραβείο στην κατηγορία «Εκπαιδευτικές Virtual Επισκέψεις & Βιωματική Μάθηση» και αφορά τη δράση «Βιωματική μάθηση σε virtual κόσμους και αλληλεπίδραση με απτές οντότητες».

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της υποχρεωτικής μετάβασης σε εξ αποστάσεως εφαρμογή της  εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδιαίτερα προβλήματα αντιμετώπισαν κυρίως οι βιωματικές δραστηριότητες, όπως τα εργαστήρια εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση τέτοιων εμποδίων, από την ομάδα της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου δημιουργήθηκε ένα σύστημα το οποίο παρέχει εικονικούς κόσμους για virtual επισκέψεις και εξερευνήσεις-διερευνήσεις, αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει την άμεση δράση και αλληλεπίδραση με τα στοιχεία και το εικονικό τους περιεχόμενο.

Τέλος, υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στην υλοποίηση βιωματικών σεναρίων εξ αποστάσεως, όπου ο μαθητής διατηρεί τον έλεγχο της αλληλεπίδρασης, την ελευθερία στην επιλογή κινήσεων και δράσεων των οντοτήτων του εικονικού κόσμου, αλλά και την σύνδεση/παρατήρηση/εργασία στον οικείο σε εκείνον περιβάλλοντα και απτό κόσμο.

Δείτε επίσης: Πακιστάν: Στη «στενή» επειδή αρνήθηκαν… δωρεάν χάμπουργκερ σε αστυνομικούς

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play