Πάνω από το 93% των επιχειρήσεων του ΕΒΕΘ αναφέρει δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού

Πάνω από το 93% των επιχειρήσεων του ΕΒΕΘ αναφέρει δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού

Δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό πάνω από εννέα στις δέκα επιχειρήσεις-μέλη του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ποσοστό 93%), σύμφωνα με έρευνα της Palmos Analysis, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 180 ερωτηθέντων, κατά το διάστημα 25 Ιουνίου-17 Ιουλίου και παρουσιάστηκε σήμερα στην 88η ΔΕΘ.

Η έλλειψη των αναγκαίων δεξιοτήτων και ικανοτήτων αναφέρεται ως ο «υπ’ αριθμόν ένα» λόγος για την αδυναμία εύρεσης προσωπικού, συγκεντρώνοντας ποσοστό 70% των απαντήσεων. Ακολουθούν η απουσία ενδιαφέροντος από τους ίδιους τους υποψηφίους (59%), η έλλειψη της απαιτούμενης προϋπηρεσίας (28%) και η απουσία των ζητούμενων τυπικών προσόντων και τίτλων σπουδών (16%).

Δεξιότητες σε πρώτη ζήτηση

Κληθέντες να επιλέξουν τις πέντε βασικές γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται στην επιχείρησή τους, η πλειονότητα των ερωτηθέντων αναφέρουν ως βασικότερες τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τον τομέα ή το αντικείμενο εργασίας (ποσοστό 67%). Ακολουθούν η ικανότητα συνεργασίας σε ομάδα (62%), η κριτική σκέψη και η δυνατότητα για επίλυση προβλημάτων (50%) και η ευελιξία/προσαρμοστικότητα (49%). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι συγκεκριμένα τυπικά προσόντα, όπως η γνώση της αγγλικής γλώσσας, οι ψηφιακές δεξιότητες ή η καλή χρήση των ελληνικών βρίσκονται πολύ πιο χαμηλά στις απαιτήσεις των επιχειρηματιών.

Πάνω από τις μισές επιχειρήσεις του δείγματος (52%) αναζητούν προσωπικό, με τα αντίστοιχα ποσοστά να είναι 69% για τη βιομηχανία, 54% για τις υπηρεσίες και 46% για το εμπόριο. Γιατί αναζητούν προσωπικό; Κυρίως για να αυξήσουν την παραγωγή και τις πωλήσεις (47%), αλλά και λόγω αποχώρησης ή συνταξιοδότησης υφιστάμενων εργαζομένων (37%).

Μέσω ποιων καναλιών αναζητούν αυτούς τους εργαζόμενους οι επιχειρήσεις;

Η παραδοσιακή μέθοδος των αγγελιών μέσω διαδικτύου ή του Τύπου αποτελεί την πρώτη επιλογή των ερωτηθέντων (ποσοστό 60%), ενώ έπονται οι συστάσεις εργαζομένων και συγγενών ή γνωστών (58%) και η πρακτική άσκηση από εκπαιδευτικούς φορείς (34%). Το 70% των επιχειρήσεων είναι πολύ ή αρκετά ικανοποιημένες με τις τεχνικές γνώσεις και τις δεξιότητες του προσωπικού τους. Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, τα θεσμοθετημένα συστήματα επιβράβευσης είναι πιο συχνά (11%) σε σχέση με τις μικρότερες.

Σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 67%) θεωρούν αναγκαίο κάποιο πρόγραμμα κατάρτισης για τους εργαζόμενούς τους, ωστόσο πάνω από πέντε στις δέκα δεν έχουν εφαρμόσει κάποιο τέτοιο πρόγραμμα την τελευταία τριετία.

Εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις τηλεργασία και αν ναι, σε τι βαθμό;

Εξι στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 57%) δεν εφαρμόζουν ποτέ τηλεργασία, ενώ το 19% την προτιμά σε περιόδους έκτακτων γεγονότων. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (55%) θεωρεί την τηλεργασία λιγότερο αποδοτική από τη φυσική εργασία, ενώ ο σεβασμός στην επιχείρηση θεωρείται πολύ σημαντικός από το 84% των ερωτηθέντων.

©

Loading

Play