Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν νωρίτερα σήμερα, έξω από τα γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), μέλη της «Επιτροπής αγώνα εργαζομένων ΟΑΣΘ».
Όπως διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπρόσωπος της επιτροπής, Νικήτας Τσαρίδης, η κινητοποίηση έγινε αφενός για να καταγγελθούν οι ακατάλληλες συνθήκες, υπό τις οποίες εργάζονται εν μέσω πανδημίας οι οδηγοί του ΟΑΣΘ και αφετέρου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κήρυξη -ως παράνομης και καταχρηστικής- της 24ωρης απεργίας τους (για τη διεκδίκηση αυξήσεων στις συλλογικές τους συμβάσεις και «την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου»).
Κατά τον κ. Τσαρίδη, κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας, μετά τον Οκτώβριο και ώς τον Δεκέμβριο, είχαν νοσήσει πάνω από 140 εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, ενώ εκατοντάδες είχαν μπει προληπτικά σε καραντίνα. «Εάν γινόταν ανάταξη του στόλου, θα είχαμε περισσότερα λεωφορεία και άρα λιγότερο συνωστισμό» επισήμανε, μεταξύ άλλων, ερωτηθείς πώς θα μπορούσαν να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας.
Ανέφερε ακόμη πως σήμερα ο ΟΑΣΘ δαπανά ετησίως περί τα 28-29 εκατ. ευρώ για την επενοικίαση λεωφορείων (εκ των οποίων τα 23 εκατ. δίδονται στα ΚΤΕΛ και τα υπόλοιπα σε ιδιώτη), κι αν αυτά τα χρήματα διατίθενταν για την πλήρη ανάταξη του στόλου, η εικόνα των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη θα ήταν σήμερα πολύ διαφορετική.
Τι λέει η διοίκηση
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γεώργιος Σκόδρας, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως «το γεγονός ότι ο δείκτης θετικότητας στον Οργανισμό παραμένει κάτω από το 1% αποδεικνύει πως λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών» και προανήγγειλε -χωρίς να αποκαλύψει περαιτέρω λεπτομέρειες- πως «σύντομα θα ανακοινωθεί νέα πρωτοβουλία για την ασφάλεια των επιβατών, στο πλαίσιο πιλοτικού πρότζεκτ. Ηδη έχουμε κάνει κάποιες δοκιμές και θέλουμε να το δοκιμάσουμε σε μεγαλύτερη κλίμακα».
Για τις αποδοχές του προσωπικού και το αίτημα για τις νέες συλλογικές συμβάσεις, ο κ. Σκόδρας επισήμανε πως «οι αποδοχές του προσωπικού του ΟΑΣΘ ρυθμίζονται από τον Ν.4354/2015 περί ενιαίου μισθολογίου και οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό απολαμβάνουν μάλιστα πολύ υψηλή προσωπική διαφορά».
Για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου σε τρίτους, τέλος, υποστήριξε πως «πρέπει να σταματήσει το παραμύθι περί ύπαρξης λεωφορείων του Οργανισμού που δεν επισκευάζονται, καθώς τα οχήματα αυτά δεν είναι επισκευάσιμα και είναι πλήρως κατεστραμμένα». Επιπλέον, σημείωσε, είναι και θέμα κόστους: «το κόστος συντήρησης των λεωφορείων του ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια φτάνει στα 73.000 ευρώ ανά όχημα ετησίως, ισοδυναμεί δηλαδή με την αξία ενός καινούργιου λεωφορείου κάθε δυόμισι χρόνια».
Ο κ. Σκόδρας επισήμανε πως για την αύξηση του στόλου έχουν ήδη παραδοθεί 150 από τα προβλεπόμενα λεωφορεία, άλλα 30 θα βγουν στους δρόμους της πόλης μέσα στην εβδομάδα και ισάριθμα ώς το τέλος του μήνα._
Αλ.Γ