Παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό από την κατασκευή του fly over ανακοίνωσε ο Κ. Γκιουλέκας

Παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό από την κατασκευή του fly over ανακοίνωσε ο Κ. Γκιουλέκας

Μέτρα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και τη βελτίωση της κίνησης των οδηγών στην περιφερειακή οδό και στο κέντρο της πόλης αποφάσισε το συντονιστικό συμβούλιο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κατασκευής του fly over, το οποίο συνεδρίασε το μεσημέρι στο Διοικητήριο (ΥΜΑΘ), υπό τον υφυπουργό Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας και Θράκης) Κώστα Γκιουλέκα.

Κατά τη διάρκεια του συντονιστικού οργάνου επιβεβαιώθηκε η υποστήριξη των φορέων στο έργο και αποφασίστηκαν τέσσερεις βασικές παρεμβάσεις, οι οποίες θα ισχύσουν από το αμέσως επόμενο διάστημα.

Συγκεκριμένα, στη λήξη της σύσκεψης ο κ. Γκιουλέκας ανακοίνωσε δέσμη μέτρων, τα οποία θα δοκιμαστούν στην πράξη, με τη συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της  αυτοδιοίκησης, των φορέων και της τροχαίας, ώστε να υπάρξει καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας και μεγαλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στις μετακινήσεις τους.

Από την ερχόμενη εβδομάδα και ως το τέλος του μήνα θα έχουν εφαρμοστούν οι εξής παρεμβάσεις:

* Ψηφιακή ενημέρωση μέσω εφαρμογής -με την συνεργασία μεταξύ Google και ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ- προσβάσιμης από τα κινητά των οδηγών, ώστε να να μπορούν να επιλέγουν την καλύτερη εναλλακτική διαδρομή από άποψη κίνησης κατά τις ώρες αιχμής.

* Συνολικά οκτακόσιες έως εννιακόσιες νέες θέσεις προσωρινής στάθμευσης, περιφερειακά του κέντρου. Εντός της ΔΕΘ θα διατεθούν τετρακόσιες θέσεις και στο λιμάνι από τον ΟΛΘ με μικρό αντίτιμο διακόσιες σαράντα δύο. Άλλες θέσεις στάθμευσης θα παραχωρηθούν σε δύο οικόπεδα της ΓΑΙΑ ΟΣΕ κοντά στον Παλιό Σταθμό, στο ύψος των δικαστηρίων. Νέο κυκλικό δρομολόγιο του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ, θα συνδέει οδικώς τα παραπάνω σημεία στάθμευσης, όπου θα αφήνουν τα αυτοκίνητά τους οι οδηγοί για να συνεχίζουν να κινούνται με την αστική συγκοινωνία στο κέντρο της πόλης.

*Τοποθέτηση σε κεντρικές οδούς πλαστικών μικρών πασάλων οριοθέτησης των λωρίδων κυκλοφορίας, ώστε με τη συνδρομή της τροχαίας να αποφεύγεται η παράνομη στάθμευση και να απελευθερώνονται οι λεωφορειολωρίδες.

* Επικαιροποιήση, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, του χρόνου λειτουργίας των σηματοδοτών, ανάλογα με τα νέα δεδομένα, που παρέχει το Ινστιτούτο Μεταφορών, όπως αποτυπώνονται στην κυκλοφορία, λόγω της κατασκευής του fly over.

Τέλος, αποφασίστηκε η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας (Κέντρο Ηλεκτρονικής Καταγραφής και Πληροφόρησης Φορέων) ώστε όλοι οι συναρμόδιοι φορείς, δήμοι , υπηρεσίες, να καταχωρούν και να ενημερώνουν για πολυπληθείς εκδηλώσεις που προγραμματίζονται στις περιοχές τους, ένα δεκαπενθήμερο νωρίτερα, ώστε να σχεδιάζονται, εγκαίρως, οι έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Κατά τη σύσκεψη αποφασίστηκε και το εύρος των παρεμβάσεων, οι δρόμοι και τα σημεία στα οποία θα εφαρμοσθούν οι δράσεις, ώστε να βελτιωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων και να διευκολυνθεί η συγκοινωνία.

Στην ψηφιακή εφαρμογή θα αποτυπώνεται καθ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου και σε πραγματικό χρόνο, η τρέχουσα κυκλοφοριακή επιβάρυνση στις κεντρικές αρτηρίες και στους βασικούς δρόμους της πόλης,

Μέσω ενός κωδικού, που θα διανεμηθεί σε όλους, θα μπορούν οι οδηγοί να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αποφασίσουν τη συντομότερη διαδρομή για τον προορισμό τους. Στους δρόμους αυτούς, εκτός από τις κεντρικές αρτηρίες περιλαμβάνονται η περιφερειακή οδός και οι οδοί:

Κωνσταντίνου Καραμανλή, Εγνατία, Μοναστηρίου, Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Λαγκαδά, Αγίου Δημητρίου, Κασσάνδρου, Κατσιμίδη, Λαμπράκη, Δενδροποτάμου και Ανδρέα Παπανδρέου (Νεάπολη).

Τα πλαστικά κόκκινα πασαλάκια για την αποφυγή της παράνομης στάθμευσης και της διπλοστάθμευσης θα τοποθετηθούν στους εξής δρόμους: Μητροπόλεως, Ερμού, Λεωφόρο Στρατού, Καυτατζόγλου, Γρηγορίου Λαμπράκη, Λεωφόρο Όχι, Βενιζέλου και Ανδρέα Παπανδρέου στην Νεάπολη και στην Παπάφη.

Η επαναρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών θα γίνει σε κεντρικά σημεία της πόλης και ιδίως στους οδικούς άξονες Λαγκαδά, Ανδρέα Παπανδρέου, Δενδροποτάμου, Αγίου Δημητρίου, Κασσάνδρου και Γρηγορίου Λαμπράκη, ώστε να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη λειτουργική σταθερότητά τους και η αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

«Εκτιμούμε ότι θα βοηθήσουν τα μέτρα αυτά την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη και τους επισκέπτες της και θα κάνουν πιο ανεκτή την καθημερινότητά τους, όσο διαρκούν τα έργα για την κατασκευή του flyover, που είναι ένα έργο απαραίτητο για την πόλη» δήλωσε ο Κ. Γκιουλέκας και συνέχισε:

«Είναι η έβδομη συνεδρίαση, τους τελευταίους δυόμιση μήνες. Καταλήξαμε σε κάποια συγκεκριμένα μέτρα. Σε κάθε περίπτωση – όπως συμβαίνει οπουδήποτε κατασκευάζονται μεγάλα έργα και επιφέρουν κάποια ταλαιπωρία – προσπαθούμε λοιπόν και θα πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, έως ότου το έργο να παραδοθεί».

«Όλα αυτά τα έχουμε συζητήσει στο συντονιστικό με τους εκπροσώπους των φορέων και κρίνονται στην εφαρμογή τους, στο εάν πράγματι προσφέρουν τις λύσεις που προσδοκούμε, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε παρεμβάσεις, διορθώσεις, ή για να διορθώσουμε και λάθη που ενδεχομένως έχουν γίνει στην εκτίμηση μας», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

«Επαναβεβαιώσαμε, για μία ακόμη φορά, ότι όλοι οι φορείς της πόλης είμαστε στην ίδια πλευρά, στηρίζουμε το έργο του flyover και συζητήσαμε μία σειρά από πρακτικά ζητήματα, που μοιραία προκύπτουν στην καθημερινότητά μας, άρα τα μέτρα ήτανε πρακτικά και συνεννοηθήκαμε πάνω σε αυτά, τα οποία ανέφερε αναλυτικά ο υπουργός», δήλωσε ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη και πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης και πρόσθεσε:

«Επαναλαμβάνω, ότι σαν δήμοι, σαν αυτοδιοίκηση στηρίζουμε το flyover και θα συνεχίσουμε να το στηρίζουμε και να παίρνουμε μέτρα πρακτικά, που ταυτόχρονα με την εξέλιξη του έργου θα ανακουφίζουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας».

«Βλέπουμε μία πόλη, η οποία οργανώνεται και αντιμετωπίζουμε όλοι μαζί τον σκόπελο του flyover. Ταυτόχρονα όμως βάζουμε τις βάσεις για μία πόλη η οποία θα έχει βιώσιμη αστική κινητικότητα. Αυτά τα οποία σήμερα φτιάχνουμε για να αντιμετωπίσουμε (σ.σ. τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις από την κατασκευή) του flyover, θα μας βοηθήσουν αύριο- μεθαύριο να έχουμε μια ανθρώπινη πόλη. Σίγουρα η λειτουργία του μετρό τέλη Νοεμβρίου θα αλλάξει πολλά πράγματα στην κίνηση μέσα στην πόλη και θα μας δώσει τη δυνατότητα να πάρουμε δεδομένα και να κάνουμε αλλαγές», συμπλήρωσε ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης. 

Στη σημερινή συνεδρίαση συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο Πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, Δήμαρχοι και εκπρόσωποι Δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι των Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.), Εγνατίας Οδού, ΤΕΕ/ΤΚΜ, και Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.), η Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ καθώς και εκπρόσωποι της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου.  

©

Loading