Η φετινή 88η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) προσέφερε τζίρο δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και δημιουργία οφέλους σε επίπεδο εμπορικής διπλωματίας. Προσελκύοντας πάνω από 221.000 επισκέπτες σε μόλις εννέα ημέρες, τόνωσε την κίνηση στα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια της πόλης, ωστόσο δεν κατάφερε να ενισχύσει την επισκεψιμότητα στα δύο μεγάλα μουσεία της, ούτε να αναδείξει την αγοραστική κίνηση και τον κύκλο εργασιών στα εμπορικά καταστήματα. Με αφορμή την ολοκλήρωση της φετινής γενικής έκθεσης του Σεπτεμβρίου, που είχε ως τιμώμενη χώρα τη Γερμανία, το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε με τις διοικήσεις της ΔΕΘ-Helexpo AE και φορέων της πόλης, προκειμένου να καταγράψει την επίδραση που άφησε η διοργάνωση στη Θεσσαλονίκη.
Η ΔΕΘ εκτιμάται ότι δημιούργησε κύκλο εργασιών 50 εκατ. ευρώ, με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το 2019 και έπειτα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΘ-Helexpo AE, Τάσο Τζήκα. «Η ΔΕΘ όχι μόνο προσήλκυσε αυξημένο αριθμό επισκεπτών, αλλά έδωσε στους ανθρώπους τη δυνατότητα να χαρούν», δήλωσε ο κ. Τζήκας, επισημαίνοντας ότι οι συναντήσεις μεταξύ επιχειρήσεων στα σταντ τους ξεπέρασαν τις 1000. Στο πλαίσιο του B2B event που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) σε συνεργασία με τη ΔΕΘ-Helexpo, έγιναν περισσότερες από 500 επιχειρηματικές συναντήσεις.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό της φετινής ΔΕΘ ήταν η επιστροφή χωρών, όπως η Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο, που είχαν απουσιάσει για δεκαετίες. Ο κ. Τζής κάλεσε τη σημασία της εμπορικής διπλωματίας για αυτή την επιστροφή, τονίζοντας ότι «ο θεσμός της τιμώμενης χώρας έχει αποδώσει σημαντικά οφέλη τα τελευταία χρόνια».
Η γερμανική συμμετοχή αριθμούσε 135 επιχειρήσεις και οργανισμούς, ενώ η υψηλή πολιτική εκπροσώπηση, συμπεριλαμβανομένου του αντικαγκελάριου Ρόμπερτ Χάμπεκ, υπογραμμίζει τη σημασία της διοργάνωσης. Η ΔΕΘ προσελκύει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον από νέες χώρες για μελλοντικές συμμετοχές.
Η πληρότητα των ξενοδοχείων φτάνει το 95%, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Σιμιακό. Ωστόσο, στο δεύτερο Σαββατοκύριακο της διοργάνωσης, η εικόνα δεν ήταν το ίδιο δυναμική. Ο κ. Σιμιακός υπογράμμισε ότι η πληρότητα δεν έφτασε στο 100%, καθώς υπήρχαν λίγα διαθέσιμα δωμάτια.
Η κίνηση στα καταστήματα εστίασης και τα καφέ της Θεσσαλονίκης παρουσίασε αύξηση, με προτίμηση στα ταβερνάκια, ενώ η κίνηση στα νυχτερινά κέντρα παρέμεινε περιορισμένη. Η ΔΕΘ δεν ωφέλησε τα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη.
Σχετικά με την επισκεψιμότητα στα μουσεία της πόλης κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης παρουσίασε μείωση, παρά τη φήμη του. Στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ωστόσο, η επισκεψιμότητα αυξήθηκε κατά 78% σε σχέση με πέρυσι.
Συνολικά, η 88η ΔΕΘ προσέφερε μια πολυδιάστατη εικόνα της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας της Θεσσαλονίκης, με πολλά θετικά στοιχεία αλλά και προκλήσεις.