Προτάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας επί του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας

Προτάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας επί του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας

Θετικά αξιολογεί η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας την απόφαση για σύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων με δείκτες αξιολόγησης, διαπιστώνοντας ωστόσο την ανάγκη ορισμένων διασαφήσεων, όσον αφορά την ανεξαρτησία της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) απέναντι σε θεσμούς της εκτελεστικής εξουσίας, την ύπαρξη πόρων για τη στήριξη της λειτουργίας της νέας Αρχής αξιολόγησης και πιστοποίησης, καθώς και το εργασιακό καθεστώς των απασχολουμένων στον εν λόγω φορέα.

Η συνεδρίαση της Συγκλήτου κατέληξε σε δύο προτάσεις επί του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας, με τη σημείωση, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ότι “ η πλειοψηφία των προβλημάτων που εντοπίσθηκαν, δεν αποτελούν ενστάσεις για την εφαρμογή μιας πολιτικής η οποία θα συνδέει τις επιδόσεις των πανεπιστημίων με μέρος της χρηματοδότησής τους”.

Οι προτάσεις συνοψίζονται, σύμφωνα με την ανακοίνωση, στις εξής:

1.Ανάληψη περισσότερων πρωτοβουλιών συγκριτικής αξιολόγησης ταυτόχρονα με τις τρέχουσες διαδικασίες πιστοποίησης των ιδρυμάτων, με έμφαση στις διατμηματικές συγκρίσεις, μεταξύ δηλαδή ακαδημαϊκών μονάδων με παρεμφερή γνωστικά αντικείμενα.

2.Ακριβώς επειδή οι διαπανεπιστημιακές συγκρίσεις σε πολλές των περιπτώσεων αφορούν συγκρίσεις μεταξύ ιδρυμάτων με εγγενή πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα και επιπρόσθετα σχετίζονται με εξελίξεις διαλαμβανόμενες ευρύτερα στην πολιτική και την κοινωνία, μια απευθείας σύγκριση δεικτών μεταξύ πανεπιστημίων μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένα συμπεράσματα και σε περαιτέρω στρεβλώσεις. Ειδικότερα, προτείνεται κάθε πανεπιστήμιο στο πλαίσιο μιας προγραμματικής συμφωνίας που θα κάνει στο Υπουργείο -κάτι τέτοιο ούτως ή άλλως είναι εκ των ων ουκ άνευ, σύμφωνα με την ανακοίνωση- να παρουσιάζει τους δείκτες αυτοβελτίωσής του, οι οποίοι επετεύχθησαν στη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου. Δηλαδή οι συγκρίσεις μεταξύ των ιδρυμάτων να αφορούν συγκρίσεις ρυθμών βελτίωσης σε κάθε τομέα επίδοσης του ιδρύματος και όχι απευθείας συγκρίσεις δεικτών.
 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play