Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, εκτίμησε ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από τη φερώνυμη εταιρεία προς τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να προχωρήσει η βαριά συντήρηση, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, του εμβληματικού οδικού έργου. «Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε και στην Ελλάδα όχι μόνο για υλοποίηση νέων έργων, αλλά και για συντήρηση των ήδη υφιστάμενων» υπογράμμισε από τη Θεσσαλονίκη.
Μιλώντας στο 4ο συνέδριο Thessaloniki Future Thinking Dialogues (TFTD), σημείωσε ότι μέχρι το 2027 θα έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές υποδομές για τη Θεσσαλονίκη, όπως το fly over κι ο δυτικός προαστιακός, που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης, οι παραδόσεις της βασικής γραμμής και των 13 σταθμών θα γίνουν το μεσημέρι της 30ής Νοεμβρίου και μέχρι το τέλος του 2025 θα παραδοθούν και οι πέντε επιπλέον σταθμοί στην επέκταση της Καλαμαριάς. «Νομίζω πως 18 σταθμοί σε περίπου ενάμισι έτος είναι μια καλή πολιτική πρωτοβουλία και πράξη, μετά από δεκαετίες» πρόσθεσε.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε τις καθυστερήσεις στα δημόσια έργα, επισημαίνοντας ότι «το συγκεκριμένο Μετρό με την επέκταση προς Καλαμαριά θα στοιχίσει περίπου 3 δισ. ευρώ», κάτι που είναι αποτέλεσμα αβελτηρίας πολλών δεκαετιών. Για τις περαιτέρω επεκτάσεις του μέσου σταθερής τροχιάς, σημείωσε ότι θα γίνουν συζητήσεις για τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Σχετικά με το fly over, επισήμανε πως το έργο θα είναι έτοιμο το 2027, παρά την καχυποψία που υπάρχει. Επίσης, επισήμανε τη σημασία του προαστιακού σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης, που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στις σιδηροδρομικές υποδομές, τονίζοντας ότι τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών αθροίζουν συνολικά σε 1 δισ. ευρώ, με μεγάλο ενδιαφέρον από βουλγαρικές και σερβικές κυβερνήσεις για τη βελτίωση των λιμένων.
«Οι χρηματοδοτικοί πόροι δεν είναι απεριόριστοι, άρα πρέπει να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία», επισήμανε, αναφερόμενος και σε άλλες σημαντικές επενδύσεις που σχεδιάζονται.
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, Λουκία Σαράντη, υπογράμμισε την ανάγκη ύπαρξης σιδηροδρομικών δικτύων και λιμανιών εμπορικού χαρακτήρα, χωρίς τα οποία η χώρα δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική.
Το 4ο TFTD διοργανώνει το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.