Σημαντική διασφάλιση ασφάλειας στο μετρό Θεσσαλονίκης: η πιθανότητα αστοχίας είναι μία στα 100.000 χρόνια

Σημαντική διασφάλιση ασφάλειας στο μετρό Θεσσαλονίκης: η πιθανότητα αστοχίας είναι μία στα 100.000 χρόνια

«Μία στα 100.000 χρόνια είναι η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος στο μετρό Θεσσαλονίκης», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο. Ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, επεσήμανε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει το μετρό χωρίς να υπάρχουν απόλυτες διασφαλίσεις ασφαλείας. «Ούτε η κατασκευάστρια κοινοπραξία, ούτε η λειτουργός θα αναλάμβαναν τέτοιο ρίσκο», υπογράμμισε. Οι επισημάνσεις σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων του μετρό Θεσσαλονίκης έγιναν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αποκαλυπτηρίων της οπτικής ταυτότητας του μετρό, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, και του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκου Κουρέτα.

Η κοινοπραξία της THEMA, στην οποία συμμετέχει η ΑΤΜ, η οποία λειτουργεί και το μετρό του Μιλάνου και της Κοπεγχάγης, έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 11 χρόνια. «Κάθε τι σχεδιάστηκε στο μέγιστο της ασφάλειας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπιάνκο, επισημαίνοντας ότι σήμερα υπάρχουν 2.000 χλμ δικτύου μετρό που κινείται αυτοματοποιημένα. Ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης έγιναν με βάση τα πρότυπα της Ε.Ε. Το αυτόματο σύστημα θυρών αποτελεί το κορυφαίο μέσο προστασίας των επιβατών, ενώ έχει διασφαλιστεί η απουσία ανθρώπινου σφάλματος και οι κρίσιμες επαναλαμβανόμενες λειτουργίες είναι πλήρως αυτοματοποιημένες. «Έχουμε μηδέν θανατηφόρα περιστατικά σε 40 χρόνια», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας το εντυπωσιακό ιστορικό ασφάλειας του αυτόματου συστήματος μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε ότι η διαδικασία πιστοποίησης ασφαλείας από την TUV βρίσκεται στο τέλος της και τόνισε ότι «σήμερα πραγματοποιήθηκε μεγάλη άσκηση πυρασφάλειας σε πραγματικές συνθήκες στο Σταθμό Παπάφη, με τη συμμετοχή αστυνομίας, πυροσβεστικής και ΕΚΑΒ».

Ο κ. Μπιάνκο επεσήμανε ότι ένας ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης ασφάλειας διενεργεί έλεγχο, επιθεώρηση και παρακολουθεί τη διαδικασία επικύρωσης της THEMA κατά τη διάρκεια της περιόδου εξοικείωσης και δοκιμών, περιλαμβάνοντας την οργανωτική δομή, την εκπαίδευση προσωπικού και τις διαδικασίες διαχείρισης ασφάλειας. «Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης, ο Ανεξάρτητος Φορέας Αξιολόγησης Ασφάλειας θα εκδώσει πιστοποιητικό που επιβεβαιώνει ότι η THEMA μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια το Μετρό Θεσσαλονίκης», δήλωσε.

Ολοκληρώνοντας, υπογράμμισε ότι «η εύρυθμη λειτουργία και η ασφάλεια των επιβατών είναι οι κύριες προτεραιότητές μας» και ότι η διαδικασία απόκτησης αδειών ασφαλείας και λειτουργίας απαιτεί διαρκή προσπάθεια, ενώ προχωρούν με σταθερά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Loading