Στα 8.000.000- 10.000.000 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται η «τρύπα» στα οικονομικά του ΟΑΣΘ εξαιτίας του lockdown και της πανδημίας του κορωνοϊού σύμφωνα με τον πρόεδρο του οργανισμού, Γιώργο Σκόδρα.
«Μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα έξοδα μας χάρη στο υπουργείο Οικονομικών και υπουργείο Μεταφορών που δείχνουν εμπράκτως την στήριξή τους στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης» συμπλήρωσε. «Τα έσοδα του Οργανισμού την περίοδο της καραντίνας πρακτικά μηδενίστηκαν. Την περίοδο από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τις αρχές Μαΐου που άρχισε σταδιακά η επαναφορά, ο Οργανισμός είχε έσοδα της τάξης των 200.000 ευρώ».
Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, τις επόμενες ημέρες θα μεταβεί στην Λειψία ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΟΑΣΘ και του Δήμου Θεσσαλονίκης προκειμένου να ελέγξει τα 50 οχήματα που θα προμηθευτεί ο Δήμος για να τα παραχωρήσει στον Οργανισμό.
«Στα τέλη Αυγούστου θα αρχίσουμε να παραλαμβάνουμε λεωφορεία»
Ο ίδιος σημείωσε ότι μόλις την προηγούμενη Παρασκευή ολοκληρώθηκε το τελευταίο βήμα για την ανάταξη του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, με την ολοκλήρωση – «επιτυχώς» – του διαγωνισμού για την μίσθωση αστικών λεωφορείων. Στο τέλος της εβδομάδας θα προχωρήσουν οι διαδικασίες αποσφράγισης των προσφορών: «Στόχος είναι περί τα τέλη Ιουλίου να έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία σύμφωνα με τις προθεσμίες του νόμου, ώστε να στείλουμε στα τέλη Ιουλίου τον φάκελο για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα τέλη Αυγούστου θα έχουμε σύμβαση και θα αρχίσουμε να παραλαμβάνουμε λεωφορεία.»
Στόχος η σταδιακή ενσωμάτωση των λεωφορείων
Στόχος, όπως είπε ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, είναι η ενσωμάτωση των λεωφορείων να γίνεται σταδιακά και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου να έχει ολοκληρωθεί η ενσωμάτωση του μεγαλύτερου μέρους των λεωφορείων και να υπερβεί ο αριθμός των λεωφορείων σε κυκλοφορία τα 500: «Στόχος είναι να φτάσουμε στα επίπεδα του 2014 και να αφήσουμε το πρόβλημα με τις αστικές συγκοινωνίες πίσω μας οριστικά. Τότε εκτελέστηκαν τα περισσότερα οχηματοχιλιόμετρα και τα έσοδα του Οργανισμού μόνο από εισιτήρια και κάρτες ανέρχονταν σε 55.000.000 ευρώ. Μετά τα τέλη του 2022 θα συζητάμε για ένα άλλο τοπίο αστικής συγκοινωνίας καθώς παράλληλα με τις προσπάθειες ανάταξης του ΟΑΣΘ σχεδιάζονται και οι αστικές συγκοινωνίες της επόμενης ημέρας».