Σοφία Κλεμπετσάνη: H μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου που αρίστευσε στις πανελλαδικές μιλά για τον δρόμο προς την επιτυχία εν μέσω πανδημίας

Σοφία Κλεμπετσάνη: H μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου που αρίστευσε στις πανελλαδικές μιλά για τον δρόμο προς την επιτυχία εν μέσω πανδημίας

Η Σοφία Κλεμπετσάνη, απόφοιτος του 1ου Γενικού Λυκείου Ωραιοκάστρου, είναι μια από τις μαθήτριες από τη Θεσσαλονίκη που αρίστευσαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις – Μιλά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την εμπειρία του να δίνεις Πανελλήνιες εν μέσω καραντίνας, για την τηλεκπαίδευση, και πόσο της στάθηκαν οι φίλοι και η οικογένειά της.

Έχοντας βαθμολογηθεί με 20 στη Φυσική, 19,3 στη Χημεία, 19 στη Βιολογία και 18,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία συγκέντρωσε 19.261 μόρια και έχει ως πρώτη επιλογή την εισαγωγή της στο Τμήμα Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

Ως ένα από τα χιλιάδες παιδιά της πανδημίας που το περσινό και φετινό σχολικό έτος κλήθηκαν να προσαρμόσουν τις ανάγκες της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις σε μία πρωτόγνωρη συνθήκη, η Σοφία μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις ιδιαίτερες δυσκολίες που συνάντησε, για όσα τη βοήθησαν και τα εφόδια που υπήρξαν καθοριστικά για την επιτυχία της.

«Ανέκαθεν διάβαζα από μικρή, ξεκίνησα φροντιστήριο στην Α’ λυκείου στα μαθήματα της κατεύθυνσης που θα επέλεγα και διάβασα πολύ στη Β’ λυκείου, έθεσα γερά θεμέλια, το υπόβαθρο που ήταν απαραίτητο για τη φετινή χρονιά. Ένα πολύ μεγάλο μέρος της ύλης της Χημείας και της Βιολογίας το είχα καλύψει ήδη από πέρυσι. Πήρα όμως πολύ καλές βάσεις και από το σχολείο μου, υπήρξαν δίπλα μας καθηγητές με μεγάλο μεράκι και αφοσίωση», εξήγησε.

Η τηλεκπαίδευση είχε πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα

Η προσαρμογή μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία είχε γίνει ήδη από την περσινή σχολική χρονιά και, όπως παρατηρεί η αριστούχος μαθήτρια, είχε πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα.

Υπήρχε μέρα της εβδομάδας που η ίδια περνούσε 10 ώρες συνεχόμενα μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή της για τα σχολικά και φροντιστηριακά διαδικτυακά μαθήματα.

«Σίγουρα όσοι θα είχαν πολλές μετακινήσεις για την δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων εξοικονόμησαν πολύ ‘’νεκρό’’ χρόνο. Από την άλλη όμως, όταν κάποιος είναι πολλές ώρες μπροστά από μία οθόνη είναι πολύ εύκολο να διασπαστεί η προσοχή του», αναφέρει η Σοφία και προσθέτει:

«Ακόμη κι εγώ που ήμουν μια συνειδητοποιημένη μαθήτρια με στόχο, κοιτούσα π.χ. κάποιες στιγμές το κινητό μου, κάτι που στη δια ζώσης εκπαίδευση δε θα μπορούσε να γίνει. Επίσης σε σχέση με τη δια ζώσης διδασκαλία στην τηλεκπαίδευση είναι πιο δύσκολη η επικοινωνία, δεν μπορείς να δείξεις στον καθηγητή το λάθος σου, να το συζητήσεις όπως θα το έκανες εκ του σύνεγγυς».

«Με επηρέαασε η κλεισούρα»

Αν κάτι ωστόσο τη δυσκόλευσε κατά την περίοδο του εγκλεισμού λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων για την πρόληψη διασποράς του κορονοϊού, δεν ήταν τα διαδικτυακά μαθήματα.

«Με επηρέασε η κλεισούρα, γιατί στον ελεύθερο χρόνο έφερνε μελαγχολία. Εγώ έβγαινα πάντοτε, το να μην μπορώ να βγω μία βόλτα μου στοίχισε αρκετά. Τον Δεκέμβριο είχα αρχίσει να χάνω τις ελπίδες μου και την αισιοδοξία μου. Με τη βοήθεια της οικογένειας μου και των φίλων μου και με εργατικότητα κατάφερα να αντιμετωπίσω κι αυτή τη δυσκολία. Έτσι όταν τον Ιανουάριο επιστρέψαμε για λίγο στο σχολείο αναζωογονήθηκα και μπόρεσα κι έβαλα όλες δυνάμεις μου στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις», ανέφερε.

Όσο για τη μεθοδικότητα της που είναι αναγκαία στην προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις διευκρίνισε:

«Διάβαζα πολύ συγκεντρωμένα, γι’ αυτό διάβαζα αποδοτικά. Δεν είχα το κινητό και οτιδήποτε θα μπορούσε να με αποσπά. Μέχρι το τελικό στάδιο της προετοιμασίας και των επαναλήψεων όπου το διάβασμα έφτανε τις 8-10 ώρες ημερησίως, το καθημερινό μου διάβασμα ήταν από 3 έως 5 ώρες, με ένα μικρό διάλειμμα μετά τα μαθήματα του σχολείου και του φροντιστηρίου».

Υψηλές επιδόσεις, έξαλλου, πέτυχαν μαθητές και από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της Θεσσαλονίκης.

Η μαθήτρια των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη Αργυρώ Χαριζώνα συγκέντρωσε 19.507 μόρια για τις Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής, ενώ έχει γίνει ήδη δεκτή σε πανεπιστήμια της Ιταλίας και τη Βρετανίας.

Στις Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες η μαθήτρια του ίδιου σχολείου Χριστίνα Καραφυλλιά συγκέντρωσε 19.273 μόρια, η Ιωάννα Συμεωνίδου συγκέντρωσε 19.154 και ο Ιωάννης Δημουλιός Ιωάννης 19.037 μόρια.

Στις Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες η Χριστίνα Τσιούμα συγκέντρωσε 19.173 μόρια και η Νίκη Αγγελοπούλου 19.136 μόρια.

Στο Κολλέγιο «Ανατόλια» στις Επιστήμες Υγείας και Ζωής η Νικολλέτα Μπακιρτζή – Παπαχρίστου συγκέντρωσε 19.056 μόρια.

Δείτε επίσης: Χαμόγελα για τους επιτυχόντες των πανελλαδικών εξετάσεων

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading