Μέσα σε άθλιες συνθήκες εργασίας και με συστήματα απαρχαιωμένα που υπολειτουργούν εργάζονται οι υπάλληλοι στον σταθμό ΤΧ1 στη Θεσσαλονίκη. Ο Παύλος Πετσάβας, σταθμάρχης Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ότι μέσα στο παλαιωμένο κτίριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν εισέλθει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δημόκας
Ο σταθμάρχης σημειώνει πως δεν λειτουργεί τίποτα σωστά, ούτε καν η φωτοσήμανση. Έχουν γίνει άπειρες αναφορές για τα προβλήματα που έχει το δίκτυο στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς όμως να έχει γίνει κάποια κίνηση για τη διόρθωση αυτού.
Οι τρεις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα για την επίτευξη ασφαλείας
Όπως σημειώνει ο σταθμάρχης Θεσσαλονίκης, πρέπει άμεσα να φτιαχτεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS για να υπάρξει το επιθυμητό επίπεδο ασφαλείας. Ένα άλλο κομμάτι είναι η σωστή εκπαίδευση και εξειδίκευση του προσωπικού, ώστε να διαχειριστεί αυτά τα εργαλεία.
Ακόμα και ο ίδιος όπως αναφέρει παρά την πενταετή εμπειρία του στα συστήματα, υπάρχουν φορές που δεν μπορεί να διαχειριστεί την πίεση και το άγχος που δημιουργείται από την διαχείριση των συστημάτων αυτών.
Η δουλειά γίνεται χειροκίνητα και κανονιστικά
Ο κ. Πετσάβας σημειώνει πως όλα σήμερα λειτουργούν χειροκίνητα και κανονιστικά δηλαδή με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από τριάντα και σαράντα χρόνια. Πολλές είναι οι φορές που ενώ δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν έχει πραγματοποιηθεί ή όχι και απαιτείται η παρουσία ανθρώπου που θα πρέπει να διενεργήσει την εντολή αυτή χειροκίνητα.
Κομβικός σταθμός στη Βόρεια Ελλάδα
Ο σταθμάρχης Πετσάβας σημειώνει πως ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός κόμβος γιατί ενώνονται οι γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη καθώς και η γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και την Φλώρινα.