Στ. Αγγελούδης για φορτοεκφορτώσεις: Στο τέλος Μαρτίου η απόφαση για το ωράριο

Στ. Αγγελούδης για φορτοεκφορτώσεις: Στο τέλος Μαρτίου η απόφαση για το ωράριο

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη συνάντηση που συγκάλεσε ο δήμος με τους βασικούς φορείς για το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημαρχείου Θεσσαλονίκης.

Ρεπορτάζ: Κετικίδης Δημήτρης

Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Αγγελούδης είπε πως «είναι ένα σημαντικό θέμα για την πόλη. Είναι μια κατάσταση την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Πριν προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης σε οτιδήποτε είναι σαφές ότι θα διαβουλευθεί με τους φορείς και να καταλήξουμε σε μια βιώσιμη λύση και μια βιώσιμη πρόταση η οποία θα έχει το μικρότερο περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα για την πόλη, το μικρότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα για την πόλη και την καλύτερη εξυπηρέτηση για τους πολίτες και τους επαγγελματίες.

Ήρθε η ώρα να διεκδικήσει η πόλη το πρώτο σχέδιο βιώσιμης μεταφοράς εμπορευματικής λύσης η οποία να έχει αρχή μέση και τέλος έτσι ώστε να μπορέσουμε να λύσουμε σε μόνιμη βάση το πρόβλημά μας.

Στη Μητροπόλεως οι συνεργάτες μου μέτρησαν σήμερα 11 φορτοεκφορτώσεις από την Αριστοτέλους μέχρι τη διασταύρωση με τη Διαγώνιο».

Σχετικά με το σχέδιο του δήμου ο κ. Αγγελούδης είπε πως «η λύση στις εμπορευματικές διάφορες είναι να δημιουργηθούν οι χώροι αποθήκευσης. Αυτό όμως θέλει μια μελέτη, να βρεθούν χώροι, θέλει μια κατασκευή, μια δουλειά που απορώ γιατί δεν είχε γίνει τόσα χρόνια στην πόλη μας. ήρθε η ώρα όμως να το σχεδιάσουμε. Αυτό θέλει έναν σχεδιασμό, μια μελέτη και προφανώς μετά κεφάλαια για να υλοποιηθούν.

Το ζήτημα της φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο ή στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών χώρων λύνεται πρώτα με μια κανονιστικη διάταξη και με εναν κανονισμό που θα εφαρμόζεται αλλά λύνεται και σε έναν μακροπροθεσμο ή μεσοπροθεσμο σχεδιασμό, όπου δημιουργούνται χώροι προσωρινής αποθήκευσης, logistics, προκειμένου εκεί να γίνεται εκεί η πρώτη εναπόθεση και μετά πιο γρήγορα να πηγαίνουμε στην καλύτερη φορτοεκφόρτωση και διασπορά. Αυτό θέλει μελέτη και έργο, άρα πρέπει να αρχίσουμε να ψάχνουμε τους πόρους και οι μελέτες για το θέμα αυτό.

Οι φορείς της αγοράς με τους πολίτες και τη δημοτική αρχή ας δούνε με ποιον τρόπο θα συμφωνήσουν στα υπόλοιπα. Είμαι πολύ αισιόδοξος καθώς σήμερα η πλειοψηφία των φορέων συνομολογεί ότι πρέπει να υπάρχει ωράριο φορτοεκφόρτωσης».

Η διαβούλευση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου και να υπάρξουν οι σχετικές ανακοινώσεις.

Η αναπληρώτρια Διευθύντρια ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ Γεωργία Αϋφαντοπούλου δήλωσε ότι «χρειαζόμαστε μια συνολική προσέγγιση στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι φορείς».

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι στο Ινστιτούτο Μεταφορών που είμαστε μέλος αυτής της ομάδας που ξεκίνησε ο δήμος Θεσσαλονίκης για να συζητήσει τρόπους για την επίλυσης του προβλήματος των φορτοεκφορτώσεων και των αστικών εμπορευματικών μεταφορών. Εκφράσαμε σαν Αρχή την άποψη ότι το να λύσουμε ή να διαφοροποιήσουμε ένα πρόβλημα φορτοεκφόρτωσης, δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημά μας. Χρειαζόμαστε μια συνολική προσέγγιση στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι φορείς για να γίνει ένα σχέδιο βιώσιμων αστικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης όπου θα δούμε ποιο είναι πραγματικά το πρόβλημα ποιες κατηγορίες οικονομικής δραστηριότητας είναι εκείνες οι οποίες μπορούν να προσφέρουν περισσότερο ποιες κατηγορίες οικονομικής δραστηριότητας είναι εκείνες οι οποίες μπορούν να προσφέρουν περισσότερο, και να συζητήσουμε κατά προτεραιότητα με εκείνες τις δραστηριότητες για να βρούμε λύσεις».

«Επίσης καταθέσαμε 2-3 προτάσεις για την άμεση επίλυση κάποιων προβλημάτων λόγω των κυκλοφοριακών συνθηκών, που έχουν να κάνουν με τη λήξη της φορτοεκφόρτωσης για μεγάλα καταστήματα μέχρι τις 07:30 κατά μήκος μεγάλων αξόνων, αλλά και καταστήματα τα οποία έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν προσωπικό χωρίς μεγάλο κόστος και προβλήματα λειτουργίας.
Υπάρχει μια σειρά άλλων προτάσεων.

Πρέπει να διαμορφώσουμε καινούριους χώρους αποθήκευσης όπου μπορούν να σταθμεύουν τα εμπορευματικά αυτοκίνητα, περιφερειακά του κέντρου και περιφερειακά του δήμου.

Εργαζόμαστε σ’ αυτήν τη λογική και πιστεύω ότι αρχίσαμε μια πολύ ικανοποιητική κουβέντα.
Το Ινστιτούτο Μεταφορών κάνει μια μεγάλη έρευνα ζητώντας τις απόψεις εκείνων που κάνουν τις μεταφορές δηλαδή του τομέα των logistics και των μεταφορών για να δούμε τι από τις προτάσεις μπορεί να γίνει.

Χρειάζεται μια ανάταξη των αλυσίδων logistics και μπορούμε να την κάνουμε γρήγορα και αποτελεσματικά» δήλωσε στη συνέχεια.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης ανέφερε στις δηλώσεις του ότι «η πρότασή μας είναι ότι θα πρέπει να χωριστούμε σε τρεις κατηγορίες. Οι κατηγορίες είναι: σούπερ μάρκετ, ευπαθή προϊόντα και έτοιμα ενδύματα. Δεν μπορείς να βάλεις ένα ενιαίο ωράριο για όλους αυτούς».

«Δεν μπορούμε να ξυπνάμε αφενός μεν τον επαγγελματία στις πέντε το πρωί, που δουλεύει 12 ώρες την ημέρα, για να παραλάβει ένα κιβώτιο» είπε στη συνέχεια.

Έπειτα ξεκαθάρισε ότι είναι αναγκαίο να βρεθεί μια νεκρή ώρα για να μπορέσουν να τροφοδοτηθούν τα ευπαθή προϊόντα αλλά και τα είδη ένδυσης.

«Η φορτοεκφόρτωση στα σούπερ μάρκετ μπορεί να φτάνει στις 7:30 η ώρα. Θα πρέπει να βρούμε καμία νεκρή κυκλοφοριακή ώρα για να μπορέσουν να τροφοδοτηθούν τα ευπαθή προϊόντα και φυσικά τα είδη ένδυσης υπόδησης μέσα στο ωράριό τους.

Αυτή κατά την άποψή μας είναι η λύση και αυτό θα πρέπει να κάνουμε. Από εκεί και πέρα το τι θα εφαρμοστεί είναι θέμα του δήμου Θεσσαλονίκης που θα ακούσει όλο τον κόσμο και θα πάρει τις αποφάσεις του.

Από την άλλη μεριά πρέπει να ξέρουν όλοι ότι δεν είναι εύκολο να παίρνουμε εμείς αποφάσεις για τις μεταφορικές εταιρίες» δήλωσε.

Παράλληλα ο κ. Φιλιππίδης εξέφρασε τον προβληματισμό του και για το πού θα βρεθεί το απαραίτητο προσωπικό έτσι ώστε να γίνουν οι φορτοεκφορτώσεις το βράδυ.

«Σκεφτείτε τι θα συμβεί αν πούμε στις μεταφορικές εταιρίες ότι θα παραδίδουν μέχρι τις 07:00. Θα πρέπει να παραδίδουν από τις 12:00 το βράδυ μέχρι τις 07:00. Δεν θα πηγαίνει ένα φορτηγό σε ένα κατάστημα. Θα πρέπει να τροφοδοτήσουν όλη την αγορά.

Πώς θα το πετύχουμε; Πού θα βρούμε όλο το προσωπικό; Και πόσο θα κοστίσει όλο αυτό στις μεταφορικές εταιρίες ούτως ώστε να μην το μετακυλίσουν σε εμάς και εμείς να μην το μετακυλίσουμε στον πελάτη;».

Ο αντιπρόεδρος και εκπρόσωπος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης στις δηλώσεις του στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της ύπαρξης μελέτης.

«Για να προτείνει κάνεις πρέπει να μελετήσει. Εμείς έχουμε κάνει ήδη ένα στάδιο μελέτης και έχουμε καταθέσει μία προσωρινή πρόταση που λέμε ότι θα είναι σχετικά ελεύθερη η διακίνηση προϊόντων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από τις 07:30 μέχρι τις 10 το πρωί. Πιθανόν αυτό να μπορεί να εφαρμοστεί και σε μεγαλύτερους άξονες που τροφοδοτούν με οχήματα το κέντρο της πόλης.

Είναι κάτι που προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης, η οποία δεν είναι μόνη της. Έρχονται και άλλα πράγματα» δήλωσε.

«Κάνει το ΙΜΕΤ μια μελέτη σε ότι αφορά τη μεταφορά και πρέπει όλα αυτά τα πράγματα να τα συνδυάσουμε. Αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να διαφυλασσουμε τους χώρους όπου γίνονται οι φορτοεκφορτώσεις, δε θα μπορέσουμε να πετύχουμε τίποτα, οποιοδήποτε ωράριο και να θεσπίσουμε» είπε στη συνέχεια.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Μανώλης Βλαχογιάννης αντιπρόεδρος και εκπρόσωπος του ΕΒΕΘ, ο Παντελής Φιλιππίδης πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο Χρήστος Νικολόπουλος εκπρόσωπος του επαγγελματικού επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου, ο Μάριος Παπαδόπουλος Β’ Αντιπρόεδρος ΒΕΘ, η Γεωργία Αϋφαντοπουλου αναπληρώτρια Διευθύντρια ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, η Παρασκευή Παπαγεωργόπουλου Διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, ο Παντελής Καζαντζίδης αντιδήμαρχος επιχειρηματικότητας, ο Μιχάλης Μήτας νομικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, και ο Πάνος Καρασσαβιδης εκπρόσωπος της Ομοσπονδία Επαγγελματιών Εμπόρων νομού Θεσσαλονίκης.

Δείτε επίσης: Νίκος Χαρδαλιάς: «Αττική, ένας προορισμός, πολλαπλές εμπειρίες»

Loading