Στήριξη των brands και των μικρών επιχειρήσεων από το εμπορικό συλλογικό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα

Στήριξη των brands και των μικρών επιχειρήσεων από το εμπορικό συλλογικό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα

Στη στήριξη ακόμη και των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες αδυνατούν να επωμισθούν το οικονομικό κόστος για την προστασία των επωνυμιών και των brands τους στο εξωτερικό, στοχεύει το νέο εμπορικό συλλογικό σήμα μακεδονικών προϊόντων, με συγκεκριμένο λογότυπο, που παρουσίασε προχτές στον πρωθυπουργό ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ). Ο σχετικός φάκελος κατατίθεται άμεσα στο Αλικάντε (σ.σ. στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας, που εδρεύει στην ισπανική πόλη), ώστε να ακολουθήσει  μεγάλη εκδήλωση σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και μια καμπάνια προβολής του σήματος, ώστε αυτό να μπορεί να τοποθετηθεί στα μακεδονικά προϊόντα κατά τις επόμενες μεγάλες διεθνείς εκθέσεις. Τα παραπάνω επισήμανε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9FM” ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γεώργιος Κωνσταντόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο το σήμα αποτελεί πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων, “που συμμετέχει μαζί με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών και τα επιμελητήρια της Ελλάδας στον διάλογο που γίνεται στην αρμόδια επιτροπή με τη Βόρεια Μακεδονία, φυσικά και με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων”. 
“Το λογότυπο αυτό είναι μια καθαρή πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ, ο οποίος θέλει να δώσει στα μέλη του κυρίως, αλλά όχι μόνο στα μέλη του, ακόμη και σε όλες τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες μόνες τους αδυνατούν να δώσουν τα απαραίτητα παράβολα και τις απαραίτητες κινήσεις στο Αλικάντε ή στην Ελβετία, τη δυνατότητα να προστατεύσουν τις επωνυμίες τους και τα brands τους. Πρόκειται για ένα εμπορικό συλλογικό σήμα, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ. Ένα σήμα επάνω στο οποίο δεν υπάρχουν ούτε εθνικά σύμβολα, ούτε γεωγραφικός χάρτης, είναι ένα εμπορικό συλλογικό σήμα σύμφωνα με συγκεκριμένους κανονισμούς της ΕΕ, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν συλλογικά πάνω στα προϊόντα τους”, εξήγησε ο κ.Κωνσταντόπουλος και περιέγραψε τη διαδικασία μέσα από την οποία προέκυψε η πρωτοβουλία.
“Το λογότυπο μπήκε σε διαβούλευση μέσα στα μέλη του ΣΕΒΕ, ενώ το δώσαμε και στον πρωθυπουργό, γιατί θέλουμε πάντοτε και τη συνεργασία. Κι αυτό μιας και ξεκινάει καμπάνια και στις τρεις περιφέρειες, και στη δυτική και στη κεντρική και στην ανατολική Μακεδονία, ώστε να υπάρχει μια ευρύτερη συνεργασία, και σε συνεργασία, πάντα με το Enterprise Greece του υπουργείου Εξωτερικών, να γίνει η κατάλληλη προβολή των μακεδονικών επωνυμιών από όλες τις μακεδονικές επιχειρήσεις και τις πολύ, πολύ μικρές ή μεγάλες, για όποιον θέλει να το κάνει αυτό”, εξήγησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων.

Η επιλογή του γραφιστικού μέρους, η στόχευση στο διεθνές αγοραστικό κοινό
Ο κ.Κωσταντόπουλος ανέφερε πως επιλέχθηκε “το πεζό γράμμα μι, το οποίο είναι γνωστό στον κόσμο των μαθηματικών τουλάχιστον, (που) είναι καθαρά ελληνικό και μόνο ελληνικό” και μαζί με το γράμμα “επιλέχθηκε και η λέξη Μακεδονία άνωθεν”, με τον τρόπο αναγραφής της να έχει επιλεγεί με συγκεκριμένο σκεπτικό. “Καταλήξαμε στη λατινική αναγραφή της λέξης Μακεδονία με k (σ.σ Makedonia) και από κάτω θα υπάρχει ένα άλλο λογότυπο, το οποίο θα είναι ένα από τρία: είτε το Great Divine Land είτε το Great Greek Land ή το 2300 Years Greek Tradition. Αυτό θα επιλεγεί σε συνεργασία με το Enterprise Greece, το οποίο είναι ο φορέας της οικονομικής εξωστρέφειας και διπλωματίας στη χώρα μας, και το οποίο έχει βαρύνουσα γνώμη με τους οικονομικούς ακόλουθους που έχει σε όλο τον κόσμο” ανέφερε ο κ.Κωνσταντόπουλος.
Αυτή η πρωτοβουλία, κατά τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων, “είναι μια πράξη προς τα μπροστά, μια πράξη εξωστρέφειας, που αφορά το κοινό και τους αγοραστές σε όλο τον κόσμο, δεν αφορά το ελληνικό, αλλά το ξένο αγοραστικό κοινό”. Όπως ανέφερε ο κ.Κωνσταντόπουλος σήμερα “μπερδεύεται το καταναλωτικό κοινό” ως προς την προέλευση των προϊόντων -δηλαδη το αν προέρχονται από τη Μακεδονία ή τη Βόρεια Μακεδονία. Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ προσέθεσε ότι στο συγκεκριμένο σήμα “θα υπάρχει παράλληλα το εθνόσημο, το Made in Greece, και το λογότυπο των μακεδονικών σημάτων του ΣΕΒΕ”.

Το χρονοδιάγραμμα και η κούρσα μέχρι τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις
“Εμείς καταθέτουμε άμεσα φάκελο στο Αλικάντε, ενώ υπάρχει και ένας κανονισμός χρήσης για να μην γίνεται malpractice (σ.σ κατάχρηση) του σήματος αυτού από διάφορες επιχειρήσεις οι οποίες δεν παράγουν προϊόντα μακεδονικής γης ή δομικά υλικά στη Μακεδονία ή άλλες υπηρεσίες ή αλλά προϊόντα τα οποία παράγονται ως μακεδονική γη. Θα υπάρχει ένας φορέας υλοποίησης και ένας κανονισμός χρήσης ο οποίος παράλληλα κατατίθεται και στο Αλικάντε”, εξήγησε επί της διαδικασίας ο κ.Κωσταντόπουλος που μίλησε και για δημόσια παρουσίαση των αποτελεσμάτων της πρωτοβουλίας εφόσον ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη διαδικασία.
“Λογικά σε δύο-τρεις μήνες θα είναι έτοιμος ο φάκελος και θα γίνει και μια μεγάλη εκδήλωση σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη Θεσσαλονίκη για τα μέλη μας, για να γίνει ευρέως γνωστό (σ.σ το νέο σήμα), όπως φυσικά και μια καμπάνια προβολής του σήματος ώστε να προλάβουμε τις επόμενες μεγάλες διεθνείς εκθέσεις”, ανάφερε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ και τόνισε: “Προσπαθήσαμε το λογότυπο να είναι σε μονοχρωμία, μόνο μπλε, ώστε να μπορεί να είναι εύχρηστο και χωρίς μεγάλο κόστος στις συσκευασίες, να είναι μικρό, τα συνδυάσαμε όλα αυτά, δηλαδή να είναι και φτηνό στην εκτύπωση, στην εκτύπωση και την αποτύπωσή του στη συσκευασία. (Το σήμα) αφορά κυρίως τις μικρές μεταποιητικές μονάδες που παράγουν π.χ όσπρια στις ελληνικές Πρέσπες ή οπουδήποτε αλλού για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα και φτηνά”.

Σωτήρης Κυριακίδης

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play