Στρατηγικός στόχος η ολοκληρωτική ανανέωση του στόλου λεωφορείων έως το 2027

Στρατηγικός στόχος η ολοκληρωτική ανανέωση του στόλου λεωφορείων έως το 2027

Ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, αναφέρθηκε στον στρατηγικό στόχο του υπουργείου να ανανεώσει όλα τα λεωφορεία μέχρι το 2027, στο πλαίσιο ενός προγράμματος ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την εκσυγχρονισμένη αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Κατά την επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη, όπου ελέγξει τις εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ, τα αμαξοστάσια στη Σταυρούπολη και τον Φοίνικα, καθώς και τον Σταθμό Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων και το αμαξοστάσιο του ΚΤΕΛ, ο κ. Οικονόμου τόνισε: «Έχουμε θέσει σε κυκλοφορία 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, τα οποία καταλαμβάνουν το ένα τρίτο του στόλου και είναι ποιοτικά ανώτερα και σύγχρονα. Ο στόχος μας είναι η ανανέωση όλων των λεωφορείων μέχρι το 2027, μέσω ενός εκτενούς προγράμματος ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να προσφέρουμε δημόσια συγκοινωνία υψηλών επιπέδων στους πολίτες».

Ο υφυπουργός, αναφερόμενος στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και τις κινητοποιήσεις τους σχετικά με τις συλλογικές συμβάσεις, σημείωσε ότι «είναι καίριας σημασίας να υπάρχει κατανόηση των ζητημάτων. Αυτό που μας ενδιαφέρει ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και κυβέρνηση είναι να είναι οι εργαζόμενοι ικανοποιημένοι και να αισθάνονται ότι λαμβάνουν κάτι σημαντικό. Αυτό φαίνεται από τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί τα τελευταία χρόνια, υλοποιώντας τα αιτήματά τους. Πρέπει να διατηρούμε χαμηλούς τόνους και να διαβουλευόμαστε με ηρεμία. Είμαι εδώ στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να συζητήσω όχι μόνο με τη διοίκηση για την προγραμματισμένη διαχείριση των θεμάτων, αλλά και για να συνομιλήσω με τους εργαζομένους. Από την αρχή τόνισα ότι η ομαλή λειτουργία των λεωφορείων εξαρτάται από τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτά. Σκοπός μας είναι να στηρίξουμε τη δουλειά τους και να βρούμε μια κοινή λύση για να προχωρήσουμε μαζί».

Στις 6 το πρωί, ο κ. Οικονόμου, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη, τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ, Γιάννη Καλογερούδη, και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, Γιάννη Τόσκα, επισκέφτηκε τον σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων. Στον σταθμό αυτό, έχουν εγκατασταθεί 55 σύγχρονοι ηλεκτρικοί φορτιστές διπλής υποδοχής, οι οποίοι επιτρέπουν την ταυτόχρονη φόρτιση δύο λεωφορείων. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία εξυπηρετούν την Θεσσαλονίκη από τα μέσα Ιουνίου, κυρίως στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Ακολούθως, ο υφυπουργός επισκέφτηκε τα αμαξοστάσια λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη και στον Φοίνικα, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με οδηγούς και τεχνικούς, προκειμένου να εξετάσει τις συνθήκες εργασίας και το επίπεδο μεταφορικού έργου προς τους πολίτες. Στη συνέχεια, επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συναντήθηκε με τα μέλη της διοίκησής του. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, ενημερώθηκε για τη λειτουργία των λεωφορείων που εξυπηρετούν 43 γραμμές, παροχής συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης με 190-200 οχήματα συνολικά.

Ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε και με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ, η οποία προετοιμάζει διεθνή διαγωνισμό για το συγκοινωνιακό έργο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με σκοπό τη λειτουργία 40-45 λεωφορειακών γραμμών με έναν σύγχρονο στόλο 220 οχημάτων από το 2025. Ενημερώθηκε επίσης για την πρόοδο του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό σε ειδική εκδήλωση στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, υπήρξε επίσης συζήτηση σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας για την ευθύνη λειτουργίας του ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ΑΣΣΚ) και της ηλεκτρονικής κάρτας (Thessticket – Thesscard), καθώς και την πρόοδο των έργων στην Τηλεματική, που αφορά την ενημέρωση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο μέσω «έξυπνων» στάσεων και ψηφιακών εφαρμογών. Ο Υφυπουργός εξέτασε τα μηχανήματα έκδοσης, επικύρωσης και ακύρωσης εισιτηρίων και τον τρόπο λειτουργίας τους.

Η συνάντηση περιλάμβανε επίσης συζήτηση για τον σύγχρονο πολυτροπικό τερματικό σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας και τις αναγκαίες μελέτες για τον σταθμό μετεπιβίβασης της Μίκρας. Τέλος, συζητήθηκε η προγραμματιζόμενη διοικητική ανασυγκρότηση του ΟΣΕΘ, με στόχο την αποσαφήνιση τεχνικών λεπτομερειών για τη μετάβαση του Οργανισμού στην επόμενη μέρα, στην οποία επιδιώκεται η λειτουργία του ως «ομπρέλα» για τα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης.

*Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από το υπουργείο.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play