«Συγγνώμη» και αίτημα για πίστωση χρόνου από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ για την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες

«Συγγνώμη» και αίτημα για πίστωση χρόνου από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ για την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες

Σε διαδικασία προετοιμασίας νέου διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια 1000 νέων αστικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 350 θα κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη (300 με ηλεκτροκίνηση και 50 με ντίζελ), βρίσκεται το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ), Γιώργος Σκόδρας, προσθέτοντας ότι «έχουν γίνει και οι αντίστοιχες επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να εξασφαλιστούν και οι αιτούμενοι πόροι». Σε δηλώσεις του στο περιθώριο σημερινής παράστασης διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν φοιτητές για τη γραμμή «52» του ΟΑΣΘ, ο κ. Σκόδρας τόνισε ότι βάσει των διαδικασιών που απαιτούνται, προκειμένου να τρέξει ένας τέτοιος διαγωνισμός, «χρειάζεται ένας με ενάμιση χρόνο, ώστε να γίνει η συμβασιοποίηση και να ξεκινήσει η παράδοση των πρώτων λεωφορείων».
Υπογραμμίζοντας εκ νέου ότι οι φοιτητές στο ΤΕΙ Σίνδου με τη σημερινή τους διαμαρτυρία «παραβιάζουν ανοιχτές θύρες στον οργανισμό», ο κ. Σκόδρας αναγνώρισε και πάλι τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες και διευκρίνισε «δεν είναι μόνο η γραμμή 52 είναι το σύνολο των γραμμών του ΟΑΣΘ. Δυστυχώς υπάρχει ένα μεγάλο έλλειμμα στον αριθμό των αστικών οχημάτων και αυτό πρέπει να αναπληρωθεί άμεσα και για αυτό δουλεύουμε». Λέγοντας ότι προτεραιότητα της διοίκησης του οργανισμού είναι η επίλυση των προβλημάτων γενικά, και ειδικά και στην γραμμή «52», ο κ. Σκόδρας εξέφρασε την ελπίδα του ότι «στο επόμενο τρίμηνο θα έχουμε βελτιώσει αισθητά την κατάσταση που επικρατεί». Υπενθύμισε ότι σε σχέση με τον στόλο του διαθέσιμου του ΟΑΣΘ» καταφέραμε το τελευταίο τρίμηνο να αυξήσουμε περίπου κατά 60% τον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν και όμως είμαστε ακόμη μακριά.  Χρειάζεται και άλλη δουλειά και δουλεύουμε καθημερινά προς αυτήν την κατεύθυνση».
    Λέγοντας ότι κατά μέσο όρο κυκλοφορούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη 320- 340 αστικά λεωφορεία και υπογραμμίζοντας ότι «χρειαζόμαστε και άλλα», ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ υπενθύμισε ότι «η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ θα προχωρήσει με την καινούρια χρονιά και αυτή η εξέλιξη θα μας δώσει τη δυνατότητα να μεταφέρουμε περίπου 60 με 70 λεωφορεία που κυκλοφορούν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος, εντός του αστικού ιστού και έτσι θα καταφέρουμε να καλύπτουμε το 80% του μεταφορικού έργου».
    Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι η διαδικασία συνέχισης του οργανισμού υπό καθεστώς εκκαθάρισης  θα κλείσει την επόμενη εβδομάδα και συμπλήρωσε ότι η παράταση που θα δοθεί θα είναι τριετούς διάρκειας. «Προφανώς δεν γίνεται σε μία ημέρα να δρομολογηθούν όλα τα λεωφορεία», τόνισε ο κ.Σκόδρας και σημείωσε ότι « σταδιακά μέσα στον Ιανουάριο θα ξεκινήσει η δρομολόγησή τους, οπότε θα ανακουφιστούν τα πράγματα». Γνωστοποίησε μάλιστα ότι «μετά την παράταση θα δημοπρατήσουμε την επισκευή 90 λεωφορείων που είναι σήμερα παροπλισμένα με σοβαρά προβλήματα που δεν αποκαθίστανται και μέσα στο επόμενο τρίμηνο ευελπιστούμε να προχωρήσει και αυτό το πράγμα».
Ειδικά για τη γραμμή «52», ο κ. Σκόδρας απευθυνόμενος στους φοιτητές, τόνισε ότι αποτελεί προτεραιότητα για τον ΟΑΣΘ και υπογράμμισε την ιδιομορφία που εμφανίζει, με αυξημένη κινητικότητα συγκεκριμένες ώρες το πρωί και το μεσημέρι. «Εάν είχαμε διαθέσιμα εφεδρικά λεωφορεία θα μπορούμε να τα διαθέσουμε τις συγκεκριμένες προαναφερόμενες ώρες , όμως δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή. Τα πρώτα λεωφορεία όμως που θα σε περισσέψουν, είναι σαφές ότι θα τα βάλουμε στην συγκεκριμένη γραμμή στοχευμένα τις πρωινές ώρες και το μεσημέρι, για να εξυπηρετηθούν οι φοιτητές», επισήμανε χαρακτηριστικά. 

Να κοστολογηθεί η δωρεάν μετακίνησή τους ζητούν μεταξύ άλλων οι φοιτητές
Από την πλευρά του ο 18χρονος φοιτητής στη Σχολή Μηχανικών στα ΤΕΙ Σίνδου, Κώστας Τσεχελίδης, μίλησε για «εκρηκτική κατάσταση στη γραμμή 52, με τις λιποθυμίες να καθίστανται πλέον καθημερινό σύνηθες φαινόμενο». Μεταξύ άλλων ζήτησε από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ να κοστολογηθεί η δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών, ώστε όπως είπε «να διεκδικήσουμε εμείς μετά το κονδύλιο που θα προκύψει από το αρμόδιο υπουργείο, είτε το Παιδείας είτε το Μεταφορών και Υποδομών». 
Ο κ. Σκόδρας ζήτησε συγγνώμη από τους πολίτες για την κατάσταση που επικρατεί με τις αστικές συγκοινωνίες, λέγοντας μάλιστα «δεν αξίζει σε κανέναν η κατάσταση αυτή»,  ενώ απηύθυνε «παράκληση να μας δώσουν πίστωση χρόνου, είμαστε μόλις 100 ημέρες στη διοίκηση και τα προβλήματα είναι πάρα πολλά».
Τριπλασιασμό των ελέγχων εντός των λεωφορείων, προανήγγειλε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ 
    Με βασικό στόχο να επανέλθει η κουλτούρα της καταβολής της τιμής του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες και όχι «με αυτοσκοπό την καταβολή των προστίμων», ο κ. Σκόδρας προανήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων εντός των αστικών λεωφορείων, λέγοντας χαρακτηριστικά «ο οργανισμός πρέπει να έχει έσοδα και το έσοδό του είναι το εισιτήριο».
Σε ό,τι αφορά τους ελέγχους, ο κ. Σκόδρας ανέφερε ως στοιχείο ενδεικτικό της πλήρους εγκατάλειψης των ελέγχων ότι «πριν την ανάληψη των καθηκόντων μας, το πρώτο 7μηνο του 2019 οι έλεγχοι απέδωσαν 135 πρόστιμα συνολικά».
Υπενθυμίζοντας ότι η νέα διοίκηση στον ΟΑΣΘ ανέλαβε τον Αύγουστο, ο κ. Σκόδρας σημείωσε ότι «Σεπτέμβριο και Οκτώβριο οι έλεγχοι που κάναμε και που δεν ήταν εντατικοί, απέδωσαν περισσότερα από 850 πρόστιμα» και πρόσθεσε ότι «από αρχές Οκτωβρίου μέχρι και 21 Νοεμβρίου πραγματοποιήσαμε  πάνω από 30.000 ελέγχους στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, που αντιστοιχεί στο 11% των συνολικών δρομολογίων του οργανισμού. Στόχος μας είναι να τριπλασιάσουμε αυτό το ποσοστό. Από τη νέα χρονιά οι έλεγχοι θα εντατικοποιηθούν».
Ε.Α.
 

©Πηγή: amna.gr

Loading