Τα πορτρέτα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης μας ταξιδεύουν σε ελληνικά τοπία και πόλεις του μέλλοντος

Τα πορτρέτα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης μας ταξιδεύουν σε ελληνικά τοπία και πόλεις του μέλλοντος

Ένα ταξίδι στο ελληνικό τοπίο και σε πόλεις του μέλλοντος πραγματοποιούν οι φιγούρες που απεικονίζονται στους τρεις ζωγραφικούς πίνακες που συνθέτουν τα πόστερ του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τους οποίους υπογράφει ο ζωγράφος Δημήτρης Αναστασίου.

Χωρίς να βλέπουμε ποτέ τα πρόσωπά τους, οι άνθρωποι στις αφίσες του Φεστιβάλ κοιτούν μπροστά, προς αυτό που έρχεται. Τα τρία ζωγραφικά έργα «συνομιλούν» με τα αφιερώματα και τις θεματικές της φετινής διοργάνωσης, που θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου. Η τρίτη, που παρουσιάζει μια πόλη παράδοξη, φανταστική – ουτοπική ή δυστοπική, παραπέμπει στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι θεατές, σαν χρονοταξιδευτές, ταξιδεύουν μέσα στα τοπία αυτά, δηλώνει ο ίδιος ο ζωγράφος.

Ο Δημήτρης Αναστασίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και σε διεθνείς φουάρ στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Ελβετία και στη Γερμανία. Το graphic novel του με τίτλο Α=-Α κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο και στα αγγλικά από τις εκδόσεις Jonathan Cape, έχοντας σημειώσει μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό. Τη δουλειά του έχει παρουσιάσει και το Wetransfer, με εξαιρετικά λόγια, αναφέροντας ότι στο graphic novel του διερευνά «τη συνείδηση και τις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης εμπειρίας». Ο Δημήτρης Αναστασίου έχει συνεργαστεί ξανά με το Φεστιβάλ, συμμετέχοντας με το αναπαραστατικό έργο του «Τρεις φόνοι (ή μπορεί και κανένας)», ένα κόμικ ζωγραφισμένο από τον ίδιο, στην έκθεση του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης «Αναπαράσταση: Reconstruction, Reenactment, Reconstitution», όπου δώδεκα καλλιτέχνες συμμετείχαν με έργα εμπνευσμένα από την ταινία Αναπαράσταση του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Loading

Play