“Ο κ. Μυλόπουλος παρουσιάζει μία ψευδή εικόνα”

«Ο κ. Μυλόπουλος ξέρει πολύ καλά ότι παρουσιάζει μία ψευδή εικόνα» δήλωσε ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος μιλώντας στο Flash 99,4.

propoli

Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του πρώην προέδρου της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλου πως στα τέλη του 2020 θα είναι έτοιμη η κεντρική γραμμή του μετρό ο κ. Ταχιάος τόνισε πως «Δεν υπήρχε καμία τέτοια περίπτωση. Όταν λέμε βασική γραμμή, βάζω και την Καλαμαριά όπου 7 εργολαβίες δεν έχουν εκτελεστεί. Ο προβλεπόμενος χρόνος θα ήταν οριακά στο 2022. Και αυτό είναι το πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει η παρούσα κυβέρνηση, αν θα λειτουργούσε το μετρό με η χωρίς το σταθμό της Βενιζέλου. Και η λύση του 2022 δε συμπεριλαμβάνει το σταθμό της Βενιζέλου και αυτό που προκρίθηκε είναι η σύγκλιση όλων των χρονικών προγραμματισμών με τη συγκεκριμένη λύση ώστε να φτάσουμε να δοθεί το μετρό στην πόλη στις αρχές του 2023».

Και πρόσθεσε: «Σημασία έχει να λέμε την αλήθεια στους πολίτες, όχι να τους κοροϊδεύουμε. Ο κ. Μυλόπουλος ήξερε ότι το θέμα των παρατάσεων της σύμβασης των εργολάβων θα ετίθετο με τον έναν ή τον άλλο τρόπον και το άφηνε για την επόμενη διοίκηση. Υπάρχουν σχετικά αιτήματα, επιστολές που είδαν το φως της δημοσιότητα, υπάρχουν θέματα που είναι πολύ σημαντικά να απαντηθούν. Με εντολή του πρωθυπουργού, της παρούσας κυβέρνησης θα πρέπει να μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας, να πούμε στους πολίτες να ξέρουν ακριβώς τι έχουν να αντιμετωπίσουν και κυρίως να τους παραδώσουμε ένα πλήρες και λειτουργικό έργο».

Όπως τόνισε ο κ. Ταχιάος «Αυτό που λείπει στη Θεσσαλονίκη είναι να συζητήσουμε για το φλέγον θέμα του Μετρό με μία σχετική ψυχραιμία και κυρίως με επιστημονικά και τεχνοκρατικά κριτήρια».

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό είπε πως υπάρχει ανάγκη αποπολιτικοποίησης του έργου. «Βλέπω πως υπάρχει μία τάση η λύση που δόθηκε να θεωρείται μία δεξιά λύση και η λύση που είχε επιλεγεί από την προηγούμενη κυβέρνηση να θεωρείται μία αριστερή λύση. Δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Νομίζω πως πρέπει να συμφωνήσουμε πως όλοι σεβόμαστε τις αρχαιότητες και την ιστορία της πόλης. Όλοι θέλουμε να την αναδείξουμε, όλοι θέλουμε αυτή η πολιτιστική κληρονομιά να υπάρχει όχι μόνο για τους πολίτες αλλά και για τους επισκέπτες της πόλης  στο σημείο εκείνο. Υπάρχει μία διαφορετική μεθοδολογία όσον αφορά και την προβολή τους και την κατασκευή του σταθμού. Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα, δεν πάνε χωριστά, αυτή είναι η ουσία του θέματος».

Σχετικά με το αν θα είναι εφικτός να λειτουργήσει τον Απρίλιο του 2023 το Μετρό είπε «Θα τον κάνουμε εφικτό τον Απρίλιο του 2023. Για αυτό είμαστε εκεί. Για να τον κάνουμε εφικτό με το σταθμό της Βενιζέλου. Αυτός είναι ο βασικός στόχος, δεν είναι εύκολος, αλλά είναι ο βασικότερος στόχος. Το 2020 δεν υπήρχε ποτέ μπροστά μας. Ο κ. Μυλόπουλος είχε πει ότι τον Οκτώβριο θα ξεκινούσε η δοκιμαστική λειτουργία».

Σε ερώτηση γιατί δεν ολοκληρώνεται το έργο στην Καλαμαριά ο κ. Ταχιάος απάντησε πως δεν έχουν δημοπρατηθεί 7 επιμέρους εργολαβίες οι οποίες αφορούν τα ηλεκτρομηχανικά του έργου. «Από τις 9 έχουν δημοπρατηθεί οι δύο. Δεν είναι πλήρες το έργο» είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης ανέφερε ότι όσον αφορά στην επέκταση προς τα βόρεια- βορειοδυτικά «δεν υπήρχε τίποτα εκτός από μία προοπτική δημοπρασίας χωρίς περιγραφή εργασιών ουσιαστική στα τεύχη δημοπράτησης κυρίως για τις πρόδρομες εργασίες δεν υπάρχει μία πραγματική εικόνα» και τόνισε πως το να επισπευστεί και αυτό είναι ένα από τα στοιχήματα της επόμενης διοίκησης. «Το ίδιο αφορά και την νότια επέκταση προς το αεροδρόμιο. Διότι αυτό που είναι επείγον είναι να συνδεθεί το μετρό και με το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Κληθείς να σχολιάσει το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών για την ύπαρξη μελετών για την παραμονή των αρχαίων ευρημάτων στο σταθμό της Βενιζέλου απάντησε πως «Ξέρουμε καλά τι υπάρχει και τι δεν υπάρχει. Υπάρχει μία μελέτη που λέγεται οριστική Μελέτη 1, η οποία απέχει πολύ από το να είναι μελέτη εφαρμογής. Δεν είναι μελέτη εφαρμογής. Είναι περισσότερο μία προμελέτη και μια σκαριφηματική αν θέλετε απόδοση της λύσης. Δεν υπάρχει προϋπολογισμός, δεν υπάρχει μελέτη εφαρμογής αυτή η οποία χρειάζεται για να  προχωρήσει η κατασκευή. Η Εφημερίδα των Συντακτών προφανώς έχει στα χέρια της τη Μελέτη 1».

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στους καταστηματάρχες που έχουν υποφέρει όλα αυτά τα χρόνια από τις εργασίες του Μετρό λέγοντας πως: « θα πρέπει να ξέρουν ότι το πρόβλημά τους ελήφθη υπόψιν ώστε να επιλεγεί η πιο σύντομη λύση για αυτούς, της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των ευρημάτων. Αυτό το μοντέλο εφαρμόστηκε στο σταθμό της Αγίας Σοφίας. Υπάρχει πολύ υψηλή τεχνογνωσία».

Μάλιστα είπε πως θα μιλήσει και με τον Γιάννη Μπουτάρη για το θέμα. « Ο απερχόμενος  δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχει μεγάλη αξία να μη στοχοποιείται για τις προθέσεις του αλλά να αντιμετωπιστεί ως ένας συνομιλητής της Αττικό Μετρό και αυτό είναι ο δικός μου στόχος» επεσήμανε ο κ. Ταχιάος.

Loading