Θεσσαλονικείς ενάντια στο FlyOver: «Τα χρήματα να δοθούν για να ολοκληρωθεί το Μετρό και να βελτιωθούν τα ΜΜΜ της πόλης»

Θεσσαλονικείς ενάντια στο FlyOver: «Τα χρήματα να δοθούν για να ολοκληρωθεί το Μετρό και να βελτιωθούν τα ΜΜΜ της πόλης»

Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχουν στο κυκλοφοριακό τα έργα για το FlyOver.

Ρεπορτάζ: Γιώργος Φακής

Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί στη Θεσσαλονίκη τις τελευταίες ημέρες, καθώς την προσεχή εβδομάδα πρόκειται να αρχίσουν τα έργα για το FlyOver. Με βάση το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει, ο δρόμος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία σε τέσσερα χρόνια, αν και σε πολλές ακόμα περιπτώσεις (βλ. Μετρό) έχει αποδειχθεί ότι τέτοιου είδους έργα ολοκληρώνονται σε μεταγενέστερη -της αρχικά προβλεπόμενης- ημερομηνία.

Το απόγευμα της Δευτέρας (6/11) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, αλλά και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, τόνισαν ότι θα παρθούν τα απαραίτητα μέτρα, ώστε οι Θεσσαλονικείς να γλυτώσουν από το καθημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο, τόσο στον περιφερειακό, όσο και στο κέντρο της πόλης.

Οι κάτοικοι διαφόρων περιοχών έχουν θορυβηθεί έντονα από τα νέα δεδομένα που θα διαρκέσουν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια και σε αυτό το πλαίσιο την Κυριακή στη Μαλακοπή οργανώθηκε συγκέντρωση – συνέλευση, ώστε να αναλυθούν και να συζητηθούν τα προβλήματα που θα φέρουν οι εργασίας για το FlyOver. Το ραντεβού δόθηκε στο γήπεδο μπάσκετ στο Ελαιόρεμα, όπου έδωσαν το «παρών» 100 και πλέον άνθρωποι, με τον Νίκο Αναστασιάδη να τονίζει στην Politic πως «θα υπάρξουν και άλλες συγκεντρώσεις, αλλά και ενημερώσεις προς όλους, ενώ θα γίνει και πορεία διαμαρτυρίας».

Συγκεκριμένα, στο Ελαιόρεμα βρέθηκαν και κάτοικοι των γύρω περιοχών, από τα Κωνσταντινουπολίτικα, το Κρυονέρι και την Πυλαία. «Έγινε συνέλευση και πήραμε κάποιες αποφάσεις, ενώ θα ενημερώσουμε τους κατοίκους της περιοχής με κάθε τρόπο. Θα μοιραστούν ενημερωτικά δελτία στα σπίτια, ενώ την προσεχή Κυριακή (12/11) θα γίνει συγκέντρωση και τοπική πορεία στο παλιό ορφανοτροφείο επί της οδού Λαμπράκη. Επιπλέον, θα γίνει και επίσημη ενημέρωση στο Κέντρο Πολιτισμού της Τούμπας», σημειώνει ο Νίκος Αναστασιάδης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η παρουσίαση των έργων για το FlyOver από τους αρμόδιους υπουργούς έγινε σε γνωστό ξενοδοχείο της πόλης το απόγευμα της Δευτέρας (6/11), με περίπου 30 Θεσσαλονικείς να συγκεντρώνονται από έξω, προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην έναρξη των εργασιών. «Ήμασταν έξω από το ξενοδοχείο και υπήρχαν τρεις διμοιρίες ΜΑΤ. Πρώτα αποφασίζουν το έργο και μετά μας ενημερώνουν. Έπεσαν οι υπογραφές και αποφάσισαν ότι θα κάνουν το FlyOver. Στο τέλος της χθεσινής εκδήλωσης, παραδόθηκε ψήφισμα στον Χρήστο Σταϊκούρα. Τα ΜΑΤ δεν μας άφηναν να πλησιάσουμε το ξενοδοχείο, ήμασταν 30 άτομα και μας έσπρωχναν προς τον δρόμο», επισημαίνει ο κάτοικος της Μαλακοπής.

Μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών, οι κάτοικοι των περιοχών της Θεσσαλονίκης θέλουν να αναδείξουν τα πολλά προβλήματα που θα φέρει στην καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων η επόμενη τετραετία (τουλάχιστον), με δεδομένο ότι το Μετρό θα είναι έτοιμο μετά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι μετακινήσεις με ΙΧ θα αποτελούν μαρτύριο για όσους θέλουν να μεταβούν στον χώρο εργασίας τους, την ώρα που ο ΟΑΣΘ εδώ και πολλά χρόνια… υπολειτουργεί, με τα δρομολόγια των αστικών να έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό, σε σχέση με το τι ίσχυε έως το 2013.

«Δεν θέλουμε να ξεκινήσουν τα έργα. Αντιθέτως, θέλουμε αυτά τα χρήματα να δοθούν για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για να γλυτώσει η πόλη από την κίνηση. Είναι δεδομένο ότι τα ΙΧ θα αυξάνονται διαρκώς αν δεν βελτιωθούν τα ΜΜΜ. Όταν ολοκληρωθεί το FlyOver θα υπάρχουν ακόμα περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, οπότε πρακτικά θα βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν, αλλά θα έχουν κοπεί δέντρα και θα έχουν αυξηθεί οι ρύποι. Όποιος χρησιμοποιεί καθημερινά τον περιφερειακό αντιλαμβάνεται ότι ήδη μποτιλιάρει πολύ εύκολα, οπότε μπορούμε να σκεφτούμε τι θα συμβεί ότι θα κοπεί μία -τουλάχιστον- λωρίδα κυκλοφορίας», υπογραμμίζει ο κ. Αναστασιάδης.

Έχει γίνει γνωστό ότι για να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα του FlyOver, θα κλείσει μία λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, ενώ σε συγκεκριμένα σημεία μπορεί οι περιορισμοί στην κίνηση των οχημάτων να είναι ακόμα μεγαλύτεροι, με το ανώτατο όριο ταχύτητας να μην ξεπερνά τα 60χλμ/ώρα. Με τα έως τώρα δεδομένα, το κυκλοφοριακό κομφούζιο στον περιφερειακό θα είναι καθημερινό φαινόμενο, γεγονός που θα φέρει αύξηση των ρύπων στην ατμόσφαιρα της πόλης, ενώ θα διογκωθεί περαιτέρω και το πρόβλημα στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης.

«Εμείς θέλουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό, να γίνει ένα σοβαρό δίκτυο ΜΜΜ, ώστε να υπάρχουν δρομολόγια αστικών ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε όλη την πόλη, προκειμένου οι πολίτες να μετακινούνται υπό ανθρώπινες συνθήκες και όχι να είναι ο ένας πάνω στον άλλον σαν σαρδέλες. Έχουν κατατεθεί προτάσεις για λεωφορειολωρίδες, όπου θα κινούνται αποκλειστικά λεωφορεία με τηλεματική και θα δίνεται προτεραιότητα στα αστικά, ώστε να ανάβει πράσινο το φανάρι όταν θα βρίσκονται στο αντίστοιχο σημείο. Επίσης, έχει κατατεθεί πρόταση για δημιουργία Τραμ, προκειμένου να απεξαρτηθούμε από την ανάγκη χρήσης των ΙΧ. Εφόσον γίνουν όλα αυτά, τότε θα είναι σωστό να εξετάσουμε την κίνηση στους δρόμους και να δούμε αν χρειάζονται περαιτέρω παρεμβάσεις και ποιες μπορεί να είναι αυτές», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Αναστασιάδης.

Πράγματι, στη Θεσσαλονίκη η έναρξη των εργασιών για το FlyOver αποτελεί κεντρικό θέμα συζήτησης μεταξύ των κατοίκων, με όσους εργάζονται σε περιοχές που απαιτείται η χρήση του περιφερειακού, να ανησυχούν ιδιαίτερα για το πόσο δυσκολότερη θα γίνει η καθημερινότητά τους. Τέλος, προβληματισμός επικρατεί και στις τάξεις των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στις περιοχές που θα πληγούν άμεσα από τα έργα των επόμενων ετών.

Δείτε επίσης: Περί FlyOver το ανάγνωσμα: Τέσσερα χρόνια φαγούρας και… βλέπουμε

Loading

Play