Θεσσαλονίκη: Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας για την κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Νίκης

Θεσσαλονίκη: Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας για την κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Νίκης

Η ποδηλατοπορεία θα πραγματοποιηθεί μετά την εκδήλωση μνήμης θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων στην πλατεία Ναυαρίνου, που έχει ανακοινωθεί ότι θα γίνει στις 12.00.

Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας κατά της κατάργησης του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Κυριακή, 24 Νοεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης οδεύει στην κατάργηση του ποδηλατοδρόμου επί της Λεωφόρου Νίκης, μετά την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης που τον κρίνει παράνομο. Ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος κατέβηκε από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα στα μέσα του 2020, από την προηγούμενη διοίκηση Ζέρβα και στο πλαίσιο λήψης των υγειονομικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Η ποδηλατοπορεία θα πραγματοποιηθεί μετά την εκδήλωση μνήμης θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων στην πλατεία Ναυαρίνου, η οποία θα γίνει στις 12.00. Σύμφωνα με τους διοργανωτές η ποδηλατοπορεία θα ξεκινήσει μετά το πέρας της εκδήλωσης, περνώντας «από τις υφιστάμενες ελάχιστες ποδηλατικές υποδομές και καταγράφοντας προβλήματα που υπάρχουν».

Αναλυτικά, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

Καλούμε σε ποδηλατοπορεία την Κυριακή 24 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη για να δείξουμε την αντίθεση μας στην πρόθεση κατάργησης της Ποδηλατολωρίδας επί της Λεωφόρου Νίκης. Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί συμμετέχοντας στην εκδήλωση του Πανελλήνιου Συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα για την “Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων” από τις 12 έως 14:00 το μεσημέρι, στην Πλατεία Ναυαρίνου, και η ποδηλατοπορεία θα ξεκινήσει μετά το πέρας της εκδήλωσης, περνώντας από τις υφιστάμενες ελάχιστες ποδηλατικές υποδομές και καταγράφοντας προβλήματα που υπάρχουν.

ΠΕΡΙ “ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ” ΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΛΩΡΙΔΑΣ & FLYOVER

Οι θιασώτες της αυτοκινητομανίας της πόλης επικαλούνται την μη νομιμότητα της Ποδηλατολωρίδας διότι ήταν προσωρινό μέτρο Κόβιντ, ώστε να την καταργήσουν.

Εμείς ρωτάμε, σύμφωνα με ποια νομιμότητα επιτρέπει το Υπουργείο, η Περιφέρεια, οι Δήμοι, την κίνηση του ενός εκατομμυρίου περίπου οχημάτων της πόλης, με αποτέλεσμα να ξεπερνάμε τα προβλεπόμενα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης, και μάλιστα να έχει καταδικαστεί η Ελλάδα από το Δικαστήριο της Ε.Ε, διότι δεν έλαβε τα απαιτούμενα μέτρα για να περιορίσει την αέρια ρύπανση στη Θεσσαλονίκη;

Για αυτό πιστεύουμε πως αν οι αρμόδιοι πραγματικά θέλουν, μπορούνε να νομιμοποιήσουν την ποδηλατολωρίδα, για λόγους έκτακτης ανάγκης ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Όσο για το επιχείρημα της “ελάφρυνσης” τους κυκλοφοριακού λόγω κατασκευής FlyOver, είναι απαράδεκτο η ήπια κινητικότητα στην πόλη να θυσιάζεται διαρκώς για την αυτοκινητομανία, και το λόμπι των κατασκευαστικών, των αυτοκινητοβιομηχανιών, του πετρελαίου, των ορυκτών καυσίμων και της ενέργειας, ακόμη και αν είναι “ΑΠΕ”.

Κάθε ποδηλάτης είναι εν δυνάμει, ένα αυτοκίνητο λιγότερο, και στην εποχή που η συνδυαστική μετακίνηση πολλαπλών μέσων είναι το νούμερο ένα μέτρο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, οι αρμόδιοι επιμένουν στον μονόδρομο του αυτοκινήτου.

Όχι σε ένα ακόμη πισωγύρισμα για το ποδήλατο, όπως και η κατάργηση του ατυχές Ποδηλατικού υπερ-παρκίνγκ στο Μέγαρο Μουσικής, το οποίο όμως θα έπρεπε να μετατραπεί σε πραγματικό Park n’ Ride, επιτρέποντας τη στάθμευση αυτοκινήτων μόνο εφόσον οι οδηγοί μεταφέρουν ή παρκάρουν στον ίδιο χώρο το ποδήλατο τους, το οποίο κατόπιν το χρησιμοποιούν για να μετακινηθούν.

ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΞΕΚΙΝΑ, ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ

Μετά από σχεδόν 19 χρόνια που η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούταν ως δικαιολογία για να μην γίνει κανένα άλλο έργο ήπιας κινητικότητας στην πόλη, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την επόμενη μέρα.

Η προώθηση της ήπιας κινητικότητας γίνεται πάντα με περιορισμό του Ι.Χ, ώστε οι πολίτες να αλλάξουν κουλτούρα μετακίνησης και να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά μέσα. Η λογική της κατασκευής των Μετρό όλου του κόσμου, είναι πως η μετακίνηση των ανθρώπων υπογείως σαν ποντίκια, αντισταθμίζεται από την απελευθέρωση της επιφάνειας ώστε να δημιουργηθούν πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, πλατείες, πάρκα και να αυξηθεί η ποιότητα ζωής και μετακίνησης στην πόλη.

Ήρθε η ώρα να αφήσουμε τις δικαιολογίες και να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες ώστε να υλοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ.

Συνεχίζουμε να μαζεύουμε υπογραφές εδώ:

ΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΠΟΥΤΑΡΗ, ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ

Ναι η Θεσσαλονίκη είχε αποκτήσει επί της Διοίκησης Μπουτάρη το 2018 ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Δικτύου Ποδηλατοδρόμων 76 χιλιομέτρων που έγινε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος URBACT III – RESILIENT EUROPE “Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου για τη βελτίωση του βαθμού ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της πόλης της Θεσσαλονίκη.”

Η Gymnosophy συμμετείχε στη διαβούλευση του σχεδίου με κύρια ένσταση ολόκληρο το δίκτυο να υλοποιηθεί με ασφαλή τρόπο, με διαχωρισμένη κυκλοφορία από τα μηχανοκίνητα με σταθερά στιβαρά εμπόδια για την αποτροπή της στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων σε αυτά.

Δείτε ολόκληρες τις προτάσεις μας εδώ:

Πρόταση μας είναι να υλοποιηθεί εις μνήμην του αποβιώσαντος πρώην Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ολόκληρο το σχέδιο του παραπάνω προτεινόμενου δικτύου, εφόσον το επικαιροποιήσουμε και το μετατρέψουμε σε ασφαλές με βάση και τις παρατηρήσεις που έχουμε ήδη κάνει επί αυτού.

Η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ!

Επειδή κανένας θάνατος στον δρόμο δεν είναι αποδεκτός συμμετέχουμε στην εκδήλωση – παρέμβαση διαμαρτυρίας που πραγματοποιεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα για την “Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων”.

Συμμετέχουν αφιλοκερδώς

το Κρουστόφωνο και οι μουσικοί :

Νίκη Μπραβακη, φωνή,

Χάρης Καπετανακης,σαξόφωνο,

Oleg Chaly, πληκτρα

Νικόλας Γερσος, μπάσο

ΓιάννηςΠαπαγεωργίου, ντραμς

Loading

Play