Το brand name της χώρας ισχυρό εφόδιο για την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας

Το brand name της χώρας ισχυρό εφόδιο για την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας

Αναντικατάστατη χαρακτήρισαν στην πλειοψηφία τους την εκθεσιακή δραστηριότητα με φυσική παρουσία οι εισηγητές στο πρώτο πάνελ του Thessaloniki Helexpo Forum με τίτλο «Εκθέσεις vs Πανδημίας», παραδεχόμενοι ωστόσο στο σύνολό τους, ότι η πανδημία του κορονοϊού ανέδειξε την ανάγκη να αναζητηθούν τα υβριδικά εκείνα μοντέλα, που θα επιτρέψουν να συνδυαστεί με τον ψηφιακό κόσμο.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του- συμμετέχοντας μέσω τηλεδιάσκεψης στο πάνελ- τόνισε ιδιαίτερα τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που ανοίγονται για την ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα στην εποχή της πανδημίας.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε έμφαση στον μετασχηματισμό της οικονομικής διπλωματίας που επιχειρείται το τελευταίο διάστημα στο Υπουργείο Εξωτερικών και έχει ως στόχο την ενσωμάτωση όλων των δράσεων της εξωστρέφειας στις δομές του ΥΠΕΞ. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται η δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Εξωστρέφειας μέσα από τη θεσμική μετεξέλιξη του Enterprise Greece.

Ο αναπληρωτής Υπουργός σημείωσε, ακόμη, ότι προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, αποτελούν ισχυρά εφόδια: Το brand name της Ελλάδας, όπως αυτό αναδείχθηκε μέσα από την επιτυχή αντιμετώπιση του πρώτου κύματος της πανδημίας, η ισχυρή και σοβαρή διεθνής φωνή της χώρας σε όλα τα διεθνή φόρα, καθώς – όπως είπε – “ διαπραγματεύεται με νηφαλιότητα και παράλληλα με ισχυρά επιχειρήματα” και το γεγονός ότι καλλιεργεί πολυμερείς συνεργασίες με χώρες πέρα από την Ευρώπη, όπως με κράτη του Κόλπου και της Μεσογείου. “ Όλα αυτά” -πρόσθεσε – “ δημιουργούν ένα πολύ θετικό κλίμα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας για το όνομα της χώρας διεθνώς”.

Ο ϊδιος επισήμανε, ότι η περίοδος της πανδημίας του κορονοϊού έδειξε ότι είναι επιτακτική πλέον η ανάγκη να γίνουν επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε η Ελλάδα να αξιοποιήσει την ευκαιρία που έχει για έγκαιρη προσαρμογή σε θέματα συνεδριακού τουρισμού.

Να ληφθούν μέτρα πρόληψης και υγειονομικής προστασίας παρά το κόστος προκειμένου να συνεχίσει η υλοποίηση εκθέσεων, συνέστησε ο βουλευτής και αναπληρωτής τομεάρχης ευρωπαϊκών υποθέσεων του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Μπουρνούς, προσθέτοντας ότι «χρειάζεται ριζική αναδιοργάνωση του τρόπου που προετοιμάζονται ώστε να επιτευχθεί η εξισορρόπηση της φυσικής παρουσίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού τους».

Σημειώνοντας τον καίριο ρόλο της διοργάνωσης εκθέσεων για την ανάπτυξη των ελληνικών εταιρειών, τόνισε ότι «μετά την πανδημία όλοι θα είμαστε πιο εξοικειωμένοι με τις υβριδικές μορφές πραγματοποίησης συνεδρίων, αλλά και άσκησης της εργασιακής μας ιδιότητας».

Στη συμβολή των συνεδριακών κέντρων στην αντιμετώπιση της πανδημίας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο βουλευτής ΚΙΝΑΛ, Γιώργος Φραγκίδης, προσθέτοντας ότι «η  εκθεσιακή βιομηχανία στην προσπάθεια της να ξεπεράσει τα εμπόδια αναζητά υβριδικά μοντέλα διοργάνωσης, που να συνδυάζουν τη φυσική παρουσία με την ψηφιακή αλληλεπίδραση». Εξέφρασε την πεποίθησή του πάντως ότι «τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία».

Την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ανάπτυξη των υπηρεσιών και υποδομών εκείνων που θα καταστήσουν ανταγωνιστικό τον ελληνικό εκθεσιακό, συνεδριακό τουρισμό, υπογράμμισε η γενική γραμματέας τουριστικής πολιτικής και ανάπτυξης του υπουργείου Τουρισμού, Βίκη Λοΐζου. “Εκμεταλλευόμενοι το νέο μοντέλο και των υβριδικών εκδηλώσεων και με ένα συγκεκριμένο πλάνο μπορούμε να κάνουμε την χώρα ανταγωνιστική και σε αυτό τον τομέα”, είπε, καλώντας για αξιοποίηση πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης προς αυτήν την κατεύθυνση.

«Επενδύστε στον συνεδριακό τουρισμό». Σ αυτή τη φράση “συμπύκνωσε” τις προτάσεις του ο επικεφαλής της γερμανικής Koeln Messe, Gerald Boese, παραθέτοντας προς αυτή την κατεύθυνση την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης.  “Κάθε διοργανωτής εκθέσεων πρέπει να κάνει και μία ψηφιακή πρόταση στην αγορά, γιατί εάν βρεθείς έναν χρόνο εκτός αγοράς, ίσως να μην μπορέσεις να επανέλθεις ποτέ ξανά” τόνισε ο κ. Boese και υπογράμμισε «τα υβριδικά εκθεσιακά γεγονότα είναι το μέλλον και στην μετά κορονοϊό εποχή”.

“Οι ψηφιακές εκθέσεις δεν έχουν δευτερογενείς επιπτώσεις στην τοπική οικονομία-ανάπτυξη. Το εκθεσιακό κέντρο δεν είναι μόνο υποδομές οικονομικού χαρακτήρα, αλλά και με κοινωνικό πρόσημο. Οι εκθέσεις με φυσική παρουσία δεν θα αντικατασταθούν ποτέ, γιατί έχουν το απόλυτο πλεονέκτημα της λειτουργίας των πέντε αισθήσεων για τον επισκέπτη”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ, Κυριάκος Ποζρικίδης.
Λέγοντας ότι η Θεσσαλονίκη από τη ματαίωση της ΔΕΘ «έχασε» 50 εκατ. ευρώ, παρουσίασε στοιχεία από την Παγκόσμια Ένωση Εκθέσεων, σύμφωνα με τα οποία το 2020 η εκθεσιακή δραστηριότητα έπεσε στο 1/3 σε σύγκριση με προηγούμενα έτη, χάθηκε τζίρος 158 δισ. ευρώ, προέκυψε απώλεια 2 εκατ. θέσεων εργασίας και 260 εκατ. ευρώ επιχειρηματικών συμβολαίων.
Από την πλευρά του ο πρώην πρόεδρος της Specialty Food Association,  Phil Kafarakis, σημείωσε πως “ζούμε μία ενδιάμεση πραγματικότητα, αλλά και αυτό θα περάσει και θα έχουμε να κάνουμε μετά με κάτι καινούργιο”. Τόνισε ότι  υπάρχει ανάγκη να εκπαιδευτεί ο εκθέτης για τα πρωτόκολλα της πανδημίας και σημείωσε ότι η χρήση της τεχνολογίας και τα ψηφιακά γεγονότα είναι εδώ για να μείνουν.

Να επανεκκινήσουν άμεσα στη χώρα μας οι εκθέσεις ζήτησε ο διευθυντής των «Ποσειδωνίων», Θεόδωρος Βώκος, εξηγώντας ότι μπορούν να λειτουργήσουν με τα ίδια ή και με αυστηρότερα κριτήρια από τα εμπορικά κέντρα. “Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αναγκαίο κακό, αλλά όχι μονόδρομος. Το υβριδικό μοντέλο είναι αναπόφευκτο, αλλά δεν μας αρκεί” τόνισε ο κ. Βώκος, συμπλήρωσε.

Για μια χαμένη χρονιά έκανε λόγο ο πρόεδρος της Fiera di Roma, Pietro Piccinetti και παραδεχόμενος την ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού, εξέφρασε την ελπίδα του οι εκθέσεις να γίνονται κυρίως με φυσική παρουσία.

Ε.Α.  

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play