Το Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο – Ο Flyover τον Μάιο του 2027

Μια ουσιαστική δέσμη παρεμβάσεων επιταχύνεται στον τομέα των υποδομών, χάρη στην ισχυρή πολιτική βούληση της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου, καθώς προχωρά η εκτέλεση σημαντικών σύγχρονων έργων σε όλη τη χώρα με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Παράλληλα, προωθείται ο σχεδιασμός μιας σειράς νέων πράσινων έργων, καθώς και η ενίσχυση και συντήρηση υφιστάμενων υποδομών.

«Συλλογικά και με συνέπεια, προχωρήσαμε σε σημαντικές παρεμβάσεις, τις οποίες οφείλουμε να τρέξουμε με την ίδια και μεγαλύτερη ταχύτητα. Έχουμε μπροστά μας πολλές και μεγάλες προκλήσεις», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Όπως διαβεβαιώνει: «Θα συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και τη παράδοση σύγχρονων και ανθεκτικών έργων στην κοινωνία, στην προγραμματισμένη προθεσμία και με σεβασμό στο υστέρημα του φορολογούμενου».

Κεντρική στρατηγική στόχευση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων, ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων, η ενίσχυση της ασφάλειας των «πράσινων» υποδομών και των μεταφορών, η βελτίωση της ποιότητας έργων και υπηρεσιών, η ορθολογική αξιοποίηση των υδάτινων πόρων και τέλος, η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.

Στο 56% το βόρειο τμήμα του Ε65

Στον τομέα της υλοποίησης των έργων, τον Μάιο του 2024, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το ενιαίο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ. Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 46 χλμ. από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, αναμένεται να παραδοθεί με την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, στο οποίο και χρηματοδοτείται. Έχει ήδη ολοκληρωθεί το 56% του βόρειου τμήματος του συνολικού έργου.

Επίσης, θα υλοποιηθούν έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης στην περιοχή του αυτοκινητόδρομου Ε65 στα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα, Ξυνιάδα – Ανάβρα και Ανάβρα – Τρίκαλα, τα οποία θα μελετηθούν χωρίς κόστος για το Δημόσιο και θα αναλάβει την κατασκευή τους ο Παραχωρησιούχος, με συνολική δαπάνη 70 εκατ. ευρώ.

Παραδόθηκε η Οδική Σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία

Ενιαίος και συνολικού μήκους 49 χλμ., παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος τον Ιανουάριο του 2024. Αναμένεται κατά την διάρκεια του 2024 να ολοκληρωθεί και ο οδικός άξονας Άκτιο – Λευκάδα.

Στο 52% ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, η πρόοδος κατασκευής το Ιούλιο του 2023 υπολειπόταν του 20%. Σήμερα, το ποσοστό υλοποίησης ξεπερνά το 52%. Αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους, το ποσοστό ολοκλήρωσης να υπερβεί το 75%. Ο πολυπόθητος αυτός δρόμος, σύμφωνα με τη σύμβαση, θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2025.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024. Ταυτόχρονα, ολοκληρώνεται η επέκταση προς την Καλαμαριά, προβλεπόμενη για το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Τον τελευταίο χρόνο έχουν υπογραφεί συμβάσεις για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου, έχουν αποδεσμευθεί δρόμοι που παρέμειναν κλειστοί για χρόνια, και έχει ολοκληρωθεί η Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί τη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Ξεκίνησαν τα έργα για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης – Στο 35% ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης

Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Έχουν εγκαθιδρυθεί εργοτάξια στο τμήμα από Χερσόνησο Ηρακλείου έως Άγιο Νικόλαο. Ταυτόχρονα, προχωρά η διαδικασία συμβασιοποίησης της παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Η πρόοδος στον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι έχει ξεπεράσει το 35%.

Προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Ο μετροπόντικας «Αθηνά» έχει ξεκινήσει τη διαδρομή από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό και αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025. Είχε σημειωθεί, επίσης, πως ο μετροπόντικας «Νίκη» ανήκει στις εργασίες ανάπτυξης 7,1 χλμ., και αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τις εργασίες έως τα μέσα του 2026.

Ο Περιφερειακός Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκης (Flyover) τον Μάιο του 2027

Οι εργασίες του εμβληματικού έργου προχωρούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με παράδοση να αναμένεται για τον Μάιο του 2027. Σε πρόσφατη συνάντηση στη Θεσσαλονίκη, υπό την ηγεσία του Υπουργείου, επιβεβαιώθηκε η επιτάχυνση της υλοποίησης του έργου.

Στο 90% οι μελέτες για τον Οδικό Άξονα Μπράλος – Άμφισσα

Η κατασκευή του έργου μήκους 24 χλμ. συνεχίζεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό, και βρίσκεται στην τελική φάση των μελετών με το 90% των γεωτεχνικών εργασιών να έχει ολοκληρωθεί. Ακολουθούν δικαστικές διαδικασίες για απαλλοτριώσεις, αναμένοντας τη θετική απόφαση και την υπογραφή του ποσού. Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει από τις 23 Νοεμβρίου 2023, με 90% ολοκληρωμένες τις εργοταξιακές εγκαταστάσεις. Ο προγραμματισμένος κομβικός υπολογισμός λήξης των έργων είναι η 15η Αυγούστου 2027.

Η σύμβαση για τον Οδικό Άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά τον Σεπτέμβριο

Το έργο μήκους 69,5 χλμ. επαναδημοπρατήθηκε. Έχουν δοθεί εγκρίσεις για τον προσωρινό ανάδοχο και έχει ολοκληρωθεί ο προ-συμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με ενημέρωση της Βουλής. Ώρα παράδοσης του έργου θα είναι 54 μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης, που αναμένεται τον Σεπτέμβριο.

Ξεκίνησαν τα έργα στον Οδικό Άξονα ΝΔ Πελοποννήσου / Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Η εκπόνηση μελετών προχωρά σύμφωνα με τη σύμβαση ΣΔΙΤ, με εγκατάσταση εργοταξίων και προγραμματισμένες πρόδρομες εργασίες.

Αναβάθμιση Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής / Τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα

Η υλοποίηση του έργου προχωρά σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με χρηματοδότηση που ανέρχεται σε 334 εκατ. ευρώ για το 2024. Μελλοντικά θα υπάρξει λόγω της καλής εκτέλεσης στο κρατικό προϋπολογισμό, αυξάνοντας την ενίσχυση στα 550 εκατ. ευρώ για το 2024.

Μικρότερα έργα σε όλη την επικράτεια

Στον τομέα της δικαιοσύνης:

Υπογράφηκαν συμβάσεις για την αποκατάσταση και συντήρηση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας, την ενεργειακή αναβάθμιση της Κεντρικής Υπηρεσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τη μελέτη για το νέο Δικαστικό Μέγαρο στην Κω.

Προχωρούν διαγωνισμοί για την ανέγερση των Δικαστικών Μεγάρων σε Ηράκλειο, Λαμία και Βόλο και της νέας πτέρυγας του Δικαστικού Μεγάρου Καρδίτσας.

Θεμελιώθηκε το νέο Ειρηνοδικείο Πύλου.

Ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης στο Δικαστικό Μέγαρο Τριπόλεως, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες αποκατάστασης στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Στον τομέα της εκπαίδευσης:

Ανακατασκευάστηκε το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλλες, και παραδόθηκαν οι σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Λυκόβρυση, καθώς και σχολεία σε Περιστέρι και Νέα Μάκρη. Θεμελιώθηκαν νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Παραλίου Άστρους και Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.

Στον τομέα της ασφάλειας:

Αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή πέντε Αστυνομικών Μεγάρων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη.

Ολοκληρώθηκε ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο και υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή της παράκαμψης της Γιάλοβας. Αποτελούνται από ανακατασκευή γέφυρας και νέες οδικές γέφυρες σε διάφορες περιοχές.

Επιπλέον, δρομολογήθηκαν ανακαινίσεις και έργα οδοποιίας και λιμανιών σε εθνικά επίπεδα.

Υλοποίηση αρδευτικών και αντιπλημμυρικών έργων

Υπογράφηκαν συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού περιπου 320 εκατ. ευρώ για υδροδότησης στις περιφερειακές ενότητες. Συμπεριλαμβάνονται η κατασκευή φράγματος στη Λέσβο και εργασίες εγγειοβελτιωτικών έργων.

Μεταρρυθμίσεις για την ανθεκτικότητα των υποδομών:

Αναπτύχθηκαν κανονισμοί και προγραμματικές Συμφωνίες σχετικά με την ασφαλή επιθεώρηση των γεφυρών, με στόχο την αποτελεσματική καταγραφή και παρακολούθηση των διαδικασιών.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading