ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τον Ιανουαρίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ETR 470

Tα νέα δρομολόγια θα κάνουν τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά – Τι είπε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα υπερσύγχρονα «Βέλη».

Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να εγκαινιαστούν τα νέα υπερσύγχρονα τρένα που θα πραγματοποιούν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ. ανά ώρα. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο καθηγητής και πρόεδρος Dario Lo Bosco της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), κατά τη διάρκεια δηλώσεων σε δημοσιογράφους αναφορικά με τις εξελίξεις στην εταιρεία.

propoli

Τα συγκεκριμένα τρένα ETR 470 θα μπορούν, όταν ολοκληρωθούν τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν στην εγκατάσταση συστημάτων που εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των σιδηροδρομικών συρμών σε υψηλές ταχύτητες να πραγματοποιούν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε περίπου από 3 ώρες και 15 λεπτά.

Οι τρεις πρώτοι μετασκευασμένοι συρμοί βρίσκονται εδώ και καιρό στην Ελλάδα, ενώ το τέταρτο τρένο έρχεται στη χώρα μας τέλη Νοεμβρίου και θα ακολουθήσει και ένα πέμπτο.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σταδιακή ομαλοποίηση των δρομολογίων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Η έλλειψη του συστήματος αμμοδιασποράς, το οποίο είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του τρένου σε έκτακτες συνθήκες, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, δεν επέτρεπε την αδειοδότηση των συρμών από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) με αποτέλεσμα να καταγράφουν καθυστερήσεις στην έναρξη των δρομολογίων.

Όπως επισήμανε ο κ. Lo Bosco, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να μη ζητήσει την κατά παρέκκλιση πιστοποίηση των ΕΤR 470, παρότι τεχνολογικά τα συστήματα που έχουν εγκατεστημένα οι συγκεκριμένοι συρμοί, κάνουν απολύτως ασφαλή την κυκλοφορίας τους σε συνθήκες υψηλής ολισθηρότητας.

Τελικά με τη βοήθεια της Alstom θα τοποθετηθούν τα εν λόγω συστήματα προκειμένου να ξεκινήσει η δρομολόγηση των υπερσύγχρονων τρένων ETR 470.

Σημειώνεται ότι η συνεργασία AlstomTrenitalia έχει επεκταθεί και στην Ελλάδα και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού η Alstom ανέλαβε την ανακατασκευή των τρένων ETR 470 και του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη.

 «Οι αμαξοστοιχίες ETR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των “Βελών”»

Θα χρειαστεί χρόνος όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να έρθουν στην Ελλάδα τα υπερσύγχρονα «Βέλη», τα οποία είναι πιο σύγχρονης τεχνολογίας και πιάνουν ταχύτητες που φτάνουν τα 250 χλμ την ώρα.

Βασική προϋπόθεση αποτελεί η ολοκλήρωση των έργων στο σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ αλλά και στη γραμμή διασύνδεσης με τη Σόφια.

Σε σχετική ερώτηση ο ο κ. Lo Bosco τόνισε πως ο όμιλος FSI προτίθεται να συνεχίσει να επενδύει στην Ελλάδα, καθώς στρατηγικά δίνει έμφαση στην Ευρώπη, βάσει και της κοινοτικής πολιτικής ανάπτυξης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ΤΕΝ-Τ. Από την Ελλάδα διέρχεται, όπως τόνισε ο ένας από τους εννέα διαδρόμους μεταφορών της ΕΕ και συγκεκριμένα ο 4ος διάδρομος.

Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη – Ρεντίνα: Κλειστή η Εθνική Οδός λόγω κακοκαιρίας

Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr

Loading