We Do Care: Μαθητική ρομποτική κατασκευή μας διδάσκει να… ΝΟΙΑΖΟΜΑΣΤΕ!

We Do Care: Μαθητική ρομποτική κατασκευή μας διδάσκει να… ΝΟΙΑΖΟΜΑΣΤΕ!

Του Μπάμπη Γιαννακίδη

Ρομποτικό σύστημα “ προστασίας” των θέσεων πάρκινγκ που προορίζονται για Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ) εμπνεύστηκαν και κατασκεύασαν δωδεκάχρονα παιδιά δημοτικού σχολείου στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης. Το έργο τους ελπίζουν να συμβάλλει στη μετάβαση της κοινωνίας των μεγάλων από την θέση: “ Δεν νοιάζομαι” στη θέση: “ Νοιάζομαι πραγματικά”, ή στην αγγλική “ WeDoCare”, όπως εξάλλου ονόμασαν και τη ρομποτική εφαρμογή τους.

Πρόκειται για συνολικά 50 μαθητές δύο τμημάτων της ΣΤ΄τάξης του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, οι οποίοι αποφοίτησαν τον περασμένο Ιούνιο και εδώ και λίγες ημέρες είναι πλέον μαθητές Γυμνασίου. Τιμονιέρης στο “ ταξίδι” τους αυτό στη γνώση ο καθηγητής πληροφορικής, Νίκος Αυγουλάς, ο οποίος επέλεξε να μη δημιουργήσει περιορισμένη σε αριθμό ομάδα μαθητών που θα ασχοληθεί με το project, αλλά να μυήσει όλα τα εκτάκια στον μαγικό κόσμο της ρομποτικής.

Στόχος της ιδέας που έγινε… κατασκευή, όπως τονίζει ο κ.Αυγουλάς μιλώντας στο περιοδικό ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ, είναι να “ προστατεύονται” οι θέσεις πάρκινγκ των ΑμεΑ. Για τον σκοπό αυτό το σύστημα έχει προγραμματιστεί να προειδοποιεί τον ασυνείδητο ή αφηρημένο οδηγό (με ηχητικό σήμα) προκειμένου να απομακρύνει το όχημά του από τη θέση πάρκινγκ που προορίζεται αποκλειστικά για ΑμεΑ. Στην περίπτωση που δεν θα το κάνει το ρομπότ καλεί αυτόματα (με σήμα) την τροχαία, χωρίς να χρειαστεί κάποια άλλη ενέργεια, πχ τηλεφώνημα.

Ο κ.Αυγουλάς εξηγεί πως αυτό γίνεται με ειδικούς αισθητήρες που διαθέτει η ρομποτική κατασκευή και αντιλαμβάνεται αν το όχημα που στάθμευσε στη θέση είναι παράνομο ή διαθέτει μαγνητικό αναγνωριστικό για ΑμεΑ.

Η ρομποτική κατασκευή WeDoCare είναι ένας συνδυασμός εκπαιδευτικού σετ Lego WEDO 2 και micro:bit.

Συνεργασία

Η αναγνώριση και ανάδειξη της ρομποτικής κατασκευής γέμισε με χαρά και περηφάνια τόσο τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους. Παράλληλα τροφοδότησε την επιθυμία τους να διατηρήσουν την επαφή με το σχολείο αποφοίτησής τους και το συγκεκριμένο project, αναζητώντας μαζί με τους διαδόχους τους και τον επιβλέποντα εκπαιδευτικό κι άλλα πιθανά πεδία εφαρμογής της.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ο κ.Αυγουλάς, αποκάλυψε πως ήρθε ήδη σε επικοινωνία με τον Χαράλαμπο Παμπουκίδη, διευθυντή του σχολείου υποδοχής των μαθητών αυτών (8ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς και συνεννοήθηκαν για τη διευκόλυνση της συνεργασίας των δύο πλευρών.
Ο ίδιος αποκάλυψε ακόμη πως στους στόχους που έθεσε με τους μαθητές του είναι να εξετάσουν το ενδεχόμενο εφαρμογής του ρομποτικού συστήματος και για την προστασία των ραμπών, όπου, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι παραβάσεις είναι πολλές και καθημερινές, σχολιάζει ο κ.Αυγουλάς.

Η έμπνευση

Τί σας έδωσε το ερέθισμα ώστε να καταπιαστείτε με μια τέτοια εφαρμογή, ρωτήσαμε τον κ.Αυγουλά και τους μαθητές του για να μάθουμε πως το πρόσωπο που τους ενέπνευσε είναι ο πρώην μαθητής του σχολείου τους, ο Δημήτρης Αντωνίου, ο οποίος το 2006, σε ηλικία 16 ετών, έπεσε θύμα τροχαίου και έκτοτε κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Ο Δημήτρης, συγγραφέας και ακτιβιστής σήμερα, επισκέφθηκε προ καιρού το 11ο Δημοτικό και συνομίλησε με μαθητές και δασκάλους εξηγώντας τους τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά στην πόλη τα άτομα με κινητικά προβλήματα. Ανάλογα ερεθίσματα τους έδωσε κατά την δική του επίσκεψη στο σχολείου και ο πρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας – Θράκης του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών, Γεώργιος Αυγουστίδης. “ Επηρεαστήκαμε έντονα και από την επίσκεψή μας στον Σύλλογο Γονέων Ατόμων με Διαταραχές Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες «Συζωή»” προσθέτει ο μαθητής Σταύρος Τσουκαλάς. Κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησαν όλα και η ιδέα έγινε… project!

Νοιαζόμαστε

“ WeDoCare” ή αλλιώς “ νοιαζόμαστε” ονόμασαν λοιπόν οι μαθητές την ρομποτική κατασκευή τους και ελπίζουν να φθάσει σε κάθε κατεύθυνση το ουσιαστικό και ισχυρό μήνυμα της επιλογής τους.
Το ότι στην εποχή μας παραμένει ακόμη ζητούμενο το να μην παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας σε ράμπες ή θέσεις που προορίζεται για ΑμεΑ είναι σίγουρα κάτι που μόνο θλίψη και οργή προκαλεί ενώ δείχνει τις ελλείψεις που έχουμε ως λαός σε ζητήματα αλληλεγγύης και σεβασμού στον άλλον και στα δικαιώματά του.

στην 84η ΔΕΘ

Το “ WeDoCare” απέσπασε σημαντικές διακρίσεις στο μικρό αυτό διάστημα που “ βγήκε στον αέρα”. Η πιο πρόσφατη ήταν προ ολίγων ημερών στην 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου με πρωτοβουλία του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας “ ΝΟΗΣΙΣ” παρουσιάστηκε στο κοινό, στο περίπτερο 13, μαζί με άλλες ανάλογες μαθητικές δημιουργίες. Ήταν αυτές που παρουσιάστηκαν και ξεχώρισαν στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που διοργάνωσε το “ ΝΟΗΣΙΣ” τον περασμένο Απρίλιο.

 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading