Της Μαρίας Βλάχου
«Παίρνουμε την πρωτοβουλία για να προχωρήσει και να τελειώσει το έργο για το καλό της πόλης. Και το καλό της πόλης είναι να αποκτήσει επιτέλους ένα αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς» τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου ανοίγοντας την ειδική συνεδρίαση με θέμα το Μετρό Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε «Ήρθε η ώρα που πρέπει ο καθένας από εμάς να αφήσει πίσω ιδεοληψίες και εμμονές».
Όπως υπογράμμισε ο κ. Ζέρβας αυτή η συνεδρίαση γίνεται για να υπάρξει ενημέρωση, είναι μία απολυτά δημοκρατική διαδικασία και αποτελεί χρέος απέναντι στους συμπολίτες μας.
«Κάποιοι δε γνωρίζουν, κάποιοι μισογνωρίζουν. Κάποιοι δε θέλησαν ποτέ το έργο. Ένα έργο μετρό δεν είναι ποτέ εύκολο. Πολλά έφταιξαν για τη καθυστέρηση του έργου» τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
«Επιτέλους πρέπει να καταλήξουμε σε εφαρμόσιμες αποφάσεις. Ακούγονται πολλά. κάποιοι όταν κάτι δεν τους αρέσει καταφεύγουν σε δικαστήρια, σε συγκεντρώσεις. Ο καλύτερος τρόπος να ακυρώσεις κάτι είναι να καταφύγεις σε δικαστήρια. Αν δε θέλεις να ζυμώσεις δέκα χρόνια καταφεύγεις σε συμβούλιο της Επικρατείας. Αν το 2014 είχε εφαρμοστεί αυτή η λύση σήμερα δεν θα γινόταν αυτή η συνεδρίαση» είπε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο κ. Ζέρβας. «Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να παραμένει ες αεί ένα απέραντο εργοτάξιο» επεσήμανε ο κ. Ζέρβας.
Ν. Ταχιάος: Το ότι αποκαλύφθηκαν αρχαία είναι μία ευτυχία
“Αυτό που λέμε μετρό πρέπει να λειτουργεί συνολικά όχι αποσπασματικά. Έχουμε ένα μετρό απολύτως αυτοματοποιημένο. Δεν υπάρχει μηχανοδηγός. Τα πάντα πρέπει να είναι αυστηρά παραμετροποιημένα. Ο, τι αφορά τη λειτουργία του πρέπει να είναι αυστηρά μελετημένο και να αντιμετωπιστεί ως ένα σύνολο. Ο σταθμός της Βενιζέλου είναι ένας από τους κόμβους ενός κυκλοφοριακού συστήματος που δεν μπορούμε να τον δούμε αποσπασματικά” είπε ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκος Ταχιάος.
Όσον αφορά στην πρόοδο του έργου ο κ. Ταχιάος είπε πως ο κ. Καραμανλής αποδέχτηκε ότι και η προηγουμένη κυβέρνηση είχε συμβάλει να ξεκολλήσει το έργο από τα προβλήματα που είχε και τόνισε πως τα προβλήματα λύθηκαν γιατί το έργο οδηγήθηκε στην διαιτησία με μία διάταξη του 2013.
“Αγνοούμε ότι στη μεγαλύτερη κατασκευή το έργο του μετρό είναι έργο ηλεκτρομηχανολογικά πολύ βαρύ που χρειάζονται άπειρες δοκιμές. Πρέπει να περάσει από πολλά στάδια για να γίνει λειτουργικό.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Ταχιάος: “Το ότι αποκαλύφθηκαν αρχαία είναι μία ευτυχία. Δημιουργεί κάποια προβλήματα αλλά πρέπει να το δούμε ως ένα κεφάλαιο της πόλης που μπορεί να αξιοποιηθεί. Η ματιά του αρχαιολόγου επικεντρώνεται σε αυτό και δύσκολα μπορεί να συλλάβει αλλά στοιχεία πιο δύσκολα. Η ματιά των τρίτων που πιστεύουν ότι το μετρό τους έχει καταστρέψει είναι μία φυλακή, δεκατρία χρόνια. Κανένας δεν μπορεί να το αγνοήσει”.
Το κόστος της απόσπασή είναι 12 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος της λύσης in situ είναι 40 εκατ. ευρώ. τόνισε ο κ. Ταχιάος.
Κ. Νοτοπούλου: Πασαρέλα κυβερνητικών στελεχών
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Α Θεσσαλονίκης από την πλευρά της χαρακτήρισε τη ειδική συνεδρίαση “πασαρέλα κυβερνητικών στελεχών”.
“Είναι γνωστή σε όλους μας η διαφωνία για το σταθμό του μετρό. Από το 1986 η ΝΔ ταλαιπωρεί την πόλη και τους πολίτες” είπε χαρακτηριστικά η κ. Νοτοπούλου και πρόσθεσε: “Η τρύπα του Κούβελα έγινε σταθμός”.
Χρ. Γιαννούλης: Να μιλήσει ο κ. Μυλόπουλος
«Το θέμα μας δεν είναι το μέτρο αλλά η απόφαση ενός πρωθυπουργού που κοιμήθηκε με το μαξιλάρι του, ένα σύμπλεγμα κατά του Γιάννη Μπουτάρη».
Μάλιστα ο κ. Γιαννούλης ζήτησε αντί για αυτόν να μιλήσει ο πρώην πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Γιάννης Μυλόπουλος με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Δρόσου Τσαβλή να απαντά πως ο κ. Μυλόπουλος θα μπορούσε να μιλήσει στο τέλος. «Γιατί φοβόμαστε τον Μυλόπουλο να πει πέντε πράγματα;» διερωτήθη ο κ. Γιαννούλης.
Δέσποινα Κουτσούμπα: Θα πάμε στο ΣτΕ
«Στο σταθμού της Βενιζέλου αυτό που βρήκαμε ήταν ένα μοναδικό δώρο για την πόλη. Είναι ένας έτοιμος αρχαιολογικός χώρος» τόνισε κατά την τοποθέτησή της η εκπρόσωπος του συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινα Κουτσούμπα. Και πρόσθεσε πως :«Υπάρχει πρόβλημα αυθεντικότητας κατά την απόσπαση και επιστροφή τους».
«Δεν θα βρείτε αρχαιολόγο που θα πάει να αποδομήσει αυτές τις αρχαιότητες. Θα έχουμε απεργία κάθε μέρα. Θα πάμε στο ΣτΕ» προανήγγειλε η κ. Κουτσούμπα.
Σπ. Βούγιας: Η πόλη αρέσκεται σε δικαστικά διλήμματα
«Έκανε λάθος ο πρωθυπουργός να εξαγγείλει ο ίδιος το θέμα του μετρό από τη ΔΕΘ. Το θέμα απόκτησε μία πολιτική διάσταση. Η πόλη αρέσκεται σε δικαστικά διλήμματα» τόνισε ο επικεφαλής της ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης Σπύρος Βούγιας.
Ο κ. Βούγιας επανέλαβε για ακόμη μία φορά ότι είναι υπέρ της παραμονής των αρχαίων in situ. Μάλιστα είπε ότι ο ίδιος ως συγκοινωνιολόγος θα μελετήσει τη λύση της αναστολής της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου ώστε να γίνει ένας αρχαιολογικός και επισκέψιμος χώρος.
Σ. Ζαριανόπουλος: Η δήλωση Μητσοτάκη βάζει άλλη μία βόμβα στο μετρό
Ο επικεφαλής του της παράταξης του ΚΚΕ από την πλευρά του αναφέρθηκε στη μεγάλη καθυστέρηση του έργου λέγοντας χαρακτηριστικά: «Επιτέλους τελειώνετε όλοι σας! Έχετε ευθύνη για αυτό που ξεκίνησε ως εμβληματικό έργο της πόλης και κατάντησε ντροπή της πόλης». Αναφερόμενος στη δήλωση του πρωθυπουργού για το μετρό είπε πως η δήλωση αυτή «βάζει άλλη μία βόμβα στο μετρό. Η δήλωση ναρκοθετεί αρχαιότητες τεράστιας αξίας και εκτοξεύει τον προϋπολογισμό».