Κ. Γκιουλέκας: «Στέλνουν τη 2η ΕΜΑΚ Θεσσαλονίκης σε κοντέινερς»

Κ. Γκιουλέκας: «Στέλνουν τη 2η ΕΜΑΚ Θεσσαλονίκης σε κοντέινερς»

Για απαξίωση της 2ης ΕΜΑΚ Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, καταγγέλλοντας την προτεινόμενη λύση της μετεγκατάστασής της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών σε κοντέινερς.

Ο αν. τομεάρχης Εσωτερικών της ΝΔ, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή την Τετάρτη (18/7), εκφράζοντας την ανησυχία και την αντίθεσή του για την προτεινόμενη λύση.

Μεταξύ άλλων, υπογραμμίζει το γεγονός ότι έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών αποκαλύπτει την απαξίωση μιας τόσο νευραλγικής Μονάδας, αφού προτείνει ως λύση μία πρόχειρη μετεγκατάσταση της 2ης ΕΜΑΚ σε 19 κοντέινερς, τα οποία δεν εξασφαλίζουν ούτε τους απαραίτητους χώρους εκπαίδευσης και διαβίωσης του προσωπικού ούτε την επαρκή φύλαξη του ακριβού και εξειδικευμένου εξοπλισμού της Μονάδας.

Επιπλέον, σημειώνει ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, δεν υπάρχει καμία πρόνοια για την κατασκευή στεγασμένων χώρων στάθμευσης των 30 υπηρεσιακών οχημάτων της Μονάδας – αξίας εκατομμυρίων ευρώ- ούτε καν πρόβλεψη ύπαρξης κεντρικών συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.

«Είναι αδιανόητο να προτείνεται μία τέτοια λύση μετεγκατάστασης για μία μάχιμη υπηρεσία με τόσες επιτυχίες και διασώσεις σε έκτακτα συμβάντα τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για μία υπηρεσία που είναι πρώτη πανελλαδικά μεταξύ των ανάλογων μονάδων στη διαχείριση ειδικών συμβάντων και πολύ δύσκολων περιστατικών!», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, ρωτά το αρμόδιο υπουργείο εάν εξετάστηκαν οι λύσεις μετεγκατάστασης της 2ης ΕΜΑΚ στο πρώην κτίριο του Β’ ΚΤΕΟ ή η κατασκευή νέου κτιρίου εντός του 18 στρεμμάτων οικοπέδου που παραχώρησε ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη για την από κοινού κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων της 2ης ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ, για το οποίο έχει εγκριθεί μάλιστα τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο και έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια.

«Οφείλει να υπάρξει μία ρεαλιστική και αξιοπρεπής λύση μετεγκατάστασης της 2ης ΕΜΑΚ μόνιμα, σε ένα πλήρως εξοπλισμένο κτίριο, που να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες μίας τόσο μάχιμης υπηρεσίας», επισημαίνει.

Αναλυτικά η ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Γκιουλέκας:

«Έκπληξη προκαλεί το έγγραφο του Υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με το οποίο ζητείται η μετεγκατάσταση της 2ης Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών (Ε.Μ.Α.Κ.) Θεσσαλονίκης σε ένα χωράφι δύο στρεμμάτων του αεροδρομίου «Μακεδονία» και, συγκεκριμένα σε 19 προκατασκευασμένους οικίσκους, κοινώς, κοντέινερς!

Η 2η Ε.Μ.Α.Κ. βρίσκεται υπό έξωση από τις εγκαταστάσεις της στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», μετά την ανάληψη της ευθύνης διαχείρισης του αεροδρομίου από την Fraport, προκειμένου ο χώρος του αεροδρομίου να ανακαινισθεί. Αντί, όμως, να προταθεί μία ρεαλιστική και αξιοπρεπής λύση μετεγκατάστασης που να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες μίας τόσο μάχιμης υπηρεσίας, έγγραφο του Υπουργείο Εσωτερικών αποκαλύπτει την απαξίωση μιας τόσο νευραλγικής Μονάδας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το από 5 Ιανουαρίου 2018 έγγραφο, προτείνεται ως λύση μία πρόχειρη μετεγκατάστασή της 2ης Ε.Μ.Α.Κ. σε 19 κοντέινερς, τα οποία δεν εξασφαλίζουν ούτε τους απαραίτητους χώρους εκπαίδευσης και διαβίωσης του προσωπικού ούτε την επαρκή φύλαξη του ακριβού και εξειδικευμένου εξοπλισμού της Μονάδας. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία πρόνοια για την κατασκευή στεγασμένων χώρων στάθμευσης των τριάντα (30) υπηρεσιακών οχημάτων της Μονάδας αξίας εκατομμυρίων ευρώ. Τέλος, δεν υπάρχει καν πρόβλεψη ύπαρξης κεντρικών συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.

Είναι αδιανόητο να προτείνεται μία τέτοια λύση μετεγκατάστασης για μία μάχιμη υπηρεσία με τόσες επιτυχίες και διασώσεις σε έκτακτα συμβάντα τα τελευταία χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια υπηρεσία που είναι πρώτη πανελλαδικά μεταξύ των ανάλογων μονάδων στη διαχείριση ειδικών συμβάντων και πολύ δύσκολων περιστατικών!

Δεν είναι, όμως, η πρώτη φορά που η 2η Ε.Μ.Α.Κ. έρχεται αρνητικά στην επικαιρότητα. Να θυμίσουμε ότι εδώ και περίπου δύο χρόνια δεν καταβάλλονταν τα καθορισμένα κονδύλια συντήρησης, φροντίδας και ιατρικής παρακολούθησης των σκύλων της 2ης Ε.Μ.Α.Κ. με αποτέλεσμα οι συνοδοί τους να αναζητούν «δωρεές» ή να αναγκάζονται να καλύψουν ιδίοις πόροις τις ανάγκες των τετράποδων διασωστών.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Ποιες άλλες λύσεις εξετάστηκαν για την μετεγκατάσταση της 2ης Ε.Μ.Α.Κ. πριν καταλήξετε στην λύση των κοντέινερς; Εξετάστηκαν οι λύσεις της μετεγκατάστασής της στο πρώην κτίριο Β’ ΚΤΕΟ ή η κατασκευή νέου κτιρίου εντός του 18 στρεμμάτων οικοπέδου που παραχώρησε ο Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη για την από κοινού κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων της 2ης ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ, για το οποίο έχει εγκριθεί μάλιστα τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο και έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια;

Εξετάζετε την περίπτωση να μεταστεγαστεί η 2η Ε.Μ.Α.Κ. μόνιμα σε ένα πλήρως εξοπλισμένο κτίριο που να καλύπτει τις ανάγκες της Μονάδας;

Είναι στο σχεδιασμό του Υπουργείου να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή αυτού του σημαντικού και απαραίτητου έργου μέσω του τακτικού προϋπολογισμού – προγράμματος δημοσίων επενδύσεων του Πυροσβεστικού Σώματος για το έτος 2019;».

Loading

Play