Σε «άγονη γραμμή» αποδεικνύεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον Θεόδωρο Καράογλου, ο οποίος εκφράζει την ανησυχία του για τα απογοητευτικά στοιχεία για τον τουρισμό κρουαζιέρας στην πόλη.
Ενδεικτικό είναι ότι το 2015 καταγράφηκαν 35 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το 2016 μειώθηκαν σε 23, το 2017 συρρικνώθηκαν δραματικά στις τέσσερις αφίξεις και φέτος είναι μόλις τρεις.
Με τα στοιχεία να μιλούν από μόνα τους και τους επαγγελματίες του κλάδου να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ κατέθεσε ερώτηση στους υπουργούς Τουρισμού και Ναυτιλίας, με την οποία τους παρακινεί να αναλάβουν τις απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να στηριχθεί έμπρακτα ο κλάδος της κρουαζιέρας σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Ρωτά τους λόγους και τις ενέργειες που θα γίνουν ο Θ. Καράογλου
Παράλληλα, ο κ. Καράογλου καλεί τα αρμόδια υπουργεία να εξηγήσουν τους λόγους για την κατακόρυφη πτώση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την τελευταία τριετία, να αναλύσουν ποιες είναι οι επιπτώσεις στην αγορά και την οικονομία της πόλης, αλλά και να παρουσιάσουν τις ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσουν άμεσα προκειμένου να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα που υπάρχει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όπως σημειώνει στην ερώτησή του: «Παρά τις τυμπανοκρουσίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την ανοδική πορεία του τουρισμού ο κλάδος της κρουαζιέρας, που θα μπορούσε να είναι η ναυαρχίδα της τουριστικής ανάπτυξης, φαίνεται να… ναυαγεί. Στην Ελλάδα με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή και τα περισσότερα νησιά στην Ευρώπη, με πρόσβαση στη θάλασσα της Αδριατικής, με το Ιόνιο και το Αιγαίο Πέλαγος, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι φέτος η κρουαζιέρα κινείται σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα από το 2017, μια χρονιά μάλιστα που χαρακτηρίστηκε ως εκείνη με την πλέον αισθητή μείωση των τελευταίων ετών, αγγίζοντας το 20%».
Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, τα οποία επικαλείται ο κ. Καράογλου, «το λιμάνι του Πειραιά χάνει συνεχώς έδαφος σε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, τα λιμάνια του Ιονίου ακολουθούν πτωτική πορεία παρόλο που έχουν το πλεονέκτημα της πρόσβασης στην Αδριατική θάλασσα και τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου πληρώνουν το τίμημα του μεταναστευτικού, καταγράφοντας ακόμα και μηδενικές προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων».