Γράφει ο Δημήτρης Βασιλειάδης*
Η τελευταία έρευνα της INTERVIEW για λογαριασμό του συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Θετικά» του Εφραίμ Κυριζίδη, ανέδειξε τα σοβαρά θέματα που έχει η πόλη.
Η έρευνα αποτέλεσε ακόμα μια ευκαιρία για βήμα στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να ιεραρχήσουν τα προβλήματα, ενόψει των εκλογών που πλησιάζουν και της κινητικότητας που υπάρχει στην αυτοδιοίκηση λόγω των εκλογών αυτών.
Και το χρυσό μεταλλείο πάει στην καθαριότητα, το νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης. Θα μου πει κάποιος χρειάζεται μέτρηση για δούμε ότι η πόλη είναι βρώμικη; Ναι, χρειάζεται, για να το θυμίζουμε σε κάποιους ότι δεν φτάνει να κερδίζουν αξιώματα και αίγλη, πρέπει να κάνουν και την δουλειά για την οποία έχουν εκλεγεί. Η καθαριότητα είναι βασική αποστολή και ευθύνη κάθε δημοτικής αρχής. Είναι αυτό από το οποίο κρίνεται ο κάθε Δήμαρχος, άμεσα και καθημερινά. Και είναι από τους βασικούς λόγους που θα κριθεί ο σημερινός Δήμαρχος. Άσχετα αν σε κάποιους τομείς κάτι κατάφερε. Στον τομέα της καθαριότητας παίρνει πολύ κάτω από την βάση!
Το αργυρό πηγαίνει στις αστικές συγκοινωνίες. Μεγάλο πρόβλημα και αν και έχει «μεταρρυθμιστεί» έγινε πολύ χειρότερο από ότι ήταν. Δεν μπορώ να καταλάβω πως ενώ έχεις μονοπωλιακά τις μεταφορές στην Θεσσαλονίκη (το μετρό το περιμένουμε ακόμα), κατορθώνεις να πατώνεις. Ο ΟΑΣΘ παίζει χωρίς αντίπαλο και χάνει!
Το χάλκινο μετάλλιο το παίρνει το κυκλοφοριακό και η έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Τα προηγούμενα χρόνια το πρόβλημα ήταν πιο έντονο στη Θεσσαλονίκη. Η κρίση, η τιμή των καυσίμων και το κύμα κατάθεσης πινακίδων των αυτοκινήτων, έχουν μετριάσει την ένταση του φαινομένου. Θυμάμαι ως νεότερος δημοσκόπος , το κυκλοφοριακό ήταν ακόμα μεγαλύτερο θέμα από την καθαριότητα, αν και η καθαριότητα επί Παπαγεωργόπουλου λειτουργούσε μια χαρά!.
Πέρα από τα προβλήματα, αναζητήσαμε και τα θέλω μας ως Θεσσαλονικείς. Το μετρό είναι ένα από αυτά, που αν και δείχνει να προχωρά κάπως γρηγορότερα, δεν το έχουμε εμπεδώνει ότι κάποια στιγμή θα ζήσουμε για να το δούμε. Η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου είναι ακόμα κάτι που θέλουν οι δημότες. Η πόλη μας διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα και ομορφότερα παραλιακά μέτωπα στην Ευρώπη και παρ’ όλα αυτά δεν κερδίζει τίποτε από αυτό. Φανταστείτε να υπήρχε μια σοβαρή μαρίνα με υποδομές ώστε να μπορούσε να φιλοξενήσει σκάφη, τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό για την οικονομία, την αγορά και τον τουρισμό της πόλης. Πολύ σωστά οι Θεσσαλονικείς έχουν το θέμα της αξιοποίησης της παραλίας ψηλά.
Κατά τα άλλα αυτό που θέλουμε να είναι ο επόμενος Δήμαρχος μας είναι, να είναι καταξιωμένος επαγγελματικά (όχι καταξιωμένος πολιτικά και έντιμος, πράγμα που στις μέρες μας είναι ιδιαίτερα σημαντικό.
*Ο Δημήτρης Βασιλειάδης είναι πολιτικός αναλυτής | Interview
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Politik την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018