Μία συζήτηση με τίτλο «Μια προσέγγιση των ακινήτων με γνώμονα την αγορά» ανέδειξε τις σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες στην ελληνική αγορά ακινήτων, καθώς και τις δυσκολίες που προκαλεί η έλλειψη χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 25ης Prodexpo, του μακροβιότερου συνεδρίου στον τομέα του real estate στην Ελλάδα, που θα πραγματοποιηθεί 21 και 22 Οκτωβρίου 2024 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Τα σχέδια επέκτασης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Δ. Μασούτης σε περιοχές της νότιας Ελλάδας παρουσίασε ο Γιάννης Μασούτης, αναφέροντας ότι, μετά τα εγκαίνια του Grand Μασούτης στη Γλυφάδα, η Δ. Μασούτης προγραμματίζει τη μεγάλη ανάπτυξη στις Τρεις Γέφυρες, ένα έργο που απαιτεί συνέργειες με διαφορετικούς κλάδους και θα αποτελέσει οδηγό για μελλοντικές αναπτύξεις.
Όπως εξήγησε, παρά το γεγονός ότι στον κλάδο των σούπερ μάρκετ το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει σε ποσοστό κάτω του 3% του τζίρου, η Δ. Μασούτης διεκδικεί το ίδιο μερίδιο αγοράς και στα συμβατικά καταστήματα.
«Η Αθήνα είναι ακόμα η πιο φθηνή πρωτεύουσα στην Ευρώπη» σημείωσε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, εξηγώντας γιατί η Ελλάδα αποτελεί έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό για τους ξένους επενδυτές. Όπως ανέφερε, η SWOT δέχεται αιτήματα από ξένους θεσμικούς επενδυτές για τοποθετήσεις στην Ελλάδα και διαθέτει περίπου 20 ξενοδοχεία, με το 70% να ανήκει σε διεθνή brands.
Ο Γ. Κωνσταντινίδης τόνισε: «Η Ελλάδα κάνει γοργά βήματα και δική μας στρατηγική ήταν να ξεκινήσουμε συνεργασία με διεθνείς αλυσίδες», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι «στα επόμενα χρόνια θα δούμε πολύ περισσότερα τέτοια έργα». Υπογράμμισε την ανάγκη βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου και των χρόνων που απαιτούνται για την αδειοδότηση, καθώς αυτές οι καθυστερήσεις τρομάζουν τους ξένους επενδυτές.
Η Trade Estates αξιοποίησε τα κενά που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα λόγω της δεκαετούς κρίσης στον τομέα των εμπορικών πάρκων και των κέντρων logistics, όπως εξήγησε ο Δημήτρης Παπούλης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Ο Παπούλης σημείωσε ότι «ο τομέας των logistics δεν είχε γνωρίσει επενδύσεις και υπήρχαν μόνο μικρές αναπτύξεις», ενώ αναφέρθηκε στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας για ανάπτυξη σε μικρές επαρχιακές πόλεις κοντά σε βασικές οδικές αρτηρίες, με στόχο να εξυπηρετούν τους τοπικούς retailers.
Στη μεγάλη επένδυση του Διεθνούς Κέντρου Διανομής της InterIKEA αναφέρθηκε ο Ανέστης Παρταλίδης, επισημαίνοντας ότι είναι ένα έργο που θα φέρει υπεραξία για την ελληνική οικονομία. Ο Παρταλίδης υπογράμμισε ότι το 80% του φορτίου που φτάνει στον Πειραιά δεν μένει στη χώρα και δεν προσθέτει αξία στην ελληνική οικονομία.
Αναφερόμενος στην έλλειψη μεγάλων ακινήτων, ο Παρταλίδης δήλωσε: «Δεν υπάρχουν κτίρια γιατί δεν υπάρχει γη. Και δεν υπάρχει γη, γιατί δεν υπάρχει χωροταξικός σχεδιασμός».
Τα σχέδια της Leroy Merlin για επέκταση σε μικρές επαρχιακές πόλεις και νησιά όπως η Κρήτη περιέγραψε ο Γεώργιος Γαρούφας. «Χρειάζεται τα καταστήματά μας να είναι ευέλικτα και πιο κοντά στον πελάτη», πρόσθεσε, αναγνωρίζοντας ότι οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει και η αγορά ανακαίνισης ενισχύει τη ζήτηση για τα προϊόντα της Leroy Merlin.
Τη συζήτηση συντόνισε ο Φώτης Γιόφτσιος, ο οποίος αναφέρθηκε στο κοινωνικό αποτύπωμα ενός έργου της Ten Brinke Hellas, που αφορά ένα νέο σχολικό συγκρότημα στο δήμο Αρτέμιδας -Σπάτων.