Η ηθική διάσταση των ράπερ στην ελληνική κοινωνία

Η ηθική διάσταση των ράπερ στην ελληνική κοινωνία

Αναλύουμε την παρέμβαση του ΕΣΡ για τους ράπερ και τις ηθικές επιπτώσεις της μουσικής στον ελληνικό κοινωνικό ιστό. Οι θεσμοί εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες να επιδεικνύουν τα ηθικά τους διαπιστευτήρια. Έτσι, την Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, οι νομικοί εκπρόσωποι των ράπερ Toquel, Snik και Rack, μαζί με τις δισκογραφικές Capital Music, AlphaPop και Madhouse Records, παρουσίασαν τον εαυτό τους στο ΕΣΡ για να υπερασπιστούν τους πελάτες τους απέναντι στον έλεγχο για περιεχόμενο που πλήττει την ηθική και πνευματική ανάπτυξη των ανηλίκων. Η κλήση αυτή είχε γνωστοποιηθεί ήδη από τις αρχές του Νοεμβρίου, πυροδοτώντας κατ’ ιδίαν συζητήσεις για τη σκοπιμότητα της κίνησης αυτής. Αντίκτυποι στα μέσα ενημέρωσης ήταν αναπόφευκτοι, καθώς πολλοί ανέφεραν τις απαγγελίες στίχων τραπ από τον Κυριάκο Βελόπουλο στη Βουλή ως αποδείξεις της ηθικής διαφθοράς που προάγει το συγκεκριμένο μουσικό είδος.

Η υπόθεση αυτή αντικατοπτρίζει τη συντηρητικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και τις ροπές του πολιτικού άξονα προς τα δεξιά, διαμορφώνοντας μια σειρά αντιθέσεων που θα αποδειχθούν κομβικές στο μέλλον. Υπό το πρίσμα των γεγονότων, η πηχυαία κάλυψη των ειδήσεων ήθελε τους ράπερ στο σκαμνί του ΕΣΡ, υπονοώντας ότι πρόκειται για ένα δικαστήριο που θα τους απομονώσει από το κοινωνικό σώμα.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί οφείλεται στο νόμο 4779, ο οποίος ενσωμάτωσε την ευρωπαϊκή οδηγία για τα οπτικοακουστικά μέσα στο ελληνικό Δίκαιο, επεκτείνοντας τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ στην εποπτεία του διαδικτυακού περιεχομένου. Ο έλεγχος που τώρα υφίστανται οι ράπερ δεν αφορά το ίδιο το περιεχόμενο, αλλά την έλλειψη κατάλληλης σήμανσης, γεγονός που γεννά ερωτήματα σχετικά με την ευθύνη αυτής της σήμανσης. Οι σχετικές διαδικασίες και οι πρόστιμοι που επιβάλλονται ενδέχεται να είναι καταστροφικοί για τους καλλιτέχνες.

Το πιο ανησυχητικό είναι ότι οι καλλιτέχνες δεν ενημερώθηκαν ποτέ για τις υποχρεώσεις τους, δημιουργώντας προφανή προηγούμενα που αφορούν την ελευθερία της έκφρασης και την καλλιτεχνική δημιουργία. Η διαχείριση της τέχνης από το ΕΣΡ αποτελεί μια επιστροφή σε πρακτικές που δεν θα έπρεπε να επιβάλλονται σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο, προειδοποιώντας για τις επικίνδυνες καινοτομίες που εισάγει αυτή η απόφαση.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play