Η συμβολή των logistics στο ΑΕΠ φτάνει το 11,5% και αξία 23,8 δισ. ευρώ

Η συμβολή των logistics στο ΑΕΠ φτάνει το 11,5% και αξία 23,8 δισ. ευρώ

Η Ελλάδα κατατάσσεται 19η στην παγκόσμια κατάταξη αποτελεσματικότητας στα logistics της Παγκόσμιας Τράπεζας. Ο κλάδος συμβάλλει με 11,5% στο ΑΕΠ, με αξία 23,8 δισ. ευρώ, και αποτελεί τον δεύτερο σημαντικότερο τομέα μετά τον τουρισμό. Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου και ο νέος χάρτης αποθηκευτικών χώρων αναμένεται να ανεβάσουν το επίπεδο των προσδοκιών.

Αυτό επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο Βασίλειος Ζεϊμπέκης, Πρόεδρος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL), κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum II, που διεξάγεται σήμερα και αύριο στο ξενοδοχείο Makedonia Palace.

Στη συζήτηση που συντόνισε ο Φώτης Φωτεινός, δημοσιογράφος του metaforespress.gr, συζητήθηκε η σημασία των πολυτροπικών μεταφορών και οι ωφέλειες που προκύπτουν για την οικονομία.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το 67% των μεταφορών εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω του οδικού δικτύου, το 33% μέσω θαλάσσης, ενώ η συμμετοχή του σιδηροδρόμου είναι μόλις στο 0,3%.

Για τις νέες συνθήκες που έχουν προκύψει λόγω των πολέμων και των ανατροπών στη συνδεσιμότητα, ο Στέφανος Αγιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της DB Schenker, υπογράμμισε ότι ο κλάδος των μεταφορών έχει ανταποκριθεί ουσιαστικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, κανένα μέσο δεν μπορεί να αποτελέσει πλήρη λύση για την εφοδιαστική αλυσίδα, γι’ αυτό η συνδεσιμότητα είναι απαραίτητη.

«Η Θεσσαλονίκη, λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί την πρώτη πύλη – είσοδο της χώρας, λόγω του σιδηροδρόμου. Πρόκειται για μύθο ότι οι οδικές μεταφορές απειλούνται από τις συνδυασμένες μεταφορές», τόνισε ο Στέλιος Αρχοντάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της VTG Rail Logistics Hellas. Η Ηρώ Δουμάνη, Γενική Διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ), επισήμανε ότι οι οδικές μεταφορές έχουν ανάγκη και από άλλες μορφές μεταφοράς λόγω του κορεσμού.

«Οι γεωπολιτικές εξελίξεις πάντα επηρεάζουν τις μεταφορές», σημείωσε η Ζωή Κολέτσα, Διευθύντρια του Γραφείου Θεσσαλονίκης της CMA CGM Greece. Τέλος, όπως είπε, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να έχουν εναλλακτικά σχέδια (plan B) για να ξεπερνούν τα προβλήματα που προκύπτουν.

Το SECF διοργανώνεται από την Tsomokos Communications με στρατηγικό εταίρο την ΟΛΘ Α.Ε.

Loading