Μόλις μερικές ημέρες απομένουν μέχρι τη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, η εκτέλεση της οποίας αποκάλυψε 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα. Το συνολικό κόστος του έργου, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης στην Καλαμαριά, ανέρχεται σε 3 δισ. ευρώ, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε για δημοσιογράφους. Οι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε έναν από τους 18 υπερσύγχρονους συρμούς, να πραγματοποιήσουν το 17λεπτο υπόγειο ταξίδι από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
«Ένα εμβληματικό έργο για την πόλη για τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται. Το άλλο Σάββατο, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε ότι το έργο αυτό είναι καθοριστικής σημασίας για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας και της ζωής των πολιτών και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης. Επίσης, ανέφερε ότι η κατά 50% ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ «βελτιώνει κατά πολύ τη καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης».
Ο υπουργός αναγνώρισε ότι η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό διήρκησε μεγάλο χρονικό διάστημα, εκφράζοντας τις πολλές δυσκολίες που υπήρξαν, καθώς και τη σημασία των αρχαιολογικών ευρημάτων που βρέθηκαν. «Πολλά από αυτά εκτίθενται ήδη σε διάφορους σταθμούς της γραμμής και τα 700 επί του συνόλου βρίσκονται στον σταθμό της Αγίας Σοφίας». Για τον σταθμό Βενιζέλου, που αναμένεται να αποκαλυφθεί πιθανώς στις 29/11 το απόγευμα, υπογράμμισε ότι «θα αφορά σε μια μεγάλη έκπληξη για όλους».
Σχετικά με την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο υπουργός δήλωσε ότι η λειτουργία της, μαζί με τους πέντε σταθμούς, προγραμματίζεται για το τέλος του 2025.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων εντός του συρμού, επισημάνθηκε ότι τα εγκαίνια της βασικής γραμμής αναμένονται στις 30/11 νωρίς το μεσημέρι από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας. Αμέσως μετά θα παραδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό δωρεάν για «ένα επαρκές χρονικό διάστημα», όπως σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Επιπλέον, μέχρι σήμερα έχουν επιβεβαιώσει την παρουσία τους στη Θεσσαλονίκη οι ξένοι ομόλογοί του από τη Γερμανία, την Κύπρο και τη Σλοβακία.
Μαζί με τον υπουργό, τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, και στελέχη της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, οι δημοσιογράφοι επισκέφθηκαν και το Κέντρο Ελέγχου του μετρό, το οποίο αποτελεί την «καρδιά» και το «μυαλό» του έργου, ενημερώνοντας για τη θέση των συρμών δέκα φορές το δευτερόλεπτο.