Ήταν στραβό το κλίμα στις τάξεις της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, τώρα φαίνεται πως το έφαγε και ο γάιδαρος, που λέει ο σοφός λαός.
Κάποια πράγματα δύσκολα κρύβονται και σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο θυμός, αλλά και η απόγνωση, στοιχεία που ήταν εμφανή το βράδυ της Κυριακής στο πρόσωπο και τις κινήσεις του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Ο απερχόμενος δήμαρχος, όταν το τοπίο σχετικά με το αποτέλεσμα της κάλπης άρχισε να ξεκαθαρίζει, βγήκε και δήλωσε ότι στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών «θα κριθεί αν θα παραδώσουμε την πόλη σε επιχειρηματικά συμφέροντα εξ Αθηνών».
Εδώ φυσικά κολλάει μια άλλη γνωστή φράση: «Τι θέλει άραγε να πει ο ποιητής;». Μάλλον ο κ. Ζέρβας θεωρεί πως οι Θεσσαλονικείς έχουν κοντή μνήμη ή ότι δεν ασχολήθηκαν με την προεκλογική του εκστρατεία, η οποία από την πρώτη μέχρι και την τελευταία ημέρα ήταν βαμμένη… μπλε. Ασφαλώς, όχι το χρώμα του ουρανού ή του… Θερμαϊκού, αλλά το μπλε της ΝΔ. Για τα μάτια του απερχόμενου δημάρχου κατέφτασε στην πόλη πληθώρα κυβερνητικών κλιμακίων, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, με την τελευταία επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη να γίνεται στις 4 Οκτωβρίου, λίγα μόλις 24ωρα πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Με αυτά τα δεδομένα γεννάται ένα ερώτημα: Για ποια επιχειρηματικά συμφέροντα εξ Αθηνών κάνει λόγο ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, όταν ο ίδιος κατά κύριο λόγο έχει στραμμένο το βλέμμα του προς την πρωτεύουσα, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την τοπική οικονομία;
Η απορία είναι εύλογη, αλλά μάλλον η ερώτηση δεν πρόκειται να μετεξελιχθεί σε άλυτο γρίφο, καθώς οι απαντήσεις έχουν δοθεί από τον ίδιο τον κ. Ζέρβα την τελευταία τετραετία. Αρχικά, αν πιάσει κανείς τη λέξη «συμφέροντα» και παρατηρήσει ότι ο απερχόμενος δήμαρχος απολάμβανε τη φιλοξενία των μεγάλων τηλεοπτικών σταθμών της Αθήνας, θα πάρει μια πρώτη γεύση. Πώς άλλωστε μπορεί να εξηγηθεί ότι ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ναι στη Θεσσαλονίκη» είχε βήμα σε εκπομπές και δελτία ειδήσεων, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους υποψήφιους δημάρχους; Μην λησμονούμε, επίσης, τη συναυλία με τον Κωνσταντίνο Αργυρό που έλαβε χώρα μπροστά στο Άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου -λίγες μέρες πριν τις εκλογές- την οποία διοργάνωσε ιδιωτική εταιρεία, η οποία προηγουμένως είχε καταφέρει να κερδίσει τον διαγωνισμό για τα «σπιτάκια ανταποδοτικής ανακύκλωσης». Σαφώς και εδώ οι σχέσεις με την Αθήνα παραμένουν άρρηκτες.
Δεν είναι μόνο αυτά, όμως, τα δεδομένα, καθώς υπάρχει και συνέχεια. Σε αθηναϊκά επιχειρηματικά συμφέροντα παραδόθηκαν και οι διαφημιστικές πινακίδες στις στάσεις του ΟΑΣΘ, κάτι για το οποίο εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας να ολοκληρωθεί η καθαρογραφή, που θα ακυρώνει τον διαγωνισμό, ο οποίος -ασφαλώς- έγινε υπέρ συγκεκριμένου ομίλου.
Εξάλλου, προκαλεί το λιγότερο θλίψη για την πορεία που πήρε η Θεσσαλονίκη επί δημαρχίας Ζέρβα, όπου πολλές νόμιμες αποφάσεις πήγαν περίπατο, προκειμένου να εξυπηρετηθούν άλλα συμφέροντα, όπως η άρνηση του ίδιου να εφαρμόσει το ωράριο τροφοδοσίας της αγοράς. Η κίνηση στους δρόμους της πόλης είναι ανυπόφορη και η δημοτική Αρχή δεν έκανε το παραμικρό για βελτιώσει την κατάσταση, με τις απαιτήσεις του Εμπορικού Συλλόγου να υποσκελίζουν την ομαλή κυκλοφορία χιλιάδων οχημάτων.
Όποιος επιχειρήσει να θέσει δάκτυλον εις τον τύπον των ήλων, θα αντιληφθεί ότι η Θεσσαλονίκη του 2023 δεν είναι επ’ ουδενί καλύτερη από την πόλη του 2019, καθώς την τελευταία τετραετία έγιναν βήματα προς τα πίσω.
Όσο για «τα επιχειρηματικά συμφέροντα εξ Αθηνών», τα δεδομένα αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, αφού ο ίδιος ο κ. Ζέρβας που τώρα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, αντιλαμβανόμενος ότι η ήττα και η αποχώρηση από τον δημαρχιακό θώκο είναι πολύ κοντά, είχε φροντίσει να τα ενισχύσει με συγκεκριμένες ενέργειες και υπογραφές όλο το προηγούμενο διάστημα.
Δείτε επίσης: Δήλωση Στ. Αγγελούδη για την εκλογή του Επισκόπου Ωρεών κ. Φιλόθεου στο Μητροπολιτικό θώκο της Θεσσαλονίκης