Όχι, δε θέλω να βάλω πάλι πλάτη για τη δημιουργία ενός φαραωνικού έργου στη Θεσσαλονίκη

Όχι, δε θέλω να βάλω πάλι πλάτη για τη δημιουργία ενός φαραωνικού έργου στη Θεσσαλονίκη

Η Fly Over ξεκινάει καλώς εχόντων των πραγμάτων στην αρχή της επόμενης εβδομάδας και είναι ίσως από τις μοναδικές περιπτώσεις που οι Θεσσαλονικείς δεν είναι διχασμένοι για την πραγμάτωσή του: Ναι, να γίνει αλλά ξεκάθαρα μετά την παράδοση του Μετρό.

Οι λόγοι είναι ξεκάθαροι.

Η Θεσσαλονίκη έχει προβληματική κυκλοφοριακή ικανότητα. Μας λέτε να χρησιμοποιήσουμε ΜΜΜ. Δεν έχουμε ΜΜΜ. Μας υποδεικνύετε να αφήσουμε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ. Δεν υπάρχουν πάρκινγκ.

Τροχονόμοι εμφανίστηκαν ξαφνικά και αφήνουν ροζ χαρτάκια σε παρκαρισμένα σε όλο το μήκος της πόλης. Πού να τα βάλουμε λοιπόν…; Άσε, φαντάζομαι.

Είναι προφανές ότι για να ξεκινήσεις ένα τέτοιο έργο, που θα παραλύσει τη πόλη, πρέπει αρχικά να έχεις εξασφαλίσει συγκοινωνίες και τεκμηριωμένες λύσεις, και όχι του ποδαριού.

Τα όσα ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης», για «plan A, plan B, plan C», φαντάζει σαν την μπακαλοφιλοσοφία του «πάμε και όπου βγει».

Την ίδια ώρα, διαβάζουμε σε άρθρα τοπικών ΜΜΕ ότι θα πρέπει να καλλιεργήσουμε κουλτούρα περιορισμένης χρήσης του ΙΧ. Γελοιότητες. Αναρωτηθήκατε γιατί όσοι Θεσσαλονικείς ταξιδεύουν στις ευρωπαϊκές πόλεις μετακινούνται με ΜΜΜ; Γιατί απλά έχουν. Έχουν διαδρομές, έχουν λεωφορεία, τραμ, μετρό, τακτικά δρομολόγια, λεωφορειογραμμές, ποδηλατοδρόμους, προσβασιμότητα. Η Θεσσαλονίκη τι έχει από όλα αυτά;

Αναξιοπιστία. Η Flyover δεν πρόκειται να τελειώσει σε 4 χρόνια.

Το μετρό, οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν λίγο μετά τα εγκαίνια της Ακρόπολης, ακόμη δεν έχει παραδοθεί. Από το 2007, και την έναρξη κατασκευής με χρονοδιάγραμμα σύμβασης το 2012, σήμερα δυστυχώς κανείς δεν είναι σε θέση να πει αν θα έχουμε μετρό στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον μέχρι το 2025. «Η ενόχληση θα είναι προσωρινή, το Μετρό θα είναι για πάντα», ήταν το σλόγκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του μετρό στην Αθήνα. Το προσωρινό για τη Θεσσαλονίκη ξεκινά από το 1986 από την «Τρύπα Κούβελα» και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Για ποια 4 χρόνια μας μιλάτε;

Και έπειτα, αυτά που ισχυρίζονται κάποιοι φωστήρες εκ των Αθηνών ότι θα πρέπει να ξυπνάμε πιο νωρίς και ότι θα πρέπει να αλλάξουμε συνήθειες, είναι τουλάχιστον εκτός τόπου και χρόνου. Αναρωτιέμαι αν έχουν συναντήσει ποτέ εργαζόμενες μητέρες, οι οποίες στην πλειοψηφία τους ξυπνάνε χαράματα να ετοιμάσουν τα τάπερ των παιδιών τους. Έχουν δοκιμάσει ποτέ να ετοιμάσουν νήπιο το πρωί; Να το ξυπνήσουν, να το πείσουν να ντυθεί, να πλυθεί να ετοιμαστεί; Πώς μπορείς με τόση ευκολία να μιλάς απλά για “συνήθειες”; Όταν όλοι μας τρέχουμε πλέον καθημερινά σαν τα χάμστερ στη ρόδα μας.

Ρεπορτάζ δείχνουν ότι εργαζόμενοι που κατοικούν ανατολικά και εργάζονται δυτικά έχουν ήδη ξεκινήσει την αναζήτηση άλλης εργασίας. Κατά τ’ άλλα οι εργασίες της Fly Over θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίες στη Θεσσαλονίκη. Μια Θεσσαλονίκη στην οποία είναι πιο πιθανό να δεις το Βόρειο Σέλας παρά το Μετρό.

Δείτε επίσης: 5 + 1 facts που πρέπει να γνωρίζετε για τη Fly Οver της Θεσσαλονίκης

Loading