Το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο έργο στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, η ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, το οποίο εκτείνεται σε μήκος 40 χιλιομέτρων, μετρά αντίστροφα για να περάσει στη φάση της υλοποίησης.
*Άρθρο του Πάρι Μπίλλια, Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας και υποψήφιου περιφερειακού Συμβούλου με την παράταξη του Απόστολου Τζιτζικώστα «Αλληλεγγύη»
Χρειάστηκε επίπονη και χρονοβόρα προσπάθεια, για να προχωρήσουν οι μελέτες και να λυθούν γραφειοκρατικά ζητήματα γύρω από αυτό το σπουδαίο έργο, που θα αποτελέσει τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην Κεντρική Μακεδονία συνολικά. Τα βήματα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου προχωρούν με ικανοποιητικό βαθμό, καθώς μετά από τις επίπονες και χρονοβόρες διαδικασίες που «έτρεξαν» από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καταφέραμε να βρισκόμαστε σήμερα σε αναμονή της έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος, ώστε να περάσουμε στην υλοποίηση.
Το παραλιακό μέτωπο διέρχεται από επτά Δήμους, τους Δήμους Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης, Θερμαϊκού. Και στους επτά Δήμους σχεδιάζονται σημαντικές παρεμβάσεις. Στον σχεδιασμό μας περιλαμβάνεται, για πρώτη φορά, και η παραμελημένη δυτική Θεσσαλονίκη. Στα δυτικά, λοιπόν, θα υλοποιήσουμε μελέτη που εκπόνησε το Ελληνικό Κέντρο Βιότοπων – Υγροτόπων, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου. Προβλέπεται επίσης αλιευτικό καταφύγιο, δημιουργία διαδρομής πεζών και ποδηλατών.
Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε στη δυτική Θεσσαλονίκη αστικές υποδομές υψηλής αξίας. Ο σχεδιασμός μας περιλαμβάνει επίσης ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο στα δυτικά, δίπλα στις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις Μουσείου Ολοκαυτώματος. Στο κέντρο της πόλης, στην παραλία δίπλα στον Λευκό Πύργο, θα επεκτείνουμε το κρηπίδωμα, σε κυμαινόμενο πλάτος. Επιπλέον, χωροθετούμε μεγάλου μεγέθους υπόγειους χώρους στάθμευσης στα ανατολικά και παράλληλα αναμορφώνουμε και αξιοποιούμε και την περιοχή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Ανατολικότερα δημιουργούμε αστική τεχνητή κολυμβητική περιοχή, ζώνη παραλιακού κοινόχρηστου χώρου, ενώ επίσης προβλέπεται η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου – Βοτανικού κήπου πλησίον του αεροδρομίου «Μακεδονία».
Τα δύο μητροπολιτικά πάρκα, στη Δυτική και την Ανατολική Θεσσαλονίκη, μαζί με το πράσινο που θα υπάρχει κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του πρασίνου στη Θεσσαλονίκη. Ανατολικότερα του αεροδρομίου χωροθετούμε Επιχειρηματικό Πάρκο όπου αναπτύσσεται ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη για την εξυπηρέτηση του αλιευτικού και τουριστικού στόλου του Θερμαϊκού Κόλπου.
Η Θεσσαλονίκη, με το νέο παραλιακό μέτωπο, θα στρέψει το βλέμμα της στη θάλασσα, θα διαθέτει συνεχή παράκτια ζώνη αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, συνεχή ποδηλατόδρομο, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, σε μήκος 40 χιλιομέτρων, ενώ περισσότερα από 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου, ρυθμισμένου πολεοδομικά δημόσιου χώρου, πρόκειται να αποδοθούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Αναμένουμε πλέον την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος ώστε να προχωρήσουμε σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και μελέτες εξειδίκευσης, προκειμένου να αρχίσει η δημοπράτηση κατασκευής. Τα έργα, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 500 εκ. ευρώ, μπορούν να έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους το 2030. Στο μεταξύ, πάντως, εκτελούνται ήδη πρόδρομες εργασίες εξυγίανσης των εδαφών στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Με την ολοκλήρωση του έργου, οι Θεσσαλονικείς θα δουν την πόλη τους να αλλάζει, να ομορφαίνει, να αναβαθμίζεται, να «αναπνέει», να στρέφει το βλέμμα της στη θάλασσα, θα δουν το βιοτικό τους επίπεδο να βελτιώνεται, θα δουν αλυσιδωτά εισροή χρημάτων, τόσο από την κατασκευή των έργων, όσο και από την προσέλκυση επισκεπτών, θα δουν την πόλη τους να αποκτά ισχυρό brand name.
Δείτε επίσης: Χρύσα Αράπογλου: Απαράδεκτες συνθήκες στο Δημοτολόγιο Δήμου Καλαμαριάς