Ποιες είναι οι πραγματικές επιδιώξεις για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;

Ποιες είναι οι πραγματικές επιδιώξεις για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;

Η συζήτηση για την αναθεώρηση του Άρθρου 16 εντείνεται, καθώς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια επανέρχονται στο προσκήνιο. Ίσως οι πιο χαρακτηριστικές εικόνες της πρόσφατης περιόδου, εκτός από τις μεγάλες διαδηλώσεις για τα Τέμπη, προήλθαν από τα πανεπιστήμια. Αρχικά, 57 άδειες καρέκλες τοποθετήθηκαν στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο προς τιμήν των εκλιπόντων, στη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσαν οι φοιτητικοί σύλλογοι τον Φεβρουάριο. Ακολούθησε, την Τετάρτη 12 Μαρτίου, μία άλλη εκδήλωση στο Παντέιου Πανεπιστήμιο, όπου πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε για να υποστηρίξει τις φοιτητικές κινητοποιήσεις. Η εκδήλωση περιλάμβανε τη συμμετοχή σημαντικών προσωπικοτήτων, όπως η Μαρία Καρυστιανού και ο Θανάσης Καμπαγιάννης, καθώς και εκπροσώπων εργατικών σωματείων.

Αν και οι δύο εκδηλώσεις επικεντρώθηκαν σε κοινά ζητήματα, υπήρξαν σημαντικές διαφορές στην αντίδραση των πρυτανικών αρχών. Η εκδήλωση του Πολυτεχνείου εστίασε στην αυστηρή επιστήμη για να αντικρούσει τις ψευδοεπιστημονικές θεωρίες που ευνοούσαν την κυβερνητική αφήγηση, ενώ η εκδήλωση του Παντείου τόνισε τη σημασία του διαλόγου στον τομέα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών.

Η πρύτανης του Παντείου, Χριστίνα Κουλούρη, υποστήριξε προσωπικά την εκδήλωση αυτή, αντίθετα με την αρχική αντίσταση που αντιμετώπισε η εκδήλωση του Φεβρουαρίου στο Πολυτεχνείο. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι θα αποδεχθεί την αναθεώρηση του Άρθρου 86 του Συντάγματος, εφόσον η αντιπολίτευση υποστηρίξει και την αναθεώρηση του Άρθρου 16, που αφορά την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων.

Η συνδυαστική εξέταση των δύο εκδηλώσεων με την πρόσφατη πρόταση του πρωθυπουργού προσφέρει σημαντική προοπτική για τη συζήτηση σχετικά με την επιρροή των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αυτή η εξέλιξη φέρνει στο προσκήνιο τη διχοτόμηση μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων, καθώς οι δημόσιες εκπαιδευτικές δομές προσφέρουν πολιτική και κοινωνική έκφραση, ενώ τα ιδιωτικά αποκτούν μια διαφορετική διάσταση οικονομικής και πολιτικής στήριξης. Η επανεξέταση του Άρθρου 16 ενδέχεται να αποτελέσει κρίσιμο σημείο στη διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την εισαγωγή των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην ελληνική εκπαίδευση.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play