Η κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων χρειάζεται επειγόντως βελτίωση για να ανταγωνιστούν διεθνή πρότυπα. Περίπου δύο χρόνια έχουν περάσει από την τραγωδία στα Τέμπη, και η κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων συνεχίζει να υστερεί σε σχέση με τις προσδοκίες των πολιτών. Η σιδηροδρομική υπηρεσία αναζητά απεγνωσμένα την ανασύνταξή της, ωστόσο, η πορεία της παραμένει δύσκολη και γεμάτη προκλήσεις. Το τραύμα του ελληνικού σιδηροδρόμου παραμένει βαθύ.
Από τον πρώτο σιδηρόδρομο που ολοκληρώθηκε το 1870, ο οποίος συνέδεε το Θησείο με τον Πειραιά, οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτέλεσαν βασικό μέσο μαζικών μεταφορών. Σήμερα, οι σύγχρονες ντιζελο-ηλεκτρικές άμαξες υψηλών ταχυτήτων είναι γεγονός και προσφέρουν μια νέα εμπειρία στο επιβατικό κοινό. Δυστυχώς, οι παραδοσιακοί σιδηρόδρομοι της χώρας μας έχουν υποχωρήσει σε σύγκριση με άλλες χώρες, όπου τα τρένα υπερβαίνουν τα 300 χλμ./ώρα.
Τα συσσωρευμένα προβλήματα της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο που καθιστά τη βελτίωση της κατάστασης επιτακτική. Ο Ιωάννης Κ. Μουρμούρης, Καθηγητής Management & Οικονομικής των Μεταφορών ΔΠΘ, επεσήμανε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επενδυθεί 24 δισ. ευρώ, αλλά οι εξελίξεις είναι απογοητευτικές. Τα ευρήματα της έρευνας της Transport and Environment αποδεικνύουν την ανάγκη επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων στον τομέα αυτό.
Απαιτείται επειγόντως ένα restart στον ελληνικό σιδηρόδρομο για να μπορέσει να ανακτήσει μέρος της αίγλης του παρελθόντος. Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσίασε σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση του τομέα και τη βελτίωση των ρυθμιστικών φορέων. Αν και υπάρχει μια αρχή κίνησης, οι πολίτες περιμένουν με ανυπομονησία να εξαλειφθούν τα προβλήματα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr